Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"82fd1abe-7e3b-4392-87c8-ef35830ff5d9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Két olvasói dashcamfelvétel tanúskodik ismét arról, milyen jelenetek láthatók szinte mindennap az utakon.","shortLead":"Két olvasói dashcamfelvétel tanúskodik ismét arról, milyen jelenetek láthatók szinte mindennap az utakon.","id":"20250415_Tukorzuzas-es-eletveszelyes-elozesek-audis-randalirozott-az-51-es-uton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82fd1abe-7e3b-4392-87c8-ef35830ff5d9.jpg","index":0,"item":"f4cfb5c5-75cb-422c-98c1-df7203117c2d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_Tukorzuzas-es-eletveszelyes-elozesek-audis-randalirozott-az-51-es-uton","timestamp":"2025. április. 15. 07:19","title":"Tükörzúzás és életveszélyes előzések: őrült audis randalírozott az 51-es úton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2d0e5b1-6a3f-4e3a-8db8-52b64dbabaef","c_author":"Lidl Magyarország","category":"brandcontent","description":"Háromféle sonka és torma, valamint kétféle kalács: a BrandLab szerkesztői a Lidl húsvéti kínálatának egy részét próbálták ki. Ízek, élmények, tapasztalatok: lássuk, ki hogyan értékelt!","shortLead":"Háromféle sonka és torma, valamint kétféle kalács: a BrandLab szerkesztői a Lidl húsvéti kínálatának egy részét...","id":"20250414_Lidl_husvet_sonka_torma_kalacs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2d0e5b1-6a3f-4e3a-8db8-52b64dbabaef.jpg","index":0,"item":"c67e59b6-11a8-495f-ab4d-6f86775a9681","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Lidl_husvet_sonka_torma_kalacs","timestamp":"2025. április. 14. 19:30","title":"A klasszikus, a tökéletes alternatíva és a meglepő választás: húsvéti sonkákat teszteltünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46dc4318-cbbb-493d-ad65-f42c1ecb8a1d","c_author":"Domány András","category":"elet","description":"Lesznek iskolára felkészítő óvodai csoportok.","shortLead":"Lesznek iskolára felkészítő óvodai csoportok.","id":"20250416_ovoda-iskola-felkeszito-csoport-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46dc4318-cbbb-493d-ad65-f42c1ecb8a1d.jpg","index":0,"item":"9ed87c7d-0cf5-4f67-a490-8d17cad95f78","keywords":null,"link":"/elet/20250416_ovoda-iskola-felkeszito-csoport-oktatas","timestamp":"2025. április. 16. 06:40","title":"Megjelent a rendelet az iskolás kor előtti óvodai csoportokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Egyetlen félremagyarázható megszólalás is elég volt a Fidesznek ahhoz, hogy felpörgesse ugrásra kész karaktergyilkos gépezetét. Kollár Kinga mondatainak utóélete rávilágít az ellenzéki politizálás fokozott veszélyeire, de arra is, hogy a tiszások számára a fő kihívás nem az effajta támadások kivédése. Közben a HVG már nem egy olyan állami intézményről, intézményvezetőről tud, aki B tervvel készül a hatalomváltásra.","shortLead":"Egyetlen félremagyarázható megszólalás is elég volt a Fidesznek ahhoz, hogy felpörgesse ugrásra kész karaktergyilkos...","id":"20250415_Tisza-part-kollar-kinga-karaktergyilkossag-fidesz-nemzet-hangja-szavazas-elemzes-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a.jpg","index":0,"item":"2a0ff026-babf-4d83-b08a-8a8eb92d9bc6","keywords":null,"link":"/360/20250415_Tisza-part-kollar-kinga-karaktergyilkossag-fidesz-nemzet-hangja-szavazas-elemzes-magyar-peter","timestamp":"2025. április. 15. 10:05","title":"Hiába a Kollár-karaktergyilkosság, a legyőzhetetlen vezér mítosza megdőlt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nagy vihart kavart videó januárban jelent meg.","shortLead":"A nagy vihart kavart videó januárban jelent meg.","id":"20250416_Elerte-a-20-millios-nezettseget-Majka-Csurran-cseppenje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c.jpg","index":0,"item":"c7b10133-d583-4fde-9798-470c368853da","keywords":null,"link":"/kultura/20250416_Elerte-a-20-millios-nezettseget-Majka-Csurran-cseppenje","timestamp":"2025. április. 16. 12:21","title":"Elérte a húszmilliós nézettséget Majka Csurran, cseppenje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c399be5-b637-49e6-8ba4-b28d2684bc75","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kedd délutánra már ötödik alkalommal hirdetett demonstrációt Hadházy Ákos a technofasiszta törvények visszavonásáért. Az Erzsébet hídon kezdték a tüntetést, majd a Karmelitához vonultak, ahol Pankotai Lili, Rainer-Micsinyei Nóra és Iványi Gábor is felszólalt. Ezután papírrepülőkkel támadták Orbán Viktor munkahelyét.","shortLead":"Kedd délutánra már ötödik alkalommal hirdetett demonstrációt Hadházy Ákos a technofasiszta törvények visszavonásáért...","id":"20250415_tuntetes-hadhazy-akos-erzsebet-hid-budai-var-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c399be5-b637-49e6-8ba4-b28d2684bc75.jpg","index":0,"item":"20e6a5d0-3290-477d-987d-ad274c68d649","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_tuntetes-hadhazy-akos-erzsebet-hid-budai-var-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. április. 15. 16:52","title":"„Egyszer le fogják csukni Hadházyt, de ne most” – a Várba vonultak a tüntetők az Erzsébet hídról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13a3b223-1229-4dae-b82e-afae3f4349c7","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Úgy látszik, ott nem bánják, ha külföldi pénz érkezik egy alkotmányos testülethez.","shortLead":"Úgy látszik, ott nem bánják, ha külföldi pénz érkezik egy alkotmányos testülethez.","id":"20250415_Magyar-allami-tamogatas-a-szerbiai-magyar-onkormanyzatnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13a3b223-1229-4dae-b82e-afae3f4349c7.jpg","index":0,"item":"b05aac1e-15b8-4f8a-946f-94d22a14b98d","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Magyar-allami-tamogatas-a-szerbiai-magyar-onkormanyzatnak","timestamp":"2025. április. 15. 07:04","title":"Magyar állami támogatás a szerbiai magyar önkormányzatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c15706ef-233d-495b-b40e-618be9781d5c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A sportoló extrém módon oltotta el a tortáján a tűzijátékot. ","shortLead":"A sportoló extrém módon oltotta el a tortáján a tűzijátékot. ","id":"20250416_Boraros-Gabor-megmutatta-mit-ne-tegyen-senki-a-szulinapi-tortajaval-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c15706ef-233d-495b-b40e-618be9781d5c.jpg","index":0,"item":"1335bfc6-4a5b-4be9-8322-c8f4563bcff4","keywords":null,"link":"/elet/20250416_Boraros-Gabor-megmutatta-mit-ne-tegyen-senki-a-szulinapi-tortajaval-video","timestamp":"2025. április. 16. 13:45","title":"Boráros Gábor megmutatta, mit ne tegyen senki a szülinapi tortájával (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A karakteres kis japán terepjáró új generációja csak rövid ideig volt kapható nálunk, aztán a furcsa európai szabályozás ellehetetlenítette az életét. Most azonban visszatért hozzánk, igaz két üléssel kevesebbel és jelentősen drágábban.
A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt, melyből 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és amelynek 1998-ban érkezett harmadik generációját a közelmúltban váltotta a negyedik generáció.
Az általunk a korábban alaposan letesztelt aktuális Jimny 2019 tavaszán bukkant fel Magyarországon, amikor is a GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példányok 5,4 millió forintos bruttó alapáron kellették magukat.
László Ferenc
A Jimny hazai és egyben európai pályafutása azonban a vártnál gyorsabban, már 2020-ban véget ért, ugyanis a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák keresztbe tettek az egyetlen 1,5 literes szívó benzinmotoros kivitelben gyártott típusnak.
Az aktuális szabályozás szerint ugyanis a kicsi, könnyű és nem túl erős Jimny károsabb, mint azok a nála kétszer nagyobb és nehezebb luxus divatterepjárók, melyek sok száz lóerős teljesítménye mellé polgárpukkasztó zöld rendszám jár.
Most azonban ismét kapható Magyarországon Jimny, a divatos mini terepjáró kishaszonjárműként tért vissza a magyar Suzuki kereskedésekbe. A Japánban gyártott apróság kétüléses, raktér elválasztó rácsos kivitele nettó 5,5 millió forintos, bruttó 7 millió forintos kedvezményes áron kelleti magát.
Suzuki
A régi-új Jimnyt Etyeken és környékén tettük próbára, ahol a kis japánt nemcsak aszfalton, hanem földúton, murvás terepen és mély sárban is meghajtottuk. Talán mondanunk sem kell, hogy a messze nem bütykös terepgumis tesztautó is vigyorogva tette a dolgát: a sofőr tudása, illetve bátorsága sokkal hamarabb fogy el, mint amire a Jimny ténylegesen képes.
Az alaphelyzetben kétkerék-hajtású kisautón csak ritkán kellett összkerék-hajtást kapcsolni, a felezőre pedig egyáltalán nem volt szükség a teszt során.
László Ferenc
A vezetőülésben a 180 centiméternél magasabbak számára kevesebb a hely, mint korábban, ugyanis a rács miatt nem lehet annyira hátratolni az ülést, illetve nem lehet olyan mértékben megdönteni a háttámlát.
Ezt leszámítva azonban semmi különbség nem fedezhető fel az első sorban, hátulról pedig ugyebár hiányoznak az ülések.
László Ferenc
László Ferenc
Az oldalra nyíló hátsó ajtót feltárva egy 863 literes sík padlós, jól pakolható, praktikus és egyszerűen tisztítható rakteret találunk.
Összehasonlításképp, a személyautó kivitel alaphelyzetben mindössze 85 literes csomagteret kínált, mely a hátsó ülések variálásával 377-830 literre volt bővíthető.
László Ferenc
László Ferenc
Ekkora a személyautó változat csomagtartója
László Ferenc
Az 1090 kilogramm alaptömegű terepjáró maximális megengedett össztömege 1435 kilogramm. Az 1,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor változatlanul 100 lóerős teljesítményű és 130 Nm nyomatékú, ami a tipikus felhasználási környezeteket ismerve elegendőnek mondható.
A típust egyetlen ötfokozatú kéziváltós kivitelben forgalmazzák, a négyfokozatú automataváltó távozott a kínálatból.
Felszereltségi szintből is egyetlen egy érhető el, a Jimny 1.5 5MT AllGrip Pro LCV lényegében ugyanazt kínálja, mint a korábbi személyautó kivitel GL alapmodellje. A vásárlóknak tehát csak annyi a dolguk, hogy kiválasztják a színt és leadják a rendelést. Ha szerencséjük van, néhány héten belül át is vehető a raktáron lévő autó, ha nincs, akkor várni kell néhány hónapot a következő szállítmányra.
László Ferenc
László Ferenc
A kishaszonjármű besorolású Jimnyben többek közt halogén fényszóró, manuális klíma, két hangszóró, tempomat, ülésfűtés és lejtmenet-vezérlő található. A metál, illetve gyöngyház fényezés felára bruttó 150 ezer forint, a kéttónusú kivitelért bruttó 220 ezer forintot kérnek el.
Normál differenciálzár nincs, az LSD-re keresztelt elektromos diffi a kerekek fékezgetésével segíti a szorult helyzetbe került sofőrt. Ha már itt tartunk, tárcsaféket csak elöl találunk, hátul dobfékek lassítják az elöl-hátul merevtengelyeses, tekercsrugós autót.
A fékrendszer hatékonyságára nem nagyon lehet panaszunk, ebben az autó mindössze 1,1 tonnás tömege is komoly szerepet játszik.
László Ferenc
László Ferenc
A WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztás 7,7 liter 100 kilométerenként, nekünk 9,1 literre jött ki a 80 százalékban terepes, autót egyáltalán nem kímélő tesztkör átlaga. Az üzemanyagtartály 40 literes, a 195/80 R15-ös gumikon gördülő Jimny végsebessége 145 km/h.
A Suzuki Jimny tehát kicsit átalakulva ugyan, de itt van, visszatért. Az ára sajnos alaposan felment, de ezen vélhetően kevesen lepődnek meg, főleg annak ismeretében, hogy a személyautó kivitel egyes példányait mostanság már 10 millió forinton áron hirdetik a használtautó piacon.
Viszonyításképp, az eggyel nagyobb méretkategóriában versenyző lágyhibrid Suzuki Vitara 5,7 millió forinttól indul, az összkerekes kivitel alapára pedig 6,8 millió forint.
Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb a szuverenisták számára, mint hogy egy külföldi nagyhatalomtól függenek.