Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6e3808ed-c5b7-4c36-9a06-055d9d800835","c_author":"Lakos Gábor","category":"elet","description":"Válogatás az AFP Vatikánban dolgozó fotóriportereinek képeiből.","shortLead":"Válogatás az AFP Vatikánban dolgozó fotóriportereinek képeiből.","id":"20250508_papavalasztas-szetpeter-ter-kepek-xiv-leo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e3808ed-c5b7-4c36-9a06-055d9d800835.jpg","index":0,"item":"20de07d0-84f0-45ff-bb42-2b7164e60322","keywords":null,"link":"/elet/20250508_papavalasztas-szetpeter-ter-kepek-xiv-leo","timestamp":"2025. május. 08. 21:27","title":"Így ünnepelték XIV. Leó pápa megválasztását a Szent Péter téren – képek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6284793a-98c5-4ac1-b588-1c4936687f22","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Régen volt már közel azonos áron a két üzemanyagfajta. ","shortLead":"Régen volt már közel azonos áron a két üzemanyagfajta. ","id":"20250507_Eleri-egymast-a-benzin-es-dizel-ara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6284793a-98c5-4ac1-b588-1c4936687f22.jpg","index":0,"item":"c1e89c8a-dc94-4c28-91e4-c52fa23f0a22","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_Eleri-egymast-a-benzin-es-dizel-ara","timestamp":"2025. május. 07. 11:16","title":"Eléri egymást a benzin és a dízel ára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4de68b-fee4-45b2-939e-978eaeccd5b5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehéz egy szöveg értelmezése, de nem akar kilépni a Google keresőből, hogy máshol kérjen segítséget? Ezen segít – helyben – az az új funkció, ami már a napokban megérkezik a Google mobilalkalmazásába.","shortLead":"Nehéz egy szöveg értelmezése, de nem akar kilépni a Google keresőből, hogy máshol kérjen segítséget? Ezen segít –...","id":"20250507_google-alkalmazas-bonyolult-szovegek-ertelmezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4de68b-fee4-45b2-939e-978eaeccd5b5.jpg","index":0,"item":"e4a039b0-2fd0-4f5a-a4db-37ffbe6c86e5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_google-alkalmazas-bonyolult-szovegek-ertelmezese","timestamp":"2025. május. 07. 13:03","title":"Új funkciót kap a Google, ennek örülni fog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","shortLead":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","id":"20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e.jpg","index":0,"item":"2d84f0e0-f755-4b81-a566-7d75f36bddf6","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","timestamp":"2025. május. 09. 08:24","title":"A fiatalok majdnem 60 százaléka nem érzi úgy, hogy megbecsülnék a munkahelyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fff92e7b-5bf2-4577-9a00-1bf57d314a81","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A saját gyerekei persze mindennel el voltak halmozva.","shortLead":"A saját gyerekei persze mindennel el voltak halmozva.","id":"20250507_donald-trump-gyerekek-jatekok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fff92e7b-5bf2-4577-9a00-1bf57d314a81.jpg","index":0,"item":"fe4bc2ae-7aa5-4434-b2e2-cc21e0c85615","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_donald-trump-gyerekek-jatekok","timestamp":"2025. május. 07. 11:33","title":"A vámháborúzó Donald Trump szerint a kislányoknak nincs szükségük sok játékbabára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"897e1103-368d-4787-bd41-2ac47f166c9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem is egy sci-fi, és nem is egy horrorfilm egyik jelenete, hogy fogat tesznek a páciens szemébe, hanem egy különleges szemsebészeti eljárás, amelyről még az orvosok sem tudnak mindig. Ausztráliában már több ilyen sikeres műtétet is elvégeztek, Kanadában pedig most kerül sor rá először.","shortLead":"Nem is egy sci-fi, és nem is egy horrorfilm egyik jelenete, hogy fogat tesznek a páciens szemébe, hanem egy különleges...","id":"20250508_fog-a-szemben-mutet-latas-visszanyerese-vaksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/897e1103-368d-4787-bd41-2ac47f166c9e.jpg","index":0,"item":"a8c6ac89-bb49-4b3c-8704-f3556a063fbd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_fog-a-szemben-mutet-latas-visszanyerese-vaksag","timestamp":"2025. május. 08. 08:03","title":"Kockázatos műtét, de az eredmény magáért beszél: saját fogát teszik a beteg szemébe, hogy visszanyerje a látását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db1da201-48fc-4286-9490-c7ea4a5a79e6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gyurcsány Ferenc azt kérte az utolsó pártelnöki levelében a párttársaitól, hogy támogassák majd a DK új elnökét, és tartsanak ki a DK mellett.","shortLead":"Gyurcsány Ferenc azt kérte az utolsó pártelnöki levelében a párttársaitól, hogy támogassák majd a DK új elnökét, és...","id":"20250508_gyurcsany-bucsuuzenet-dk-partelnok-lemondas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1da201-48fc-4286-9490-c7ea4a5a79e6.jpg","index":0,"item":"eb065355-95c3-4182-b380-30b0150431e6","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_gyurcsany-bucsuuzenet-dk-partelnok-lemondas-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 17:17","title":"Gyurcsány búcsúüzenete: Tudom, milyen érzés legyőzni Orbán Viktort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67fbc1f0-5f23-4ec7-9784-6f7188f107bb","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Ozzy Osbourne kijelentette: július 5-én lép utoljára színpadra. „Szívesen mondanám, hogy soha ne mondd, hogy soha, de az elmúlt pár év után tényleg azt hiszem, hogy itt az idő” – nyilatkozta.","shortLead":"Ozzy Osbourne kijelentette: július 5-én lép utoljára színpadra. „Szívesen mondanám, hogy soha ne mondd, hogy soha, de...","id":"20250507_Ozzy-osbourne-utolso-koncert-abbahagyja-visszavonul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67fbc1f0-5f23-4ec7-9784-6f7188f107bb.jpg","index":0,"item":"67492b83-de1e-4d23-86d0-504c4650a68c","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_Ozzy-osbourne-utolso-koncert-abbahagyja-visszavonul","timestamp":"2025. május. 07. 16:11","title":"Ozzy végleg felhagy a rock 'n' roll életformával: „Lesz pár pónink és csirkénk”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogy milyen testközelből az a kívül fehér, belül burgundivörös kompakt Mazda 3 és Mazda 6 sportkombi, amelyekkel a japán gyártó a fennállásának 100. évfordulóját ünnepli? Megnéztük és meghajtottuk őket.
A Mazda története 1920 januárjában kezdődött Japánban, amikor megalapították az eleinte parafatermékek, majd pedig különböző szerszámok gyártásával foglalkozó Toyo Cork Koygót.
11 évvel később a hirosimai gyár kijött első közlekedési eszközével, ami egy háromkerekű motorizált riksa, a Mazda-Go volt.
1940-ben elkészült a cég első személyautó-prototípusa, és bár a hirosimai atomtámadást követően a motoros riksa gyártása gyorsan újraindult, csak 20 évvel később tűnt a színen az első sorozatgyártású polgári autó, a R360.
A Mazda nevet formálisan 1984-től viselő cég a közelmúltban ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, amelyre a 60 éves R360 által ihletett limitált szériás modellekkel rukkolt elő. Az alig 3 méter hosszú és 380 kilogramm tömegű mikroautó szellemiségében fogant sorozatból mi most az azóta hosszabbra és súlyosabbra nőtt 3-as és 6-os modelleket mutatjuk be.
4 személyes, elvileg
Mazda
Mindegyik modellből készül Edition-100 verzió
Mazda
Mazda 3 Skyactiv-X Edition-100
A kompakt kategóriában először 1977-ben alkotott igazán maradandót a Mazda, ekkor dobta piacra az első 323-ast, ezen a néven 2003-ig jöttek ki az újabb generációk, onnantól pedig már Mazda 3 a típus neve.
A Mazda 3 aktuális szériája 2019 óta van velünk és azóta áldhatjuk Cucsida Jaszutuke nevét a formaterv miatt. A hozzánk érkezett 5 ajtós modell Edition-100 felszereltségi szintjére kívülről a fehér gyöngyház fényezés, a vele éles kontrasztot mutató, egyedi kupakos fekete könnyűfémfelnik, illetve az első kerék mögötti jubileumi embléma utalnak.
Szigorú tekintet
László Ferenc
A kipufogókból kevés hang jön
László Ferenc
A „100 Years 1920-2020” felirat a kulcs felületén, a burgundivörös bőrülések fejtámláján és a szőnyegeken is tetten érhető. A szolidan visszafogott jubileumi hangulat az autó egészét átjárja, és könnyen kikövetkeztethető, hogy a Mazda 3 Edition-100 egy extrákkal telepakolt kivitel.
Az utastér egészen kiváló minőségű, a kormány mögötti műszeregység csak visszafogott mértékben digitális, a 8,8 colos központi kijelző pedig nem érintésérzékeny, de mivel elég messze van tőlünk, ez bocsánatos bűn. Hiába 4,46 méter hosszú a Mazda 3, hátul elég szerény a helykínálat, ezenkívül a 327 literes csomagtér sem nevezhető túl öblösnek. Ha ennél többre vágyunk, akkor a 444 literes puttonyú szedán felé érdemes kacsintgatnunk.
Ergonómikus műszerfal
László Ferenc
Emlékezzünk!
László Ferenc
A jubileumi modellt a legerősebb motorral, az általunk korábban már többször is részletezett Skyactiv-X egységgel szerelik, ami a benzines és gázolajos erőforrások előnyeit próbálja meg egyesíteni egymással. Az alacsony nyomású kompresszoros 2 literes 4 hengeres motor teljesítménye nemrégiben 180-ról 186 lóerőre, nyomatéka pedig 224-ről 240 Nm-re emelkedett, melynek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás szintideje 0,4 másodperccel 8,2 másodpercre olvadt.
A turbós motorokhoz szokottak az alacsony fordulatszám tartományokban gyengének találhatják a Skyactiv-X-et, mindenesetre a hétköznapi használat során nem igazán van okunk panaszra. Főleg annak ismeretében, hogy az elsőkerék-hajtású kiviteltől abszolút nem idegenek a 6-7 literes fogyasztási értékek.
A borítás levétele után ez a látvány fogad
László Ferenc
Kiváló hatgangos manuál
László Ferenc
A tesztautóban lévő hatfokozatú kéziváltóról csak jókat tudunk mondani, leginkább az MX-5-öst juttatja eszünkbe, ráadásul mind a vételár, mind a fogyasztás tekintetében spórolhatunk vele.
Cikkünk írásakor 7,9 millió forint a Mazda 3 alapára, ezért egy 122 lovas autó vezethető haza. A 150 lóerős változat 8,8 millió forinton nyit, az X186-ért pedig minimum 9 millió forintot kell fizetni. Utóbbi Edition-100 változata 10,8 millió forintot kóstál, ami nem kis összeg, de értéktartásban várhatóan jól teljesít majd ez a jubileumi kiadás.
Apró, de fontos részlet
László Ferenc
Csúcsmotor a fullextrás 3-asban
László Ferenc
Mazda 6 Skyactiv-G Edition-100
Az 1978-ban debütáló 626-os sorozatot 2002-ben váltotta fel a Mazda 6, melynek aktuális generációja 2012 óta van velünk. Szinte hihetetlen, de a Tamatani Akira nevével fémjelzett modell dizájnja még 9 év elteltével is frissnek hat, de nem titok, hogy már közel a vég.
Olyannyira, hogy a típus utódja már nem egy hagyományos értelemben vett Mazda 6 lesz, hanem egy szabadidőautó kategóriás modell. A Mazda 6 Edition-100 tehát egy búcsúzó modell is, melyre a típus rajongóinak ajánlott időben lecsapniuk.
Tesztautónk sportkombi elnevezése már sejteti, hogy nem pont ez a legnagyobb csomagterű családi autó. Az Octavia kombi 640 literes értéke sokkolóan hat a Mazda 522 litere mellett, mindenesetre mi sikerrel teljesítettünk a japánnal egy 1500 kilométeres túrát 5 személlyel és rengeteg csomaggal. Igaz, ehhez már plafonig kellett pakolni a hátsó traktust, illetve megjegyzendő, hogy még a legdrágább kivitelhez sem jár elektromos csomagtérajtó mozgatás.
A faceliftek során alig változott a külső
László Ferenc
Nem tegnap rajzolták, mégis formás
László Ferenc
A horvát kánikulában jó szolgálatot tett a legutóbbi ráncfelvarrással megérkezett első ülésszellőztetés, hátra viszont csak ülésfűtés jutott. Az infotainment rendszeren érződik leginkább a Mazda 6 kora, a rendszer 2021-ben már elavultnak nevezhető, a tolatókamera pixeles képe pedig már-már tragikomikus.
A géptető alatt egy 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, vagyis drága turbócserétől ez esetben sem kell tartanunk. A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 258 Nm-es nyomaték nem teszi szó szerint sportkombivá a 6-ost, de az előzések azért biztonsággal letudhatók vele. A magas kompressziójú motor az 1,5 ezer kilométeres teszt során 8,1 literes átlagfogyasztást produkált, ami remek érték, főleg annak ismeretében, hogy nem vasárnapi tempóban közlekedtünk a teljesen megpakolt kocsival.
Minőségi utastér
László Ferenc
Korrekt helykínálat
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt felgyorsuló, 223 km/h végsebességű kombi Mazda 6 vezetése ugyanúgy élményszámba megy, mint a kisebb testvéréé. Ez elsősorban a remek futóműnek, a pontos kormányzásnak, a relatíve szerény tömegnek és a SUV-okkal terhelt világunkban sokak számára üdítően alacsony vezetési pozíciónak köszönhető. Váltóból egyetlen régivágású hatfokozatú automata áll rendelkezésre, ami ha nem is túl gyorsan, de mindenképpen finoman kapcsol.
A Mazda 6 145 lovas alapmodelljének alapára 10,7 millió forint és ennél csak minimálisan kerül többe a 165 lóerős kivitel. A 194 lovas kivitel 12,1 millió forinttól indul, a tesztre kapott és extrákkal telepakolt Edition-100 verzióért pedig 13,5 millió forintot kérnek el.
A Mazda trendibb SUV-jaival jobban szimpatizálók számára jó hír, hogy többek közt a CX-30 és a CX-5 is elérhető Edition-100 változatban.
XIV. Leó pápa megválasztása, Gyurcsány Ferenc visszavonulása és a honvédelmi miniszterről kikerült hangfelvétel után adott interjút a Kossuth rádióban a miniszterelnök.