Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","shortLead":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","id":"20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5.jpg","index":0,"item":"51cbe18f-301c-4385-a698-76f245e203ae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","timestamp":"2025. június. 13. 06:41","title":"Elképesztő hidrogénautóval rukkolt elő a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"664ad14c-7673-464c-90c3-224c23f244ed","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Zuglóban jelent meg ráutaló tábla egy nevezetes épületegyüttes homlokzatán.","shortLead":"Zuglóban jelent meg ráutaló tábla egy nevezetes épületegyüttes homlokzatán.","id":"20250614_zuglo-varoskozpont-aldi-zenit-korzo-bayer-construct-kormanyzati-negyed-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/664ad14c-7673-464c-90c3-224c23f244ed.jpg","index":0,"item":"87fa7bfc-d1cc-44f0-89ab-84bd6a9b291b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_zuglo-varoskozpont-aldi-zenit-korzo-bayer-construct-kormanyzati-negyed-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 14:58","title":"Megvan, hol nyílik a következő Aldi Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump mellényúlt Kína ügyében, kormányzata most igyekszik úrrá lenni a zűrzavaron. Irán gúnyt űz az atomsorompó-egyezményből. Németország nem halogathatja tovább hírszerzésének erősítését. Lengyel képviselő támadt egy német kollégájára az Európai Parlamentben. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump mellényúlt Kína ügyében, kormányzata most igyekszik úrrá lenni a zűrzavaron. Irán gúnyt űz...","id":"20250613_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"76b43534-a61f-4594-928f-87e541123922","keywords":null,"link":"/360/20250613_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 13. 10:32","title":"Orbán várható vétója miatt mondhat le az EU a szélsőséges izraeli miniszterek kitiltásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba9c56ba-a3bc-4d22-a0fc-0735012e4a7d","c_author":"Sárközi Helga","category":"360","description":"Finnországban sokaknak lett elegük a klímaváltozás ellen küzdő Elokapina környezetvédő szervezet akcióiból. Százezernél is több aláírás gyűlt össze a mozgalom betiltását, bűnszervezetté nyilvánítását és a pénzügyi támogatásuk kriminalizálását követelő népi kezdeményezésre. A mozgalom többnapos akciója hétfőtől szerdáig tartott a finn főváros több forgalmas pontján. A mostani megmozdulás egyik kimondott célja a rendőrségi szervezetre történő nyomásgyakorlás, amihez a szervezők még helyszíni oktatást is tartanak.","shortLead":"Finnországban sokaknak lett elegük a klímaváltozás ellen küzdő Elokapina környezetvédő szervezet akcióiból. Százezernél...","id":"20250613_Tuntetes-finn-modra-helyszini-gyorstalpalo-oktatas-kezdo-ellenalloknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba9c56ba-a3bc-4d22-a0fc-0735012e4a7d.jpg","index":0,"item":"7b537c12-e4aa-4617-8ea4-778d7fbad193","keywords":null,"link":"/360/20250613_Tuntetes-finn-modra-helyszini-gyorstalpalo-oktatas-kezdo-ellenalloknak","timestamp":"2025. június. 13. 17:35","title":"Tüntetés finn módra – helyszíni gyorstalpaló kezdő ellenállóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"755fe8a6-c1d6-44b8-b73e-b82ee8013234","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Irán, Irak és Jordánia mind lezárta saját légterét, de a legnagyobb légitársaságok is úgy döntöttek, hogy törlik vagy felfüggesztik közel-keleti járataikat.","shortLead":"Irán, Irak és Jordánia mind lezárta saját légterét, de a legnagyobb légitársaságok is úgy döntöttek, hogy törlik vagy...","id":"20250613_iran-izrael-tamadas-legicsapas-repulo-legter-elterites-jarattorles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/755fe8a6-c1d6-44b8-b73e-b82ee8013234.jpg","index":0,"item":"324f1ac7-ecbf-4087-a221-1419a6fa1f43","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_iran-izrael-tamadas-legicsapas-repulo-legter-elterites-jarattorles","timestamp":"2025. június. 13. 10:32","title":"Látványosan kiürült a Közel-Kelet légtere Izrael Irán elleni támadását követően","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da","c_author":"HVG","category":"360","description":"Csak rossz zsaru-jó zsaru trükköt játszik az izraeli miniszterelnök és Donald Trump? Lángba borul a Közel-Kelet, vagy biztonságosabb hellyé válik a világ? Hogyan dőlnek össze pillanatok alatt stabilnak látszó rezsimek? Az izraeli-iráni háború utáni forgatókönyveket latolgatja az Economist, a Financial Times, a Washington Post, a WSJ, a Die Zeit, a Spiegel, a New York Times és a legjelesebb külpolitikai elemzők.","shortLead":"Csak rossz zsaru-jó zsaru trükköt játszik az izraeli miniszterelnök és Donald Trump? Lángba borul a Közel-Kelet, vagy...","id":"20250614_izrael-iran-nemzetkozi-lapszemle-economist-ft-nyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da.jpg","index":0,"item":"5c97a95a-6313-4ac7-ae98-fd1d5ff0118d","keywords":null,"link":"/360/20250614_izrael-iran-nemzetkozi-lapszemle-economist-ft-nyt","timestamp":"2025. június. 14. 11:55","title":"„A világ joggal fél” – sötét forgatókönyveket is felvázolnak az új háború láttán a vezető nemzetközi elemzők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74819453-b26c-4ef2-b6cd-a287092ddb5d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Összejátszott a hordókat szállító cég ügyvezetőjével a borász, több cégén keresztül károsította meg a költségvetést.","shortLead":"Összejátszott a hordókat szállító cég ügyvezetőjével a borász, több cégén keresztül károsította meg a költségvetést.","id":"20250613_ugyeszseg-fejer-megye-boraszat-hordo-beszerzes-eu-s-penz-tularazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74819453-b26c-4ef2-b6cd-a287092ddb5d.jpg","index":0,"item":"4704d166-edd4-462e-949c-97fcc13b2e85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_ugyeszseg-fejer-megye-boraszat-hordo-beszerzes-eu-s-penz-tularazas","timestamp":"2025. június. 13. 11:25","title":"EU-s pénzből vett túlárazott hordókat, 3,6 milliárd forintos kárt okozott a Fejér megyei borász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ad20c2d-572c-4ece-9aeb-62af5d1e17c5","c_author":"HVG","category":"360","description":"A japán Hitachi és Mitsubishi vállalata az, amely eladja magyarországi flottáját.","shortLead":"A japán Hitachi és Mitsubishi vállalata az, amely eladja magyarországi flottáját.","id":"20250613_hvg-autokolcsonzes-viarent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ad20c2d-572c-4ece-9aeb-62af5d1e17c5.jpg","index":0,"item":"80194b70-b54c-4644-8c79-c9a135293e03","keywords":null,"link":"/360/20250613_hvg-autokolcsonzes-viarent","timestamp":"2025. június. 13. 12:15","title":"Autókölcsönzés: globális szereplőt szorít ki részpiacáról egy magyar cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Éhezőbajnok: kipróbáltuk az új hibrid Suzuki Swiftet
szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?
A Japánban gyártott kisautó legújabb változatával messze nem lehetetlen 4 liter alatti fogyasztási értékeket produkálni.
A Suzuki Swift hallatán mind a mai napig sokunknak egy magyar város, Esztergom jut eszünkbe. A típus azonban már jó ideje nem itt, hanem Japánban készül, és ma már nem is fut belőle olyan sok a hazai utakon, mint akár csak néhány évvel ezelőtt. A japán gyártó hazai eladásait a 45 százalékos házon belüli piacrészű Vitara, illetve a 44 százalékon álló SX4 S-Cross uralja, vagyis azok a típusok, melyek jelenleg Esztergomban készülnek. A Swift jelenleg 7 százalékot tudhat magáénak, és nála szerényebb, alig 3 százalékos piacrésszel csak az ugyancsak Japánban készülő apró Ignis bír.
A Swift hatodik generációja 2017-ben mutatkozott be. A típus első körben csak tisztán benzines változatokban készült, aztán a közelmúltban megérkezett az első lágyhibrid Swift, most pedig itt a második generációs lágyhibrid kivitel. Míg egy ideig tisztán benzines és hibrid Swifteket is lehetett kapni egymás mellett, most már csak és kizárólag hibrid példányokat vásárolhatunk, és a Swifttel befejeződött a gyártó termékpalettájának komplett hibridesítése.
László Ferenc
László Ferenc
Az enyhének mondható ráncfelvarrást kívülről és belülről is nehéz tetten érni. Kicsit átalakították a hűtőrácsot és a nappali menetfénnyel kombinált fényszórót, illetve mostantól négy új kéttónusú fényezéssel is rendelhető a típus.
Ezek a következők: lángvörös gyöngymetál/ónixfekete gyöngyház tetővel, kobaltkék metál/ónixfekete tetővel, borostyánsárga metál/ónixfekete gyöngyház tetővel és aranysárga metál/ezüstmetál tetővel. Hátul jobb oldalt egy szolíd "Hybrid" felirat hirdeti a legfrissebb Swift hibridségét.
László Ferenc
László Ferenc
Az utastérben új ezüst betétekre lehetünk figyelmesek, a biztonsági arzenált pedig többek közt kombinált érzékelős vészfékasszisztens, sávelhagyásra és sávtartásra figyelmeztető rendszer, távolsági fényszóró asszisztens, forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, illetve holttérfigyelő egészíti ki.
A felszereltségi szintek módosultak, sok extra leszivárgott az olcsóbb Swiftekbe. Így például a fűthető tükör, az adaptív tempomat, a sebességkorlátozó és a radaros fékasszisztens már a GL alapmodellekben is elérhető, és a GL+ autók is olyan extrákat kaptak, melyek korábban a legdrágább GLX-ek kiváltságának számítottak.
László Ferenc
László Ferenc
A 3,84 méter hosszú és alig 865 kilogramm alaptömegű Swiftbe megérkezett a közelmúltban ráncfelvarrt Ignis továbbfejlesztett lágyhibrid hajtáslánca. Az 1 242 köbcentiméteres K12C benzinmotort az 1 197 köbcentiméteres K12D egység váltotta, a 4 hengeres-, illetve turbó nélküli szívó kivitel azonban változatlan maradt.
A 12,5-ről 13-ra növelt sűrítésű erőforrás teljesítménye 90-ről 82 lóerőre csökkent, a csúcsteljesítmény változatlanul 6000-es percenkénti fordulatszámon érhető el. Ezzel párhuzamosan a 120 Nm-es nyomaték is 107 Nm-re csökkent, de legalább a korábbi 4 400 helyett már 2 800-as fordulatszámtól lehívható.
László Ferenc
László Ferenc
Nyílt titok, hogy a Suzuki nem jókedvében csökkentette a motor teljesítményét, hanem amiatt, hogy meg tudjon felelni az egyre szigorodó károsanyagkibocsátási normáknak. És emiatt szerelt a korábbi 3 Ah helyett 10 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátort a kocsiba. A lágyhibrid rendszer továbbra is 12 V-os, tehát a Swift nem kapta meg a nagyobb Suzukik 48 V-os rendszerét.
A rendszer adottságai miatt tisztán elektromosan továbbra sem képes suhanni a törpe Suzuki, a lágyhibrid technika csak besegít a hajtásba, hasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát és finomabbá teszi az automata start/stop rendszer működését. A villanymotor változatlanul 2,3 kW-os teljesítménnyel, illetve 50 Nm nyomatékkal tud besegítni a hajtásba.
László Ferenc
László Ferenc
A Swift a faceliftet követően is egy alapvetően fürge kisautó maradt, melyet az alacsony tömege és az alacsonyan lévő tömegközéppontja miatt a szerény teljesítmény ellenére is jó vezetni. A menetpróba során érezni lehetett, hogy a Swift gyengébb lett, de inkább csak akkor, ha komolyabb tempót diktáltunk, vagyis a szürke hétköznapokban egy laikus sofőr vélhetően nem veszi észre a teljesítmény csökkenését.
Azt viszont vélhetően igen, hogy kicsit ritkábban kell megállnia tankolni. A kéziváltós, kétkerékhajtású tesztautóval országúti tempó mellett 3,5-3,8 literes fogyasztást mértünk és autópályán sem ment 5,8 liter fölé a fogyasztás, vagyis a benzinkutat üzemeltetők nem az új Swiften fognak meggazdagodni.
László Ferenc
A 12,2-13,8 másodperces 0-100-as gyorsulásra képes új Swift végsebessége kiviteltől függően 170-180 km/h. A WLTP-szabvány szerinti vegyes fogyasztási érték 4,9-5,5 liter 100 kilométerenként.
Összehasonlításképp, a K12C motorral szerelt előd 11,9-12,6 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, WLTP szerinti fogyasztása pedig 5,36-5,85 liter 100 kilométerenként.
László Ferenc
Új Swiftet minimum 3,99 millió forint kifizetését követően kaphatunk, ennyibe kerül ugyanis az ötfokozatú kéziváltóval szerelt, kétkerékhajtású GL kivitel. Ugyanez a modell GL+ felszereltséggel 4,49 millió forintba kerül, a GLX csúcskivitel listaára pedig 4,84 millió forint. A fokozatmentes CVT automataváltó csak az elsőkerékhajtású GLX-hez rendelhető, a felára 520 ezer forint.
Az összkerekes GL+ 4,89 millió forinttól indul, az ugyancsak 4WD kivitelű GLX alapára pedig 5,44 millió forint. A metál-, illetve gyöngyház fényezés felára 130 ezer forint, a kéttónusú metál fényezésért 200 ezer forintot kérnek el.
A garancia 3+7 év, illetve maximum 200 ezer kilométer a motorra, a sebességváltóra és a hibrid rendszer elemeire.