szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az erősen limitált szériás M2 Competition kizárólag a hátsó kerekekre leadott teljesítménye bőven meghaladja az 500 lóerőt.

A jelenleg éppen utódmodellre váró BMW M2 egyáltalán nem nevezhető gyengének, vezetési élményben szegénynek pedig végképp nem, és akkor a még jobban kihegyezett verzióról, az M2 Competitionről még nem is beszéltünk.

Míg a normál M2 "csak" 370 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre, addig az M2 Competition már 410 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Ez pedig annak a korábbi M4-ből érkezett 3 literes sorhatos motornak köszönhető, ami 500 helyett immár 550 Nm-es nyomatékcsúccsal bír.

M2 Competition
BMW

Akadnak azonban olyanok, akik még az M2 Competition produckiójával sincsenek teljesen megelégedve. Pontosan nekik készült a most leleplezett Manhart MH2 500, melynek jól ismert S55-ös motorja már nem kevesebb, mint 518 lóerős teljesítményt, illetve kereken 700 Nm-es nyomatékot ad le.

Manhart
Manhart

Összehasonlításképp, a nagytestvér új M4 Competition 510 lóerős, illetve 650 Nm-es produkciót ad elő. Az M2 legdurvább gyári változata, az M2 CS 450 lóerőt, illetve 550 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre.

Manhart
Manhart

Bár a menetteljesítmények változásáról egyelőre nem tettek említést, a 0-100-as gyorsulás szintideje a gyári 4,2-ről körülbelül 4 másodpercre csökkenhetett, ezenkívül pedig említést érdemel még a rendkívül érces hangzású sportkipufogó, a 20 colos könnyűfém-felnik, a számos különböző karbon alkatrész, illetve a 20 milliméteres ültetés.

A mindössze 10 példányban gyártandó újdonság ára egyelőre ismeretlen.

Manhart

 

Manhart
Manhart

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!