A Lamborghini 2011-ben dobta piacra csúcskategóriás sportkocsiját, a 700 lóerős Aventadort, melyből 2015-ben debütált az 50 kilogrammal könnyebb, illetve 50 lóerővel erősebb SV (SuperVeloce) változata. 2018-ban pedig megérkezett az aktuális csúcsmodell, az SVJ (Super Veloce Jota), mellyel most nem várt probléma adódott.
A Lamborghini Aventador SVJ 2018. július és 2021. január között gyártott kupé példányainál adott esetben előfordulhat, hogy a meggyengült rögzítés miatt nagy sebességnél, illetve erőteljes gyorsításkor lerepül a motorháztető.
Emiatt az érintett autók tulajdonosainak fel kell keresniük egy szakszervizt, ahol értelemszerűen ingyen orvosolják a problémát. A típus nyitható tetejű roadster változatát nem érinti a visszahívás.
Tavaly tavasszal egyszer már visszahívták a mintegy 180 millió forintos Aventador SVJ-t, akkor 77 autóval kellett szervizbe gurulni a nem megfelelően beállított ajtók miatt.
A 770 lóerős és 720 Nm-es szívómotoros V12-es Lamborghini 2,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-ra, a 0–200-as sprint szintideje pedig 8,6 másodperc.
A Mercedes-AMG GT Black Series tavaly novemberi rekordjáig a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású autójaként jegyzett Lamborghini Aventador SVJ LP770-4-ből mindössze 900 példány készült.
Az 1525 kilogramm tömegű szupersportkocsi végsebessége 350 km/h, a sportfékeknek köszönhetően pedig 29,8 méter alatt állóra lehet fékezni a 100-zal guruló autót. A Pirelli P Zero Corsa sportgumik mellett említést érdemel még az egyedi aerodinamikai szett, a hétsebességes automata váltó, az összkerékhajtás, a négykerék-kormányzás, illetve az adaptív sportfutómű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.