Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6d5a4666-0bc4-4dc3-8602-2f10d47117a8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Másfél éve szenvedett súlyos balesetet biciklizés közben Lorenzo Cherubini, vagyis Jovanotti, aki most új lemezzel jelentkezett. ","shortLead":"Másfél éve szenvedett súlyos balesetet biciklizés közben Lorenzo Cherubini, vagyis Jovanotti, aki most új lemezzel...","id":"20250128_jovanotti-baleset-halal-kozeli-elmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d5a4666-0bc4-4dc3-8602-2f10d47117a8.jpg","index":0,"item":"0059b89c-2354-49a3-a295-b93570df2a5d","keywords":null,"link":"/kultura/20250128_jovanotti-baleset-halal-kozeli-elmeny","timestamp":"2025. január. 28. 11:15","title":"„Egy baktérium rágta a csontjaimat” – a halálközeli élményéről beszélt Jovanotti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"606b826a-6000-496f-8d52-cde21ef8099a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a vadonatúj japán terepjárót alaphelyzetben esetleg nem találjuk elég komoly terepjáró képességűnek.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a vadonatúj japán terepjárót alaphelyzetben esetleg nem találjuk elég komoly...","id":"20250127_az-uj-toyota-land-cruiser-meg-durvabb-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/606b826a-6000-496f-8d52-cde21ef8099a.jpg","index":0,"item":"af8e10fc-36d7-49b8-ad17-4944a0e51179","keywords":null,"link":"/cegauto/20250127_az-uj-toyota-land-cruiser-meg-durvabb-lett","timestamp":"2025. január. 27. 08:41","title":"Az új Toyota Land Cruiser még durvább lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80d18a22-44b5-4688-8c71-981bf249dbaa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem, nem azért, mert akkor a kifutópályára ürítenék a tartályt.","shortLead":"Nem, nem azért, mert akkor a kifutópályára ürítenék a tartályt.","id":"20250127_repulogep-mosdo-wc-hasznalat-felszallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d18a22-44b5-4688-8c71-981bf249dbaa.jpg","index":0,"item":"1bacc893-1a39-4607-bda2-2ed5a11c2175","keywords":null,"link":"/elet/20250127_repulogep-mosdo-wc-hasznalat-felszallas","timestamp":"2025. január. 27. 05:11","title":"Miért nem pisilhetek a repülőn indulás előtt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f063bd0-a8ee-46a1-b9b0-85935ceede6f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne? ","shortLead":"Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne? ","id":"20250128_Kinai-autokat-is-gyartananak-az-europai-Volkswagen-uzemekben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f063bd0-a8ee-46a1-b9b0-85935ceede6f.jpg","index":0,"item":"fc317d85-ca13-46ad-819c-837b4f571e46","keywords":null,"link":"/cegauto/20250128_Kinai-autokat-is-gyartananak-az-europai-Volkswagen-uzemekben","timestamp":"2025. január. 28. 08:09","title":"Kínai autókat is gyártanának az európai Volkswagen-üzemekben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"360","description":"A Tisza elnöke tutira megy, ráadásul úgy ír, mintha közvélemény-kutatási adatok birtokában állítaná: a fideszesek sem kérnek a kormányzat projektjéből.","shortLead":"A Tisza elnöke tutira megy, ráadásul úgy ír, mintha közvélemény-kutatási adatok birtokában állítaná: a fideszesek sem...","id":"20250128_magyar-peter-rakosdubaj-budapest-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49.jpg","index":0,"item":"72fdb13e-92d1-4590-b92f-90645e4e5264","keywords":null,"link":"/360/20250128_magyar-peter-rakosdubaj-budapest-karacsony-gergely","timestamp":"2025. január. 28. 15:29","title":"Miért most, és miért így szállt be Magyar Péter a Rákosdubaj körüli vitába?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az esetről egy térfigyelő kamera készített felvételt.","shortLead":"Az esetről egy térfigyelő kamera készített felvételt.","id":"20250127_Elutotte-az-intezkedo-rendort-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23.jpg","index":0,"item":"cee6df94-931b-4f16-8e40-d1212cf022a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250127_Elutotte-az-intezkedo-rendort-video","timestamp":"2025. január. 27. 09:58","title":"Letartóztatták férfit, aki elütötte a vele szemben intézkedő rendőrt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"173ff8f5-9a3c-40c4-bf5a-cc45b0f70d65","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarország végül elállt az Oroszország elleni szankciók kiterjesztésének blokkolásától, Szijjártó előadásában azért, mert megkapta az energiabiztonsági garanciákat, amiket követelt. Valójában semmi kézzelfoghatót nem kapott, így a külügyminiszter szavai leginkább arra szolgálnak, hogy megelőzzék az itthoni arcvesztést.","shortLead":"Magyarország végül elállt az Oroszország elleni szankciók kiterjesztésének blokkolásától, Szijjártó előadásában azért...","id":"20250128_Neue-Zurcher-Zeitung-Orban-csak-hencegett-Brusszelben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/173ff8f5-9a3c-40c4-bf5a-cc45b0f70d65.jpg","index":0,"item":"0ed83ee2-cd01-4705-be7d-44a5b9b4ff04","keywords":null,"link":"/360/20250128_Neue-Zurcher-Zeitung-Orban-csak-hencegett-Brusszelben","timestamp":"2025. január. 28. 07:49","title":"Neue Zürcher Zeitung: Orbán csak hencegett Brüsszelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc62230a-5daa-4c06-92a2-06e01e100879","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak köszönhetően a jövőben nagyobb biztonságban lehetnek majd a méhek. Azzal ugyanis, hogy pontosabban meg lehet határozni, mekkora távolságokra hagyják el a kaptárat, a mezőgazdaságban is jobban oda lehet figyelni a rovarölő szerek használatára.","shortLead":"Amerikai kutatóknak köszönhetően a jövőben nagyobb biztonságban lehetnek majd a méhek. Azzal ugyanis, hogy pontosabban...","id":"20250127_mehek-megfigyeles-qr-kod-repules-elelem-pollengyujtes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc62230a-5daa-4c06-92a2-06e01e100879.jpg","index":0,"item":"af4228c6-0ac7-4fc9-a8c2-0b6666fda43d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250127_mehek-megfigyeles-qr-kod-repules-elelem-pollengyujtes","timestamp":"2025. január. 27. 19:03","title":"32 000 méh hátára szereltek QR-kódot, meglepő eredmény született a viselkedésükről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közúti forgalom eközben csak 5–6 százalékkal lehetett alacsonyabb tavaly, mint egy évvel korábban.
Történelmi mértékben csökkent 2020-ban a közlekedési balesetben elhunytak száma, legutóbb 1956-ban volt alacsonyabb ez a szám – mondta az országos rendőrfőkapitány rendészeti helyettese online sajtótájékoztatóján. Halmosi Zsolt – utalva arra, hogy a végleges adatok csak január végén lesznek ismertek – közölte: mintegy 450-en haltak meg tavaly közlekedési balesetben, csaknem 150-nel kevesebben, mint az azt megelőző évben.
Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője elmondta: a múlt évben 13 745 személyi sérüléses baleset történt, ez 17 százalékos csökkenést jelent az előző év adataihoz képest. A halálos balesetek száma 20 százalékkal, az elhunytak száma 25 százalékkal volt alacsonyabb tavaly, továbbá mintegy 4000-rel kevesebben sérültek meg, mint 2019-ben.
A közlekedési balesetek számának csökkenése azt eredményezte, hogy mintegy 113 milliárd forintnyi kár nem következett be – mutatott rá a főosztályvezető. Magyarországon évente átlagosan 600–700 milliárd forint nemzetgazdasági kár keletkezik közlekedési baleset miatt – mondta a tavalyi csökkenés mértékének érzékeltetésére.
A baleseti okokat tekintve nincs változás – mondta, de figyelemre méltónak nevezte, hogy a balesetek 75 százaléka gyorshajtás, az elsőbbségi vagy a kanyarodási szabályok megszegése miatt történt. Így a következő évek fő feladata ennek a három fő szabálynak a betartatása lesz – vetítette előre.
Arra a kérdésre, mennyivel csökkent a forgalom a múlt évben például a koronavírus-járvány miatt és lehet-e ez az oka a kedvező adatoknak, Óberling József azt mondta: a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által közzétett üzemanyagfogyási adatokat és az automata közlekedésellenőrző VÉDA rendszer forgalmi adatait vizsgálták, ez pedig azt az eredményt mutatta, hogy mindössze 5–6 százalékkal csökkent a közúti forgalom.