szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hamarosan érkező 812 GTO egy korszak végét jelentheti az olasz gyártónál.

A Ferrari 2017 tavaszán leplezte le addig készült legerősebb szívómotoros modelljét, a 812 Superfastet, melynek elöl található 6,5 literes V12-es erőforrása kereken 800 lóerős teljesítményt, illetve 718 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

Egy évvel később aztán felbukkant az ugyanennek a motornak a 810 lóerős változatával szerelt Monza SP1 és SP2, melyek azóta a legerősebb szívómotoros Ferrarik.

Monza SP1
Ferrari

Hamarosan érkezik az egy ideje már a közutakon is tesztelt 812 GTO, melynek motorja várhatóan 810 lóerőnél is erősebb lesz. Ily módon a 812 GTO a maga nemében új rekordot állíthat be házon belül, és minden jel arra mutat, hogy a Ferrari utolsó frontmotoros szívó V12-es modellje lehet. Jó eséllyel ebbe a modellbe kerül a cég utolsó szívó V12-es erőforrása, lévén, hogy a középmotoros Ferrarikat egy ideje már biturbó V8-as motorokkal szerelik.

A versenypályás használatra optimalizált, de természetesen közúton is vezethető Ferrari 812 GTO-ból egyes források szerint mindössze 812 példány fog készülni, és van esély arra, hogy nyitható tetejű Aperta változat is érkezik majd belőle.

812 Superfast
Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!