Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"20692fab-5fe0-40ae-b384-ebed886018b0","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Meier Krisztina „nyúlsuttogó”, az Első Nyúlmentő Alapítvány elnöke nem mindennapi munkát végez: nyulakat ment, szállásol el, valamint békít ki. Mikor és miért kerülnek utcára a húsvétkor még ma is tömegesen felvásárolt nyulak, mire számítson az a felelős gazda, aki nyúltartásra adja a fejét, és mikor kell közbelépni, ha elhagyatottnak látszó kisnyúllal találkozunk a természetben?","shortLead":"Meier Krisztina „nyúlsuttogó”, az Első Nyúlmentő Alapítvány elnöke nem mindennapi munkát végez: nyulakat ment...","id":"20250419_nyulsuttogo-meier-krisztina-husvet-ajandek-allatvedelem-kornyezet-budapest-panzio-allatorvos-hazi-kedvenc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20692fab-5fe0-40ae-b384-ebed886018b0.jpg","index":0,"item":"2d0e60e0-b931-4155-a1ed-140c3f4f78ed","keywords":null,"link":"/360/20250419_nyulsuttogo-meier-krisztina-husvet-ajandek-allatvedelem-kornyezet-budapest-panzio-allatorvos-hazi-kedvenc","timestamp":"2025. április. 19. 19:30","title":"„Olyan jó látni a nyuszikat szerelembe esni” – egy nyúlsuttogó mindennapjai a nagyvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2949bcec-b401-4415-8fea-72dc259cbc4a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy amerikai kutatóorvos hosszú cikkben vezette le, miként növeli a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát már minimális alkoholfogyasztás is.","shortLead":"Egy amerikai kutatóorvos hosszú cikkben vezette le, miként növeli a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát...","id":"20250420_alkoholfogyasztas-hatasa-rak-daganatos-megbetegedes-ajanlott-alkoholmennyiseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2949bcec-b401-4415-8fea-72dc259cbc4a.jpg","index":0,"item":"aa97dd05-9507-4762-82e0-b5296781b926","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_alkoholfogyasztas-hatasa-rak-daganatos-megbetegedes-ajanlott-alkoholmennyiseg","timestamp":"2025. április. 20. 08:03","title":"Így okoz rákot az alkohol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. április. 20. 11:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint az orosz támadások nem fejeződtek be a Putyin által meghatározott időpont után, de ha mégis teljes lesz a fegyvernyugvás, azt Ukrajna hosszabb időre is fenntartaná.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint az orosz támadások nem fejeződtek be a Putyin által meghatározott időpont után, de ha mégis...","id":"20250419_ukrajna-oroszorszag-haboru-husveti-tuzszunet-putyin-zelenszkij-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f.jpg","index":0,"item":"e0c16c08-7cab-44e0-81ca-1aa113188897","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_ukrajna-oroszorszag-haboru-husveti-tuzszunet-putyin-zelenszkij-reakcio","timestamp":"2025. április. 19. 21:02","title":"Zelenszkij Putyin tűzszünetéről: 30 óra elég a címlapokra, de a békének csak 30 nap adhatna esélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3d634c7-b710-4589-bf7d-3768e598720c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A 25 éves Fatima Hasszuna halála előtt egy nappal jelentették be, hogy Cannes-ban hamarosan bemutatják a filmet, amely az ő munkáján és mindennapjain át mutatja be, milyen az élet Gázában.","shortLead":"A 25 éves Fatima Hasszuna halála előtt egy nappal jelentették be, hogy Cannes-ban hamarosan bemutatják a filmet, amely...","id":"20250419_gaza-fatima-hasszuna-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3d634c7-b710-4589-bf7d-3768e598720c.jpg","index":0,"item":"9454dd36-e91d-4555-a79d-27771a0610ac","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_gaza-fatima-hasszuna-halal","timestamp":"2025. április. 19. 13:47","title":"A családjával együtt megölték a fiatal gázai fotóst, aki másfél évig dokumentálta a háborút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"703f43cd-020d-4c23-99f3-5a8aeb7cf922","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kísérlet új nézőpontból világítja meg a vegán táplálkozás előnyeit, és olyan eredményeket hozott, amelyek könnyen átírhatják az étrend-kiegészítőkről alkotott elképzeléseket.","shortLead":"A kísérlet új nézőpontból világítja meg a vegán táplálkozás előnyeit, és olyan eredményeket hozott, amelyek könnyen...","id":"20250419_ikerkiserlet-etrend-kiegeszitok-vegan-vagy-husalapu-vitaminok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/703f43cd-020d-4c23-99f3-5a8aeb7cf922.jpg","index":0,"item":"6e2d1815-34ba-4ee8-9751-82507a6df037","keywords":null,"link":"/elet/20250419_ikerkiserlet-etrend-kiegeszitok-vegan-vagy-husalapu-vitaminok","timestamp":"2025. április. 19. 07:30","title":"Ikerkísérletben vizsgálták az étrend-kiegészítők hatékonyságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem tagjai egy bűnbandának.","shortLead":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem...","id":"20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15.jpg","index":0,"item":"8b6a0005-d0ab-498c-b041-2be811cf9da7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 19. 15:50","title":"Felfüggesztette az amerikai legfelsőbb bíróság a venezuelaiak kitoloncolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A középkategóriás divatterepjárók piacán hadrendbe álló teljesen új Kugából lágy-, normál- és plugin hibrid változat is készül. Mi kapásból a leginkább hibrid változattal, a PHEV-vel kezdtük a típussal történő ismerkedést.
A Fordnál a 2000-es évek közepén eszméltek rá arra, hogy égető szükség lenne egy Focusra épülő SUV modellre. Ez lett a 2008-ban debütált Kuga, melynek 2013-ban jött ki a második generációja, nemrégiben pedig feltűnt a színen az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű harmadik nekifutás.
Ahogy az alábbiakból részletesen ki fog derülni, a legfrissebb Kuga jelentősen nagyobb lett, és összességében véve sokkal felnőttesebb autó benyomását kelti. Ennek ellenére a fogyasztása átlagosan közel harmadával csökkent. Az ellentmondás feloldásában – mint mostanában szinte mindig – most is a részben villanymotoros hajtáslánc van segítségünkre.
László Ferenc
Nagy, de tényleg
Az autóiparban jó ideje nem múlik el generációváltás a nélkül, hogy az új modell ne válna kicsit nagyobbá az elődjénél. Nincs ez másképp jelen esetben sem, az új Kuga 9 centiméterrel hosszabb és 5 centiméterrel szélesebb lett az elődjénél.
A tervezők ezúttal nem foglalkoztak azzal, hogy a méretnövekedést kisebb-nagyobb dizájntrükkökkel palástolják, így az új Kuga testközelből nézve is egyértelműen nagyobbnak, testesebbnek érződik az elődjénél. A magasság minimálisan ugyan, de azért csökkent, ami miatt enyhén sportosabbnak érződik a formavilág, de alacsonynak ettől még egyáltalán nem mondanánk az új Fordot.
László Ferenc
A tengelytávolság 2 centiméterrel gyarapodott, ami az utastér áttervezésével együtt a kategória egyik legtágasabb belterét eredményezi. Mind elöl, mind hátul kiválóan el lehet férni, még akkor is, ha az átlagnál nagyobb termettel áldott meg bennünket a sors. A térérzetet optikailag tovább javítja a szinte az egész tetőn végighúzódó 420 ezer forintos panorámaüveg, melynek jelentős méretű első része ráadásul nyitható is.
A vezető üléshelyzete magasabb az átlagnál, és a kényelmesre hangolt, valódi bőrrel bevont, de szerény oldaltartású ülésből remekül körbe lehet tekinteni az egész autóban. A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor 15 centimétert tologatható előre-hátra, így a csomagtartó alaphelyzetben 475-645 literes, de utóbbi esetben szinte semmi lábhely nem marad a második sorban. Összehasonlításképp, a Focus kombiba fixen 608 liternyi pakk fér be.
Az ülések ledöntésével 1,5 köbméter fölé növelhető a puttony mérete. 7 üléses kivitel nincs és nem is lesz a Kugából, vagyis a nagycsaládosoknak járó hazai kedvezményt erre az autóra egész biztosan nem lehet igénybe venni.
László Ferenc
László Ferenc
Csúcs ez az érzés
A tesztautónk a lehető legmagasabb, Vignale felszereltségi szinttel rendelkezett, így azzal kapcsolatban egyelőre nem tudunk nyilatkozni, hogy a legolcsóbb Kugák mennyire fapadosak a gyakorlatban. Esetünkben a minőségi tapintásérzetet biztosító és kellemes illatú bőrből nemcsak az ülésekre és a kormányra, hanem a könyöklőkre és a műszerfal tetejére is jutott, de a lentebb található felületeken azért olcsó műanyagokkal is össze lehet futni.
A kormány mögött alaphelyzetben egy 4,2 colos kis kijelző és analóg műszerek találhatók, a 12,3 colos teljesen digitális műszeregység a jobban felszerelt autók kiváltsága. Utóbbi az általunk nemrégiben alaposan letesztelt Pumából már ismerős lehet, és ahogy ott, úgy itt is gyorsan megszerettük a nagy felbontását és igényes felhasználói felületét. Az ugyancsak szemrevaló középső érintőkijelző a Vignale tesztautóban 8 colos, de az olcsóbb Kugákban csak 6,5 colos képátlójú.
László Ferenc
Az Android Auto és az Apple CarPlay alapáras, a HUD-ért viszont fizetni kell. Ez a gyártó első olyan európai SUV-ja, melybe kérhetünk ilyesmit: a rendszer nem a szélvédőre, hanem egy műanyag lapkára vetít, és az egyetlen, bár nem elhanyagolható hibája, hogy a képe túlságosan alulra van pozícionálva.
Alapáron mind a fényszóró, mind a ködlámpa halogén kivitelű, a LED technikáért fizetni kell, de a Vignale szintjén már ez is "ajándék". Egyik Kugában sem kell viszont fizetni a kétzónás automata klímáért, mint ahogy a csomagtartóban lévő 12 V-os töltőaljzat is alapáras tétel.
László Ferenc
A tesztautóban lévő 10 hangszórós B&O hifi nem szól rosszul, de azért a kategóriában találkoztunk már ennél jobb hangminőséggel. Említést érdemel továbbá a vezeték nélküli telefontöltő, az elektromosan mozgatható vonóhorog, valamint az a 430 ezer forintos csomag, mely többek közt az adaptív tempomatot, a táblafelismerő rendszert, a holttérfigyelőt, a parkolósegédet és az első-hátsó kamerákat is magába foglalja.
Apró figyelmességekből nincs hiány. Ilyenek például az ajtók nyitásakor maguktól kipattanó élvédők, a kupak nélküli üzemanyagbetöltő-nyílás, a fűthető szélvédő, vagy éppen az utastérben lévő kallantyú kétszeri meghúzásával kényelmesen oldható gépháztető. Utóbbi a BMW-kből lehet ismerős, a német prémiumgyártó viszont a Fordtól eltérően azt is megoldotta, hogy ne ke kelljen egy vékony pálcikával kitámasztani a géptetőt.
László Ferenc
Maximálisan hibrid
A plugin hibrid Kuga indítógombjának megnyomására felélednek a kijelzők, de semmilyen motorhangot nem lehet hallani. Alaphelyzetben csak a 131 lóerős villanymotor kel életre, és a 152 lóerős, valamint 200 Nm-es szívó benzinmotor csak akkor indul be, ha nagyon szükség van rá. Az Atkinson-ciklusú 2,5 literes 4 hengeres motor kellemesen dörmögős orgánumú, és alapvetően a lehető legalacsonyabb fogyasztásra van hangolva.
A 225 lóerős rendszerteljesítmény nem kevés, padlógázra nagyot lép a Kuga, a gyorsulás jobbnak érződik, mint amit a 9,2 másodperces gyári 0-100-as érték előrevetít. Sőt, még akkor is komoly gyorsulásnak lehetünk tanúi, ha az autót csak és kizárólag a villanymotor mozgatja. Erre egyébként maximum 135 km/h-s tempóig kerülhet sor, a legnagyobb sebesség 200 km/h.
László Ferenc
A normál 230 V-os aljzatról 6 óra-, 3,7 kW-os Wallboxról mintegy 3,5 óra alatt feltölthető lítium-ion akkumulátor 14 kWh kapacitású. A WLTP-szabvány szerint 56 kilométeres hatótávra lehet számítani, amit tapasztalataink szerint a gyakorlatban is lehet hozni, már amennyiben persze észszerűen használjuk az autót.
Amennyiben körülbelül 50 kilométerenként töltőre tudjuk dugni a Kugát, akkor akár 0 literes fogyasztással is megúszhatjuk az autózást. Ha sosincs a közelben szabad töltő, akkor 6,5-7 liter körüli fogyasztással számolhatunk, életszerű felhasználási körülmények mellett pedig mintegy 4 literes átlagfogyasztást kapunk.
A fokozatmentes váltó rendben, nagyobb meglepetések nélkül teszi a dolgát. Vezetési módból a következők állnak rendelkezésre: normál, sport, nedves/csúszós, terep, eco. Összkerékhajtással csak a későbbiekben lesz rendelhető a típus (csak dízelmotorral), a PHEV kivitel szigorúan elsőkerekes, vagyis csak óvatosan érdemes terepezni vele.
László Ferenc
A felfüggesztés jó minőségű úton zseniálisan viselkedik, és rossz úton is bőven együtt lehet vele élni, a nagy tömeget viszont így is nehezen palástolja a legmodernebb Kuga. Az 1 844 kilogrammos tömeg azt jelenti, hogy a PHEV kivitel közel 300 kilogrammal nehezebb a benzines alapmodellnél, a fürge kis Pumához képest pedig több, mint 560 kilogrammal nyom többet a mérlegen. Továbbá a Kuga 150 kilogrammal nehezebb, mint egy hasonló motorral szerelt Focus.
Automata EV módban úgy viselkedik a 17-20 colos kerekekkel szerelt Kuga, mint bármelyik hibrid társa. A többi üzemmód használatával lehetőség nyílik a tisztán elektromos működés kikényszerítésére, mint ahogy arra is, hogy a benzinmotorra hagyatkozva a későbbiekre tartalékoljuk az akkumulátorban rejlő energiát. Sőt, annak sincs akadálya, hogy a benzinmotorral feltöltsük a megfáradt telepet.
László Ferenc
Zöld rendszámot hazánkban csak a plugin hibrid Kuga kaphat, a tesztautó német rendszámának utolsó "E" karaktere jelzi a környezettudatos hajtásláncot. Az év második felében érkezik a 200 lóerős és szerényebb aksikapacitású normál hibrid kivitel, ezenkívül pedig a 150 lóerős lágyhibrid dízelverzió mellett sem mehetünk el szó nélkül. Amennyiben megvagyunk hibrid hókuszpókusz nélkül, akkor a 150 lóerős 1,5 literes benzines változat, vagy a 190 lóerős 2 literes dízel Kuga jöhet szóba. Kéziből hat-, automataváltóból pedig nyolcfokozatút kínál a Ford.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : nagyobb helykínálat, variálható csomagtartó, fejlett hibrid technika, zöld rendszám, remek futómű bőséges Vignale felszereltség.
–: nagy tömeg, néhol kemény műanyagok, a HUD-on lehetne fejleszteni, szerény oldaltartású ülések, hiányzik egy olcsóbb alapmodell.
A negyedik generációs Focusra épülő Kuga minden korábbinál nagyobb lett, miközben a részben elektromos hajtásláncoknak köszönhetően jelentősen csökkent az üzemanyag-fogyasztása. A családi és céges felhasználásra egyaránt ideális középkategóriás divatterepjáró sokak örömére továbbra is készül dízelmotorral, ami leginkább a sokat autózók körében lehet népszerű.
A fejlett technikának persze megkérik az árát. A kifutó modell Business alapára 7,6 millió forint volt, most viszont már a 8,8 millió forintos Titanium jelenti a belépőszintet, és ezen összegért egy 150 lóerős benzinmotoros, kéziváltós új Kugánk lehet. A zöld rendszámos PHEV Titanium alapára 12,53 millió forint, a Vignale csúcsfelszereltség pedig 14,27 millió forinttól indul.
A 150 lovas lágyhibrid dízel minimum 9,86 millió forinttól vezethető haza. Titkos tippünk az arany középutas 200 lóerős normál hibrid Kuga, melynek árát azonban egyelőre még sűrű homály fedi – mi mintegy 11 millió forintos nyitóárra számítunk. Ugyancsak jó vétel lehet egy kombi Ford Focus, mely azonos motorizáltság mellett körülbelül 1 millió forinttal olcsóbb a Kugánál.
Őrültség lett volna, ha a Ford a SUV-őrület kellős közepén nem készít divatterepjárósra faragott változatot az új Fiestából. De készített, mi pedig kipróbáltuk, hogy milyen autó a gyakorlatban a teljesen új fejlesztésű Puma.
Elődjénél jelentősen nagyobb utas- és csomagtérrel, illetve modern technikával támad az új Focus kombi, melyből mi a legexkluzívabb kivitelt fogtuk vallatóra. Teszten a kompakt kombik Louis Vuittonja.