Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"81f0d653-ca37-450b-abad-11cce32f760d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közösségi média túlzott használata a depresszió egyik fő okává lépett elő a tizenévesek körében.","shortLead":"A közösségi média túlzott használata a depresszió egyik fő okává lépett elő a tizenévesek körében.","id":"20250422_kozossegi-media-karos-hatas-tizenevesek-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81f0d653-ca37-450b-abad-11cce32f760d.jpg","index":0,"item":"a56dc618-e089-49be-9a9f-54c0b5086003","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_kozossegi-media-karos-hatas-tizenevesek-felmeres","timestamp":"2025. április. 22. 16:56","title":"A tinédzserek fele szerint ártalmas a közösségi média a korosztályukra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65cf742f-59c3-436e-95ef-2578647894a8","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"A kutyák emberi szociális hálóban elfoglalt szerepét vizsgálta az ELTE Etológia Tanszéke. Tanulmányuk következtetése szerint a kutyával való kötelékünk leginkább a gyerek–szülő viszony és a baráti kapcsolat keverékeként írható le.","shortLead":"A kutyák emberi szociális hálóban elfoglalt szerepét vizsgálta az ELTE Etológia Tanszéke. Tanulmányuk következtetése...","id":"20250422_kutya-gyerek-barat-elte-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65cf742f-59c3-436e-95ef-2578647894a8.jpg","index":0,"item":"78088866-ecc9-4913-afcd-a1dcc8f8d72a","keywords":null,"link":"/elet/20250422_kutya-gyerek-barat-elte-kutatas","timestamp":"2025. április. 22. 16:16","title":"A kutya egyszerre gyerek és legjobb barát az ELTE új kutatása szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93750c6b-c087-458e-aec3-a85fade41e2d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft és több más vállalat egy új, savmentes feldolgozási folyamat segítségével nyert vissza ritkaföldfémet az adatközpontokban leselejtezett eszközökből, ami enyhítheti az USA Kínától való függőségét.","shortLead":"A Microsoft és több más vállalat egy új, savmentes feldolgozási folyamat segítségével nyert vissza ritkaföldfémet...","id":"20250422_ritkafoldfem-egyesult-allamok-kina-vamhaboru-ujrahasznositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93750c6b-c087-458e-aec3-a85fade41e2d.jpg","index":0,"item":"5cc54270-0dcd-4e3c-8f0a-ca4b8d6fea7a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_ritkafoldfem-egyesult-allamok-kina-vamhaboru-ujrahasznositas","timestamp":"2025. április. 22. 16:03","title":"Újrahasznosított merevlemezekkel törné meg Kína ritkaföldfém-uralmát az Egyesült Államok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e88a640b-17da-413d-814f-2364a3d77e5e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Stefan Lengyel tervezett villamost, sörösüveget, írógépet, gombnyomásos telefonregisztert. Utóbbi kettőnek a számítógép és a mobiltelefon megjelenése tett be, de nem haragszik ezért. Azt mondja, a hosszú élet titka, hogy el kell tudni engedni, amin nem lehet változtatni. HVG-portré.","shortLead":"Stefan Lengyel tervezett villamost, sörösüveget, írógépet, gombnyomásos telefonregisztert. Utóbbi kettőnek a számítógép...","id":"20250423_stefan-lengyel-hvg-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e88a640b-17da-413d-814f-2364a3d77e5e.jpg","index":0,"item":"783bde9b-6e4b-4550-952e-f54e32c393c6","keywords":null,"link":"/360/20250423_stefan-lengyel-hvg-portre","timestamp":"2025. április. 23. 18:00","title":"„Továbbtanulásra alkalmatlan” – így kezdődött a mai benzinkútoszlopok hírneves tervezőjének karrierje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f85e7316-8032-4ba4-8ea1-4867c4f58e79","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Immár ötödik alkalommal szavazták meg, hogy kinek jár a díj. ","shortLead":"Immár ötödik alkalommal szavazták meg, hogy kinek jár a díj. ","id":"20250422_Oltas--es-tudomanyellenes-ugyvedno-kapta-meg-iden-a-Szkeptikus-Tarsasag-Laposfold-dijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f85e7316-8032-4ba4-8ea1-4867c4f58e79.jpg","index":0,"item":"253f5428-0333-4e6e-8387-abcf69a9d136","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_Oltas--es-tudomanyellenes-ugyvedno-kapta-meg-iden-a-Szkeptikus-Tarsasag-Laposfold-dijat","timestamp":"2025. április. 22. 21:10","title":"Oltásellenes ügyvédnő kapta meg idén a Szkeptikus Társaság Laposföld-díját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9146a32-5adf-4429-b17d-159a42eeb7d7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szente Vajk legutóbb a március 15-i Orbán-beszédet felvezető show-t rendezte meg. ","shortLead":"Szente Vajk legutóbb a március 15-i Orbán-beszédet felvezető show-t rendezte meg. ","id":"20250423_Szirtes-Tamas-drukkol-Szente-Vajknak-aki-megkapta-az-Erkel-Szinhazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9146a32-5adf-4429-b17d-159a42eeb7d7.jpg","index":0,"item":"92b028ee-9d51-48b0-a5c1-032d6b008e40","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Szirtes-Tamas-drukkol-Szente-Vajknak-aki-megkapta-az-Erkel-Szinhazat","timestamp":"2025. április. 23. 15:50","title":"Szirtes Tamás drukkol Szente Vajknak, aki megkapta az államtól az Erkel Színházat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.","shortLead":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat...","id":"20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31.jpg","index":0,"item":"c2714ca0-eaf1-48ac-8e70-753bac2be2b8","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","timestamp":"2025. április. 24. 07:30","title":"FC Barcelona-partnerséggel és prémium termékekkel építi globális márkáját a BioTechUSA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"168c67e8-4af5-4290-8548-6377ee514824","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Rövid időn belül már a második új vállalkozását indítja el Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos mellett a Fidesz másik nagy gazdasági aktora volt, de az elmúlt években már sokkal visszafogottabb az üzleti tevékenysége, mint korábban.","shortLead":"Rövid időn belül már a második új vállalkozását indítja el Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos mellett a Fidesz másik...","id":"20250424_hvg-Gyogyszer-kereskedelembe-fog-a-milliardos-nyerges-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/168c67e8-4af5-4290-8548-6377ee514824.jpg","index":0,"item":"5a2d6cf0-72e8-4fc8-adcb-ca19a69d3dde","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-Gyogyszer-kereskedelembe-fog-a-milliardos-nyerges-zsolt","timestamp":"2025. április. 24. 06:00","title":"Gyógyszer-kereskedelembe fog Simicska Lajos egykori jobbkeze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mercedes tágas új modelljére ideális esetben akár a nagycsaládos kedvezmény és az elektromos autókra igényelhető támogatás is igénybe vehető. Kipróbáltuk, hogy milyen a szinte hangtalanul suhanó V-osztály.
A tisztán elektromos hajtásnak a technológia jelenlegi fejlettségi szintje mellett elsősorban akkor van értelme, ha kis méretű, könnyű és elsősorban városban használt autókba szerelik. A Mercedes V-osztály ennek pont az ellenkezője. Egy testes utazóautóhoz van szerencsénk, ami azonban nem gátolta meg a német gyártót abban, hogy 100 százalékban elektromos változatot készítsen belőle.
Így született meg a Mercedes EQV, mely a 6–8 üléses villanyautók nem túl népes táborát gyarapítja. Városban, városon kívül és autópályán is meghajtottuk a zöld rendszámos kisbuszt.
László Ferenc
Álruhában
Egy normál V-osztályt és egy EQV-t nehéz lenne megkülönböztetni egymástól, ha az utóbbin nem lenne a hajtásbeli turpisságot eláruló zöld rendszám. Vagy olyan méretes figyelemfelkeltő oldalsó matrica, mint ami a hozzánk érkezett tesztpéldányon is ott virít.
A német tervezők ezúttal nem kapták meg feladatként, hogy az adott típus elektromos változatát markánsan különböztessék meg a belsőégésű motoros kivitelektől. Maradt a hatalmas hűtőrács, nem rajzolták át a fényszórókat és a hátsó lámpákat sem módosították.
László Ferenc
Árulkodó jel lehet persze az első lökhárító oldalán lévő furcsa kis ajtó, az első kerekek feletti EQV logó, illetve a hátsó EQV 300 típusjelzés, de ezt, illetve a kipufogó teljes hiányát leszámítva ugyanazt a külső csomagot kapjuk, mint a normál V-osztálytól.
Míg a V-Klasse 4,89, 5,14, illetve 5,37 méteres változatokban készül, az EQV csak a két nagyobb méretben rendelhető. Nálunk a legnagyobb kivitel járt, konkrétan egy 7 személyes verzióban, de igény szerint akár 6, illetve 8 üléses változatban is rendelhető a típus.
László Ferenc
Személyautó?
Természetesen elegendő a B-kategóriás jogosítvány az EQV vezetéséhez, de érződik rajta, hogy alapját nem egy személyautó, hanem egy haszonjármű adja.
A kocsihoz közeledve például hiába van zsebünkben a kulcs, a reteszek csak akkor oldanak, ha rányomunk a távirányítóra. A tágra nyíló ajtók kinyitását követően magasra kell felpattannunk: az üléspozíció kényelmes és jól átlátni a forgalmat,
az enyhén buszvezetős érzés garantált.
László Ferenc
A műszeregység csak részben digitális, a kis színes kijelző grafikája kissé divatjamúlt. Nem úgy a 10,25 colos középső érintőpanelen megjelenített felhasználói felületé, mely egy az egyben ismerős lehet a gyártó különböző személyautóiból.
Hátulra praktikus tolóajtókon keresztül lehet beszállni, melyek közül a bal oldali felára 296 ezer forint. Természetesen az elektromos mozgatás is adott. A csomagtérajtó felfelé nyílik és sok helyet követel magának.
Praktikus megoldás a külön nyitható hátsó üveg, melyért 166 ezer forintot kérnek el, a részben nyitható hatalmas panorámatető felára 1 millió 76 ezer forint.
László Ferenc
A dobozformának köszönhetően az EQV minden irányban rendkívül tágas, roppant kényelmes benne az utazás. A középről kihajtható dupla asztallapot 222 ezer forintért, a fekhely opciót 287 ezer forintért, a hűtős középkonzolt pedig 812 ezer forintért mérik. Hasznos extra a hűthető/fűthető középső dupla pohártartó, mely kék/piros hangulatvilágítással jelzi aktuális üzemmódját.
A csomagtér 1410–5010 literes, ha kivesszük az üléseket, akár egy kisebb költözésben is komoly segítséget jelenthet az EQV. Ötletes megoldás, hogy a masszív kalaptartó kis rekeszt rejt magában, ahova legalább az egyik töltőkábel betehető. Rakodóhelyekből és töltőaljzatokból nincs hiány, a középső sorban ülőknek még 230 V-os dugalj is jut.
A hűtés/fűtés gyorsan teszi a dolgát. 5 Celsius-fokos reggeli induláskor szinte azonnal jött a meleg a befúvókból és a felhevült hatalmas utasteret is fürgén lehűti a rendszer, ami viszont cserébe nem túl halk és jelentősen megvágja a hatótávot.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Delejes dobozos
Bárdolatlan hangú dízelmotor helyett ezúttal egy lényegében hangtalan villanyos egységet kapunk, melynek 204 lóerős teljesítménye, illetve 362 Nm-es nyomatéka tökéletesen elegendő a dinamikus haladáshoz. Sebességváltó értelemszerűen nincs, és a gázpedál legkisebb lenyomására azonnal meglódul a testes kasztni.
A 0-ról 100-ra 12,1 másodperc alatt felgyorsuló EQV végsebessége elektronikusan 140 km/h-ra van korlátozva, 58 ezer forint ellenében pedig 160 km/h-ra emeltethető a legnagyobb tempó. Az erő kizárólag az első kerekekre érkezik meg, nedves, de még száraz útfelületen sem ritka az induláskor a kipörgés – összkerékhajtás viszont felár ellenében sem kérhető.
László Ferenc
A 3,43 méteres tengelytávolság és a 2,6 tonnás tömeg nagyon érződik vezetés közben, és nemcsak a sofőr, hanem az utasok számára is. A felfüggesztés személyautós mércével nehezen küzd meg a rábízott feladattal, és sovány vigasz, hogy az ólomnehéz akkumulátor legalább legalul található. Az állítható magasságú légrugós felfüggesztés 719 ezer forintba kerül.
Az utastér nagyon csendes, nagyobb sebességnél viszont felerősödik a szélzaj és a gumik surrogása. Az autópálya-tempó tartása nem jelent akadályt, mégis ajánlott 20–30 km/h-val lassabban hajtani, a 130-es sebesség ugyanis jelentősen csökkenti a hatótávot.
László Ferenc
A bruttó 100, nettó 90 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 357 kilométeres hatótávot biztosít. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy inkább 300 kilométer magasságában mozog a hatótávolság, ami a teljesítményt 109–136 lóerőre csökkentő takarékos módok segítségével adott esetben kitolható.
A kormány mögötti kis fülekkel akár manuálisan is szabályozható a motorfék és a rekuperáció mértéke, a rendszer erejét a lényegében végtelen kigurulástól egészen az erős fékezésig négy fokozatban lehet állítani.
László Ferenc
Normál otthoni 230 V-os dugalj esetén a teljes töltés fájdalmasan hosszú, két napnál is tovább tart. 7, illetve 11 kW-os AC-töltővel 14, illetve 9 órára rövidül a procedúra, a 22 kW-os AC-töltés sajnos nem támogatott.
A CATL gyártmányú telep DC-fronton maximum 110 kW-tal táplálható, ez esetben egy 80 százalékra töltés 45 percnyi időt vesz igénybe.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : általánosan jó minőség, tágas utas- és csomagtér, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás, zöld rendszám.
–: haszonjárműs részletek, nagy tömeg, rövid hatótáv, nincs 22-es AC-töltés, magas ár, drága extrák.
Ez nem egy olyan V-osztály, melybe Budapesten csak úgy bepattan 6–8 személy és néhány órával később máris Stuttgartban találja magát. Autópályatempó mellett alig több mint 200 kilométerenként meg kell állni tölteni az EQV-t, ami még gyorstöltővel is sokáig tart, ráadásul nem is olcsó.
A Mercedes EQV olyan élethelyzetekre való, melyekben gyakran kell relatíve sok személyt viszonylag rövid távolságokon belül a legkényelmesebb módon szállítani. A magyar nagycsaládosok közül nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, és ők is maximum a Balatonig és (talán) vissza jutnának vele egy töltéssel, hoteleknek városi, illetve reptéri transzferre viszont kiváló megoldás lehet.
A típus magyarországi alapára 25,8 millió forint, és néhány extra megrendelésével bőven 30 millió forint fölé konfigurálható az EQV. Ezzel szemben egy hasonló menetdinamikájú és jelentősen nagyobb hatótávú V 220 d már 15,4 millió forintból kijön, a sokkal fürgébb V 300 d 4Matic alapára pedig 17,2 millió forint.
A riválisok közül az alacsonyabb kategóriás Nissan e-NV200 Evalia 15,6 millió forinton nyit, a más életfilozófiájú 7 üléses Tesla Model X pedig minimum 35,7 millió forintot kóstál.
Megapixeles felbontású fényszóró, extrém négykerék-kormányzás, varázsszőnyegszerű rugózás, lávaköves masszázs, szuperfinom lágyhibrid motor. És ez csak néhány az etalon kategóriás új S-osztály főbb vonásai közül.
A stuttgarti gyártó legújabb elektromos autója a Kecskeméten gyártott A-osztály szabadidőautó változatára, a GLA-ra épül, és az ígéretek szerint akár 486 kilométert is képes megtenni csendben suhanva. Hogy ebből mennyit hoz a gyakorlatban, kiderül a tesztünkből.
Európa-szerte egyre népszerűbbek a szélsőjobboldali pártok, ám rajtuk kívül is van egy aktív, politikával nem foglalkozó underground szcéna, ahol a radikálisok kivárnak. De nem mindenki.