Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8c36d0bf-527a-4464-8b15-7657a1a0708a","c_author":"Somfai Dávid","category":"360","description":"Fejvadászok fogták el egy nemzetközi bűnszervezet fejét – adott hírt nemrégiben egy nagyobb akcióról a rendőrség. Az eset kapcsán annak jártunk utána, hogy kik azok a fejvadászok, és mennyire hasonlítanak az amerikai filmekből ismert, vérdíjért dolgozó „bűnüldözési vállalkozókra”.","shortLead":"Fejvadászok fogták el egy nemzetközi bűnszervezet fejét – adott hírt nemrégiben egy nagyobb akcióról a rendőrség...","id":"20250605_fejvadaszok-nemzetkozi-bunozok-magyarorszag-rendorseg-nni-tek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c36d0bf-527a-4464-8b15-7657a1a0708a.jpg","index":0,"item":"92ed8ada-5354-4962-9486-aec2056030e5","keywords":null,"link":"/360/20250605_fejvadaszok-nemzetkozi-bunozok-magyarorszag-rendorseg-nni-tek-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 14:30","title":"Kik azok a fejvadászok, akik nemzetközi bűnözőket fognak el Magyarországon, és hogyan dolgoznak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35330506-142e-49de-9c08-9fe57854db7c","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Döbbenetes szintekig ment le az amerikai politika, amikor csütörtökön élőben figyelhettük, amint Donald Trump és Elon Musk egymásnak esik. De min vesztek össze annyira, hogy az X-en gyalázzák egymást, mit reagálnak a trumpista szavazók, és egyáltalán, mi jöhet most?","shortLead":"Döbbenetes szintekig ment le az amerikai politika, amikor csütörtökön élőben figyelhettük, amint Donald Trump és Elon...","id":"20250606_musk-trump-usa-twitter-spacex-tesla-veszekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35330506-142e-49de-9c08-9fe57854db7c.jpg","index":0,"item":"d2f43264-b9fe-4164-929d-d8c2fa994be3","keywords":null,"link":"/360/20250606_musk-trump-usa-twitter-spacex-tesla-veszekedes","timestamp":"2025. június. 06. 15:53","title":"Pár poszt választotta el a világot attól, hogy Musk leírja: „Trump egy geci”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Akik szeretnék élvezni Washington védelmét, jól teszik, ha kinyilvánítják hűségüket a trumpizmus iránt. Vége annak, hogy az Egyesült Államok terjesztette a világban a demokráciát, valamint az emberi jogok tiszteletét. Németország a sarkára áll, és végre kezdi vezetni Európát. Feltámadt a Sztálin-kultusz Oroszországban. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Akik szeretnék élvezni Washington védelmét, jól teszik, ha kinyilvánítják hűségüket a trumpizmus iránt. Vége annak...","id":"20250605_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"a36a299e-fb48-4d9c-8b8d-3cc929b2cbc3","keywords":null,"link":"/360/20250605_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 05. 11:47","title":"Wall Street Journal: Az oroszok elleni ukrán dróntámadás figyelmeztetés – az USA-nak is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92c9e93e-df92-4d51-818d-16599daff88d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A boszniai szerbek vezetője szerdán jelentette be, hogy Magyarországra utazik Orbánnal tárgyalni.","shortLead":"A boszniai szerbek vezetője szerdán jelentette be, hogy Magyarországra utazik Orbánnal tárgyalni.","id":"20250605_bosznia-dodik-budapest-latogatas-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92c9e93e-df92-4d51-818d-16599daff88d.jpg","index":0,"item":"ccd73e01-3bd1-45e8-bfdc-744de0b5a9d8","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_bosznia-dodik-budapest-latogatas-orban","timestamp":"2025. június. 05. 14:05","title":"A Boszniában körözött Dodik megérkezett Budapestre, és már készült is róla pár közös fotó Orbán Viktorral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"813541ea-28c6-4769-8fc6-0aa118090819","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Kétötödük, bár nem sokkal többet. Tízből kilenc viszont azt várja, hogy az állam költsön többet a megújulókra, derül ki egy friss közvélemény-kutatásból.","shortLead":"Kétötödük, bár nem sokkal többet. Tízből kilenc viszont azt várja, hogy az állam költsön többet a megújulókra, derül ki...","id":"20250605_felmeres-megujulo-energia-mol-nyrt-napelem-szeleromu-geotermia-biouzemanyagok-zold-hidrogen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/813541ea-28c6-4769-8fc6-0aa118090819.jpg","index":0,"item":"fdcc103f-1278-4a2c-ac54-ab159a039093","keywords":null,"link":"/zhvg/20250605_felmeres-megujulo-energia-mol-nyrt-napelem-szeleromu-geotermia-biouzemanyagok-zold-hidrogen","timestamp":"2025. június. 05. 18:32","title":"Egész sok magyar fizetne többet a tiszta energiáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"383b366e-caa5-4423-a279-2779e6ecffc7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tavaly jegyezték el egymást.","shortLead":"Tavaly jegyezték el egymást.","id":"20250605_Szakitott-Chris-Martin-es-Dakota-Johnson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/383b366e-caa5-4423-a279-2779e6ecffc7.jpg","index":0,"item":"c61868d8-d39b-45ee-bb97-a69386f21354","keywords":null,"link":"/elet/20250605_Szakitott-Chris-Martin-es-Dakota-Johnson","timestamp":"2025. június. 05. 16:05","title":"Szakított Chris Martin és Dakota Johnson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","shortLead":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","id":"20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3.jpg","index":0,"item":"35692dc3-9635-4120-83b8-357b226e1fbf","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","timestamp":"2025. június. 05. 11:42","title":"Kilencen sérültek meg turbulencia miatt a Ryanair egyik járatán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7878ebe5-53a6-4e26-9b33-e56c4fa7a44b","c_author":"Folk György (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Miközben Magyarországon a drogfogyasztók büntetésének fokozása és a kábítószerekről zajló konstruktív társadalmi párbeszéd kormányzati ellehetetlenítése zajlik 2025-ben, addig a csütörtökön Lisszabonban bemutatott 2025-ös EU-drogriport megbízható adatokkal igyekszik a bel- és igazságügyi munka mellett a egészségügyi szempontokat, ártalomcsökkentést, kannabiszlegalizációt sőt, a pszichedelikus kutatásokat is elősegíteni a tagállamokban.","shortLead":"Miközben Magyarországon a drogfogyasztók büntetésének fokozása és a kábítószerekről zajló konstruktív társadalmi...","id":"20250605_drog_kabitoszer_EU-heroin_opium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7878ebe5-53a6-4e26-9b33-e56c4fa7a44b.jpg","index":0,"item":"92e41df4-c353-4901-9a7f-b58507a819ed","keywords":null,"link":"/eurologus/20250605_drog_kabitoszer_EU-heroin_opium","timestamp":"2025. június. 05. 18:56","title":"Kritizálja a magyar drogpolitikát az EU legfrissebb jelentése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mercedes tágas új modelljére ideális esetben akár a nagycsaládos kedvezmény és az elektromos autókra igényelhető támogatás is igénybe vehető. Kipróbáltuk, hogy milyen a szinte hangtalanul suhanó V-osztály.
A tisztán elektromos hajtásnak a technológia jelenlegi fejlettségi szintje mellett elsősorban akkor van értelme, ha kis méretű, könnyű és elsősorban városban használt autókba szerelik. A Mercedes V-osztály ennek pont az ellenkezője. Egy testes utazóautóhoz van szerencsénk, ami azonban nem gátolta meg a német gyártót abban, hogy 100 százalékban elektromos változatot készítsen belőle.
Így született meg a Mercedes EQV, mely a 6–8 üléses villanyautók nem túl népes táborát gyarapítja. Városban, városon kívül és autópályán is meghajtottuk a zöld rendszámos kisbuszt.
László Ferenc
Álruhában
Egy normál V-osztályt és egy EQV-t nehéz lenne megkülönböztetni egymástól, ha az utóbbin nem lenne a hajtásbeli turpisságot eláruló zöld rendszám. Vagy olyan méretes figyelemfelkeltő oldalsó matrica, mint ami a hozzánk érkezett tesztpéldányon is ott virít.
A német tervezők ezúttal nem kapták meg feladatként, hogy az adott típus elektromos változatát markánsan különböztessék meg a belsőégésű motoros kivitelektől. Maradt a hatalmas hűtőrács, nem rajzolták át a fényszórókat és a hátsó lámpákat sem módosították.
László Ferenc
Árulkodó jel lehet persze az első lökhárító oldalán lévő furcsa kis ajtó, az első kerekek feletti EQV logó, illetve a hátsó EQV 300 típusjelzés, de ezt, illetve a kipufogó teljes hiányát leszámítva ugyanazt a külső csomagot kapjuk, mint a normál V-osztálytól.
Míg a V-Klasse 4,89, 5,14, illetve 5,37 méteres változatokban készül, az EQV csak a két nagyobb méretben rendelhető. Nálunk a legnagyobb kivitel járt, konkrétan egy 7 személyes verzióban, de igény szerint akár 6, illetve 8 üléses változatban is rendelhető a típus.
László Ferenc
Személyautó?
Természetesen elegendő a B-kategóriás jogosítvány az EQV vezetéséhez, de érződik rajta, hogy alapját nem egy személyautó, hanem egy haszonjármű adja.
A kocsihoz közeledve például hiába van zsebünkben a kulcs, a reteszek csak akkor oldanak, ha rányomunk a távirányítóra. A tágra nyíló ajtók kinyitását követően magasra kell felpattannunk: az üléspozíció kényelmes és jól átlátni a forgalmat,
az enyhén buszvezetős érzés garantált.
László Ferenc
A műszeregység csak részben digitális, a kis színes kijelző grafikája kissé divatjamúlt. Nem úgy a 10,25 colos középső érintőpanelen megjelenített felhasználói felületé, mely egy az egyben ismerős lehet a gyártó különböző személyautóiból.
Hátulra praktikus tolóajtókon keresztül lehet beszállni, melyek közül a bal oldali felára 296 ezer forint. Természetesen az elektromos mozgatás is adott. A csomagtérajtó felfelé nyílik és sok helyet követel magának.
Praktikus megoldás a külön nyitható hátsó üveg, melyért 166 ezer forintot kérnek el, a részben nyitható hatalmas panorámatető felára 1 millió 76 ezer forint.
László Ferenc
A dobozformának köszönhetően az EQV minden irányban rendkívül tágas, roppant kényelmes benne az utazás. A középről kihajtható dupla asztallapot 222 ezer forintért, a fekhely opciót 287 ezer forintért, a hűtős középkonzolt pedig 812 ezer forintért mérik. Hasznos extra a hűthető/fűthető középső dupla pohártartó, mely kék/piros hangulatvilágítással jelzi aktuális üzemmódját.
A csomagtér 1410–5010 literes, ha kivesszük az üléseket, akár egy kisebb költözésben is komoly segítséget jelenthet az EQV. Ötletes megoldás, hogy a masszív kalaptartó kis rekeszt rejt magában, ahova legalább az egyik töltőkábel betehető. Rakodóhelyekből és töltőaljzatokból nincs hiány, a középső sorban ülőknek még 230 V-os dugalj is jut.
A hűtés/fűtés gyorsan teszi a dolgát. 5 Celsius-fokos reggeli induláskor szinte azonnal jött a meleg a befúvókból és a felhevült hatalmas utasteret is fürgén lehűti a rendszer, ami viszont cserébe nem túl halk és jelentősen megvágja a hatótávot.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Delejes dobozos
Bárdolatlan hangú dízelmotor helyett ezúttal egy lényegében hangtalan villanyos egységet kapunk, melynek 204 lóerős teljesítménye, illetve 362 Nm-es nyomatéka tökéletesen elegendő a dinamikus haladáshoz. Sebességváltó értelemszerűen nincs, és a gázpedál legkisebb lenyomására azonnal meglódul a testes kasztni.
A 0-ról 100-ra 12,1 másodperc alatt felgyorsuló EQV végsebessége elektronikusan 140 km/h-ra van korlátozva, 58 ezer forint ellenében pedig 160 km/h-ra emeltethető a legnagyobb tempó. Az erő kizárólag az első kerekekre érkezik meg, nedves, de még száraz útfelületen sem ritka az induláskor a kipörgés – összkerékhajtás viszont felár ellenében sem kérhető.
László Ferenc
A 3,43 méteres tengelytávolság és a 2,6 tonnás tömeg nagyon érződik vezetés közben, és nemcsak a sofőr, hanem az utasok számára is. A felfüggesztés személyautós mércével nehezen küzd meg a rábízott feladattal, és sovány vigasz, hogy az ólomnehéz akkumulátor legalább legalul található. Az állítható magasságú légrugós felfüggesztés 719 ezer forintba kerül.
Az utastér nagyon csendes, nagyobb sebességnél viszont felerősödik a szélzaj és a gumik surrogása. Az autópálya-tempó tartása nem jelent akadályt, mégis ajánlott 20–30 km/h-val lassabban hajtani, a 130-es sebesség ugyanis jelentősen csökkenti a hatótávot.
László Ferenc
A bruttó 100, nettó 90 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 357 kilométeres hatótávot biztosít. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy inkább 300 kilométer magasságában mozog a hatótávolság, ami a teljesítményt 109–136 lóerőre csökkentő takarékos módok segítségével adott esetben kitolható.
A kormány mögötti kis fülekkel akár manuálisan is szabályozható a motorfék és a rekuperáció mértéke, a rendszer erejét a lényegében végtelen kigurulástól egészen az erős fékezésig négy fokozatban lehet állítani.
László Ferenc
Normál otthoni 230 V-os dugalj esetén a teljes töltés fájdalmasan hosszú, két napnál is tovább tart. 7, illetve 11 kW-os AC-töltővel 14, illetve 9 órára rövidül a procedúra, a 22 kW-os AC-töltés sajnos nem támogatott.
A CATL gyártmányú telep DC-fronton maximum 110 kW-tal táplálható, ez esetben egy 80 százalékra töltés 45 percnyi időt vesz igénybe.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : általánosan jó minőség, tágas utas- és csomagtér, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás, zöld rendszám.
–: haszonjárműs részletek, nagy tömeg, rövid hatótáv, nincs 22-es AC-töltés, magas ár, drága extrák.
Ez nem egy olyan V-osztály, melybe Budapesten csak úgy bepattan 6–8 személy és néhány órával később máris Stuttgartban találja magát. Autópályatempó mellett alig több mint 200 kilométerenként meg kell állni tölteni az EQV-t, ami még gyorstöltővel is sokáig tart, ráadásul nem is olcsó.
A Mercedes EQV olyan élethelyzetekre való, melyekben gyakran kell relatíve sok személyt viszonylag rövid távolságokon belül a legkényelmesebb módon szállítani. A magyar nagycsaládosok közül nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, és ők is maximum a Balatonig és (talán) vissza jutnának vele egy töltéssel, hoteleknek városi, illetve reptéri transzferre viszont kiváló megoldás lehet.
A típus magyarországi alapára 25,8 millió forint, és néhány extra megrendelésével bőven 30 millió forint fölé konfigurálható az EQV. Ezzel szemben egy hasonló menetdinamikájú és jelentősen nagyobb hatótávú V 220 d már 15,4 millió forintból kijön, a sokkal fürgébb V 300 d 4Matic alapára pedig 17,2 millió forint.
A riválisok közül az alacsonyabb kategóriás Nissan e-NV200 Evalia 15,6 millió forinton nyit, a más életfilozófiájú 7 üléses Tesla Model X pedig minimum 35,7 millió forintot kóstál.
Megapixeles felbontású fényszóró, extrém négykerék-kormányzás, varázsszőnyegszerű rugózás, lávaköves masszázs, szuperfinom lágyhibrid motor. És ez csak néhány az etalon kategóriás új S-osztály főbb vonásai közül.
A stuttgarti gyártó legújabb elektromos autója a Kecskeméten gyártott A-osztály szabadidőautó változatára, a GLA-ra épül, és az ígéretek szerint akár 486 kilométert is képes megtenni csendben suhanva. Hogy ebből mennyit hoz a gyakorlatban, kiderül a tesztünkből.