Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"517358f7-90bb-4cbc-9cb7-2e1c8dc9fea2","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az úszó ügyvédje Magyarországon büntetőeljárást kezdeményezett az ügyben. ","shortLead":"Az úszó ügyvédje Magyarországon büntetőeljárást kezdeményezett az ügyben. ","id":"20250423_doppingvetseg-eltiltas-kenderesi-tamas-biologiai-utlevel-svajci-legfelsobb-birosaghoz-buntetoeljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/517358f7-90bb-4cbc-9cb7-2e1c8dc9fea2.jpg","index":0,"item":"e9860926-fe57-460a-8502-10b2474ed53f","keywords":null,"link":"/sport/20250423_doppingvetseg-eltiltas-kenderesi-tamas-biologiai-utlevel-svajci-legfelsobb-birosaghoz-buntetoeljaras","timestamp":"2025. április. 23. 09:40","title":"A doppingvétség miatt eltiltott Kenderesi Tamás a Svájci Legfelsőbb Bírósághoz fordult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3394fba-daca-4fad-8f88-648bae0041dc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Donald Trump kormányzatának költségcsökkentő tervei is hatással lehetnek a Nemzetközi Űrállomás (ISS) biztonságára, épp akkor, amikor a Föld körül keringő kutatólabornak a szakemberek szerint még több forrást kéne biztosítani.","shortLead":"Donald Trump kormányzatának költségcsökkentő tervei is hatással lehetnek a Nemzetközi Űrállomás (ISS) biztonságára, épp...","id":"20250422_nemzetkozi-urallomas-iss-mukodes-vege-tervek-biztonsag-repedesek-szivargas-koltsegvetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3394fba-daca-4fad-8f88-648bae0041dc.jpg","index":0,"item":"9ff2467b-ebd9-4547-9e44-884be4e2ce67","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_nemzetkozi-urallomas-iss-mukodes-vege-tervek-biztonsag-repedesek-szivargas-koltsegvetes","timestamp":"2025. április. 22. 19:03","title":"Kockázatos korba lép a Nemzetközi Űrállomás, aggódik a NASA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f2c56f5-2ecb-49d1-91f1-5755f33c16c0","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Míg zajlik a vita, hogy a kormány végre rendbe rakja vagy éppen romba dönti a közösségi közlekedést, Tiborcz István érdekeltsége az állami tulajdonból megszerzett vasúti fuvarozócég után egy olyan buszos vállalkozásba is bevásárolta magát, amelynek Lázár János reformjai nyithatnak most új piacot.","shortLead":"Míg zajlik a vita, hogy a kormány végre rendbe rakja vagy éppen romba dönti a közösségi közlekedést, Tiborcz István...","id":"20250424_hvg-lazar-janos-kozossegi-kozlekedes-vitezy-david-tiborcz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f2c56f5-2ecb-49d1-91f1-5755f33c16c0.jpg","index":0,"item":"1d38a9f9-399b-4b9f-9b8f-57afd1f66a1b","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-lazar-janos-kozossegi-kozlekedes-vitezy-david-tiborcz-istvan","timestamp":"2025. április. 24. 09:00","title":"Orbán veje pótolhatatlan, övé lehet a nagy vonatpótlóbiznisz is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd65a061-f635-4921-a9b2-34236c2395b9","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A vámháború bevezetésekor és felfüggesztésekor is parttalan beszédet mondott Donald Trump. Az amerikai elnökök nem mindig voltak jó szónokok, ösztönös tehetségével Ronald Reagan és Bill Clinton emelkedett ki a mezőnyből, de az amerikaiak először Roosevelt hangját ismerték meg.","shortLead":"A vámháború bevezetésekor és felfüggesztésekor is parttalan beszédet mondott Donald Trump. Az amerikai elnökök nem...","id":"20250423_hvg-trump-szonoklatai-elnoki-retorika-hullamzo-teljesitmeny-nagyot-szoltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd65a061-f635-4921-a9b2-34236c2395b9.jpg","index":0,"item":"468dd0bc-708a-46e8-b36a-7789830c09da","keywords":null,"link":"/360/20250423_hvg-trump-szonoklatai-elnoki-retorika-hullamzo-teljesitmeny-nagyot-szoltak","timestamp":"2025. április. 23. 15:30","title":"Trump a szavak korlátlan özönében hisz, az amerikaiakhoz Kennedy, Reagan és Clinton tudott igazán szólni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96293880-aa10-4c69-9b9d-e2c4c223a5f6","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"A csúcsra járó naperőművek mellett alig volt termelési igény húsvéthétfőn. A másik oldalról nézve az alaptermelés (mint Paks) mellett szinte az összes szolártermelés fölösleges volt, ugyanannyi ment ugyanis exportra.","shortLead":"A csúcsra járó naperőművek mellett alig volt termelési igény húsvéthétfőn. A másik oldalról nézve az alaptermelés (mint...","id":"20250423_husvetkor-az-osszes-napelem-exportra-termelt-energiamix-tultermeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96293880-aa10-4c69-9b9d-e2c4c223a5f6.jpg","index":0,"item":"3b241791-bdab-4a28-8e2b-6fb7ae567a4c","keywords":null,"link":"/kkv/20250423_husvetkor-az-osszes-napelem-exportra-termelt-energiamix-tultermeles","timestamp":"2025. április. 23. 11:40","title":"„Patrióta zöldpolitika” magyar módra: húsvétkor szinte az összes napelem exportra termelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583a73d5-2f09-4a9d-8c05-b8a4021ace63","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz elnök az ajánlatról állítólag Donald Trump különmegbízottjával beszélt.","shortLead":"Az orosz elnök az ajánlatról állítólag Donald Trump különmegbízottjával beszélt.","id":"20250422_oroszorszag-vlagyimir-putyin-ukrajnai-haboru-financial-times","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583a73d5-2f09-4a9d-8c05-b8a4021ace63.jpg","index":0,"item":"d0d462b6-f18f-4308-89fd-6b73828d72a8","keywords":null,"link":"/vilag/20250422_oroszorszag-vlagyimir-putyin-ukrajnai-haboru-financial-times","timestamp":"2025. április. 22. 20:42","title":"Financial Times: Putyin felajánlotta, hogy leállítja az ukrajnai inváziót a jelenlegi frontvonalon túl","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fb8ada-2623-429b-bed6-a7e36eed8cdc","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Szerdán kezdődik az Andor második és egyben utolsó évada, amellyel a Disney méltóságot tudott adni az ezer sebből vérző Star Warsnak. A franchise utóbbi éveiben sok millió rajongót veszített, agyba-főbe kritizálták a filmeket és a sorozatokat is, amiért ostoba történetmeséléssel és gyenge identitáspolitikával igyekeztek pontokat szerezni. És akkor jött egy sötét háborús széria egy távoli galaxisból.","shortLead":"Szerdán kezdődik az Andor második és egyben utolsó évada, amellyel a Disney méltóságot tudott adni az ezer sebből vérző...","id":"20250422_andor-disney-star-wars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fb8ada-2623-429b-bed6-a7e36eed8cdc.jpg","index":0,"item":"026edc34-811d-417a-a20c-0696d4c13e7d","keywords":null,"link":"/360/20250422_andor-disney-star-wars","timestamp":"2025. április. 22. 19:30","title":"Andor: a mestermunka, amelyre a Star Wars galaxisának hatalmas szüksége volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5911c73-1665-469e-b41e-17e55cf81af9","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Ferenc pápa nemcsak bocsánatot kért, de a populista diktatúrák és autokráciák következetes kritikusává is vált. A rongyrázó, korrupt hatalmaskodás ostorozójává. Vélemény.","shortLead":"Ferenc pápa nemcsak bocsánatot kért, de a populista diktatúrák és autokráciák következetes kritikusává is vált...","id":"20250423_Paraszka-Boroka-ferenc-papa-fidesz-semjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5911c73-1665-469e-b41e-17e55cf81af9.jpg","index":0,"item":"fe8cb7f1-44f3-4c4b-824b-7eb84f59619d","keywords":null,"link":"/360/20250423_Paraszka-Boroka-ferenc-papa-fidesz-semjen","timestamp":"2025. április. 23. 11:03","title":"Parászka Boróka: Vajon tudta Ferenc, hogy „Soros-pápaként” szidalmazzák?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mercedes tágas új modelljére ideális esetben akár a nagycsaládos kedvezmény és az elektromos autókra igényelhető támogatás is igénybe vehető. Kipróbáltuk, hogy milyen a szinte hangtalanul suhanó V-osztály.
A tisztán elektromos hajtásnak a technológia jelenlegi fejlettségi szintje mellett elsősorban akkor van értelme, ha kis méretű, könnyű és elsősorban városban használt autókba szerelik. A Mercedes V-osztály ennek pont az ellenkezője. Egy testes utazóautóhoz van szerencsénk, ami azonban nem gátolta meg a német gyártót abban, hogy 100 százalékban elektromos változatot készítsen belőle.
Így született meg a Mercedes EQV, mely a 6–8 üléses villanyautók nem túl népes táborát gyarapítja. Városban, városon kívül és autópályán is meghajtottuk a zöld rendszámos kisbuszt.
László Ferenc
Álruhában
Egy normál V-osztályt és egy EQV-t nehéz lenne megkülönböztetni egymástól, ha az utóbbin nem lenne a hajtásbeli turpisságot eláruló zöld rendszám. Vagy olyan méretes figyelemfelkeltő oldalsó matrica, mint ami a hozzánk érkezett tesztpéldányon is ott virít.
A német tervezők ezúttal nem kapták meg feladatként, hogy az adott típus elektromos változatát markánsan különböztessék meg a belsőégésű motoros kivitelektől. Maradt a hatalmas hűtőrács, nem rajzolták át a fényszórókat és a hátsó lámpákat sem módosították.
László Ferenc
Árulkodó jel lehet persze az első lökhárító oldalán lévő furcsa kis ajtó, az első kerekek feletti EQV logó, illetve a hátsó EQV 300 típusjelzés, de ezt, illetve a kipufogó teljes hiányát leszámítva ugyanazt a külső csomagot kapjuk, mint a normál V-osztálytól.
Míg a V-Klasse 4,89, 5,14, illetve 5,37 méteres változatokban készül, az EQV csak a két nagyobb méretben rendelhető. Nálunk a legnagyobb kivitel járt, konkrétan egy 7 személyes verzióban, de igény szerint akár 6, illetve 8 üléses változatban is rendelhető a típus.
László Ferenc
Személyautó?
Természetesen elegendő a B-kategóriás jogosítvány az EQV vezetéséhez, de érződik rajta, hogy alapját nem egy személyautó, hanem egy haszonjármű adja.
A kocsihoz közeledve például hiába van zsebünkben a kulcs, a reteszek csak akkor oldanak, ha rányomunk a távirányítóra. A tágra nyíló ajtók kinyitását követően magasra kell felpattannunk: az üléspozíció kényelmes és jól átlátni a forgalmat,
az enyhén buszvezetős érzés garantált.
László Ferenc
A műszeregység csak részben digitális, a kis színes kijelző grafikája kissé divatjamúlt. Nem úgy a 10,25 colos középső érintőpanelen megjelenített felhasználói felületé, mely egy az egyben ismerős lehet a gyártó különböző személyautóiból.
Hátulra praktikus tolóajtókon keresztül lehet beszállni, melyek közül a bal oldali felára 296 ezer forint. Természetesen az elektromos mozgatás is adott. A csomagtérajtó felfelé nyílik és sok helyet követel magának.
Praktikus megoldás a külön nyitható hátsó üveg, melyért 166 ezer forintot kérnek el, a részben nyitható hatalmas panorámatető felára 1 millió 76 ezer forint.
László Ferenc
A dobozformának köszönhetően az EQV minden irányban rendkívül tágas, roppant kényelmes benne az utazás. A középről kihajtható dupla asztallapot 222 ezer forintért, a fekhely opciót 287 ezer forintért, a hűtős középkonzolt pedig 812 ezer forintért mérik. Hasznos extra a hűthető/fűthető középső dupla pohártartó, mely kék/piros hangulatvilágítással jelzi aktuális üzemmódját.
A csomagtér 1410–5010 literes, ha kivesszük az üléseket, akár egy kisebb költözésben is komoly segítséget jelenthet az EQV. Ötletes megoldás, hogy a masszív kalaptartó kis rekeszt rejt magában, ahova legalább az egyik töltőkábel betehető. Rakodóhelyekből és töltőaljzatokból nincs hiány, a középső sorban ülőknek még 230 V-os dugalj is jut.
A hűtés/fűtés gyorsan teszi a dolgát. 5 Celsius-fokos reggeli induláskor szinte azonnal jött a meleg a befúvókból és a felhevült hatalmas utasteret is fürgén lehűti a rendszer, ami viszont cserébe nem túl halk és jelentősen megvágja a hatótávot.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Delejes dobozos
Bárdolatlan hangú dízelmotor helyett ezúttal egy lényegében hangtalan villanyos egységet kapunk, melynek 204 lóerős teljesítménye, illetve 362 Nm-es nyomatéka tökéletesen elegendő a dinamikus haladáshoz. Sebességváltó értelemszerűen nincs, és a gázpedál legkisebb lenyomására azonnal meglódul a testes kasztni.
A 0-ról 100-ra 12,1 másodperc alatt felgyorsuló EQV végsebessége elektronikusan 140 km/h-ra van korlátozva, 58 ezer forint ellenében pedig 160 km/h-ra emeltethető a legnagyobb tempó. Az erő kizárólag az első kerekekre érkezik meg, nedves, de még száraz útfelületen sem ritka az induláskor a kipörgés – összkerékhajtás viszont felár ellenében sem kérhető.
László Ferenc
A 3,43 méteres tengelytávolság és a 2,6 tonnás tömeg nagyon érződik vezetés közben, és nemcsak a sofőr, hanem az utasok számára is. A felfüggesztés személyautós mércével nehezen küzd meg a rábízott feladattal, és sovány vigasz, hogy az ólomnehéz akkumulátor legalább legalul található. Az állítható magasságú légrugós felfüggesztés 719 ezer forintba kerül.
Az utastér nagyon csendes, nagyobb sebességnél viszont felerősödik a szélzaj és a gumik surrogása. Az autópálya-tempó tartása nem jelent akadályt, mégis ajánlott 20–30 km/h-val lassabban hajtani, a 130-es sebesség ugyanis jelentősen csökkenti a hatótávot.
László Ferenc
A bruttó 100, nettó 90 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 357 kilométeres hatótávot biztosít. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy inkább 300 kilométer magasságában mozog a hatótávolság, ami a teljesítményt 109–136 lóerőre csökkentő takarékos módok segítségével adott esetben kitolható.
A kormány mögötti kis fülekkel akár manuálisan is szabályozható a motorfék és a rekuperáció mértéke, a rendszer erejét a lényegében végtelen kigurulástól egészen az erős fékezésig négy fokozatban lehet állítani.
László Ferenc
Normál otthoni 230 V-os dugalj esetén a teljes töltés fájdalmasan hosszú, két napnál is tovább tart. 7, illetve 11 kW-os AC-töltővel 14, illetve 9 órára rövidül a procedúra, a 22 kW-os AC-töltés sajnos nem támogatott.
A CATL gyártmányú telep DC-fronton maximum 110 kW-tal táplálható, ez esetben egy 80 százalékra töltés 45 percnyi időt vesz igénybe.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : általánosan jó minőség, tágas utas- és csomagtér, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás, zöld rendszám.
–: haszonjárműs részletek, nagy tömeg, rövid hatótáv, nincs 22-es AC-töltés, magas ár, drága extrák.
Ez nem egy olyan V-osztály, melybe Budapesten csak úgy bepattan 6–8 személy és néhány órával később máris Stuttgartban találja magát. Autópályatempó mellett alig több mint 200 kilométerenként meg kell állni tölteni az EQV-t, ami még gyorstöltővel is sokáig tart, ráadásul nem is olcsó.
A Mercedes EQV olyan élethelyzetekre való, melyekben gyakran kell relatíve sok személyt viszonylag rövid távolságokon belül a legkényelmesebb módon szállítani. A magyar nagycsaládosok közül nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, és ők is maximum a Balatonig és (talán) vissza jutnának vele egy töltéssel, hoteleknek városi, illetve reptéri transzferre viszont kiváló megoldás lehet.
A típus magyarországi alapára 25,8 millió forint, és néhány extra megrendelésével bőven 30 millió forint fölé konfigurálható az EQV. Ezzel szemben egy hasonló menetdinamikájú és jelentősen nagyobb hatótávú V 220 d már 15,4 millió forintból kijön, a sokkal fürgébb V 300 d 4Matic alapára pedig 17,2 millió forint.
A riválisok közül az alacsonyabb kategóriás Nissan e-NV200 Evalia 15,6 millió forinton nyit, a más életfilozófiájú 7 üléses Tesla Model X pedig minimum 35,7 millió forintot kóstál.
Megapixeles felbontású fényszóró, extrém négykerék-kormányzás, varázsszőnyegszerű rugózás, lávaköves masszázs, szuperfinom lágyhibrid motor. És ez csak néhány az etalon kategóriás új S-osztály főbb vonásai közül.
A stuttgarti gyártó legújabb elektromos autója a Kecskeméten gyártott A-osztály szabadidőautó változatára, a GLA-ra épül, és az ígéretek szerint akár 486 kilométert is képes megtenni csendben suhanva. Hogy ebből mennyit hoz a gyakorlatban, kiderül a tesztünkből.