Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49e9ef11-72a3-4dd3-9aa9-c2405bd10257","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"Magyarországon leginkább kampányszerűen tematizálja a kormány a reproduktív jogokkal kapcsolatos kérdéseket, amelyekről a társadalom egy részének nincs kiforrott véleménye – emiatt sem mindegy, hogy milyen keretezésben találkoznak ezekkel a témákkal az emberek – mutat rá egy friss kutatás. Az is kiderül belőle, hogy az abortusz megítélésében nem vagyunk elmaradva az európai átlagtól, többségükben még a vallásosak és a kormánypártiak sincsenek a tiltás mellett. A nők támogatóbbak a férfiakhoz képest, ugyanakkor az ítélkezés és az infantilizálás a nőgyógyászati ellátás során is előjöhet, a sürgősségi fogamzásgátlóról pedig még mindig él az a tévképzet, hogy a terhesség megszakítására jó. ","shortLead":"Magyarországon leginkább kampányszerűen tematizálja a kormány a reproduktív jogokkal kapcsolatos kérdéseket, amelyekről...","id":"20241126_abortusz-kutatas-21-kutatokozpont-patent-egyesulet-fogamzasgatlas-magyarorszag-72-oras-tabletta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e9ef11-72a3-4dd3-9aa9-c2405bd10257.jpg","index":0,"item":"bb3e9224-051f-460f-a068-b8078297b2ad","keywords":null,"link":"/360/20241126_abortusz-kutatas-21-kutatokozpont-patent-egyesulet-fogamzasgatlas-magyarorszag-72-oras-tabletta","timestamp":"2024. november. 26. 06:30","title":"A nők nem azért döntenek az abortusz mellett, mert „nincs jobb dolguk”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5f91541-bb62-489c-8328-46fe8b1d4066","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A videó tele van szimbólumokkal. ","shortLead":"A videó tele van szimbólumokkal. ","id":"20241126_rev-marcell-kendrick-lamar-squabble-up-videoklip","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5f91541-bb62-489c-8328-46fe8b1d4066.jpg","index":0,"item":"dfaf55f0-b2e3-40b3-98ea-96f757068c1c","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_rev-marcell-kendrick-lamar-squabble-up-videoklip","timestamp":"2024. november. 26. 20:49","title":"Rév Marcell fényképezte Kendrick Lamar új klipjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Most újra kiosztottak 40 milliárd forintot, de ez bizonyára továbbra sem oldja meg a helyzetet.","shortLead":"Most újra kiosztottak 40 milliárd forintot, de ez bizonyára továbbra sem oldja meg a helyzetet.","id":"20241126_egeszsegugy-korhazi-adossag-egeszsegbiztositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b.jpg","index":0,"item":"18a58d36-ad3e-4b23-b641-742742800e04","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_egeszsegugy-korhazi-adossag-egeszsegbiztositas","timestamp":"2024. november. 26. 07:02","title":"Kórházi adósságok: a kormány nem tudja utolérni magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7e94d5f-8563-4920-ae8a-f3ae4d32c4cd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kicsit lekerekítettebb élek, kisebb káva – megjelent egy videó a Samsung következő csúcstelefonjáról, aminek a teljesítménye is elképesztő lehet.","shortLead":"Kicsit lekerekítettebb élek, kisebb káva – megjelent egy videó a Samsung következő csúcstelefonjáról, aminek...","id":"20241126_samsung-galaxy-s25-ultra-video-formaterv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7e94d5f-8563-4920-ae8a-f3ae4d32c4cd.jpg","index":0,"item":"3eb95347-297c-4e4b-a389-e8d467f105b8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_samsung-galaxy-s25-ultra-video-formaterv","timestamp":"2024. november. 26. 16:03","title":"Videón a Samsung következő nagy dobása, a Galaxy S25 Ultra, ami külsőleg is megváltozhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5596c92d-f88b-4bf1-b1ff-20f88916a09a","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Eladja a főként informatikával foglalkozó vállalatcsoportját Tasnádi László, a Belügyminisztérium volt államtitkára. Tasnádi a rendszerváltás előtti titkosszolgálati múltja miatt 2016-ban távozott a kormányból, és azóta egy egész cégbirodalmat épített fel. ","shortLead":"Eladja a főként informatikával foglalkozó vállalatcsoportját Tasnádi László, a Belügyminisztérium volt államtitkára...","id":"20241127_Tasnadi-Laszlo-Pinter-Sandor-A-B-Y-11-Kft-felvasarlas-Csanyi-Sandor-Nagy-Gyorgy-Digital-Innovation-and-Solution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5596c92d-f88b-4bf1-b1ff-20f88916a09a.jpg","index":0,"item":"1740b991-3032-4eac-9c81-4f85caca9838","keywords":null,"link":"/360/20241127_Tasnadi-Laszlo-Pinter-Sandor-A-B-Y-11-Kft-felvasarlas-Csanyi-Sandor-Nagy-Gyorgy-Digital-Innovation-and-Solution","timestamp":"2024. november. 27. 10:37","title":"A titkosszolgálatokhoz is be van kötve az a több ezer térfigyelő kamera, amelynek üzemeltetője most az OTP-vezérhez került","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fcd3f8b-d2f3-4c8a-98a7-f21fd4e52018","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter elment Kőbánya-Kispestre, és elszörnyedt, a MÁV-applikáció egyik funkciójáról pedig kijelentette, hogy az teljes baromság. ","shortLead":"A közlekedési miniszter elment Kőbánya-Kispestre, és elszörnyedt, a MÁV-applikáció egyik funkciójáról pedig...","id":"20241126_Teljes-baromsag-Lazar-Janos-MAV-online-jegyvasarlas-kobanya-kispest-Arato-Gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fcd3f8b-d2f3-4c8a-98a7-f21fd4e52018.jpg","index":0,"item":"dbb00cb7-fcfc-4c55-823f-8f7f2d899d26","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Teljes-baromsag-Lazar-Janos-MAV-online-jegyvasarlas-kobanya-kispest-Arato-Gergely","timestamp":"2024. november. 26. 14:39","title":"„Nyugalom! Nyugalom!” – mondta Lázár János a Kökin egy üvöltöző férfinak, akit az egész slepp ledermedve nézett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"688e3134-9f49-4775-b6d0-3a1d1943a6ba","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukránok szerint minden harmadik oroszok által kilőtt rakéta észak-koreai gyártmány.","shortLead":"Az ukránok szerint minden harmadik oroszok által kilőtt rakéta észak-koreai gyártmány.","id":"20241127_oroszorszag-ukrajna-eszak-korea-raketa-raketagyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/688e3134-9f49-4775-b6d0-3a1d1943a6ba.jpg","index":0,"item":"39f56667-16c9-4cd5-b39f-fdc6f6fdc6d2","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_oroszorszag-ukrajna-eszak-korea-raketa-raketagyartas","timestamp":"2024. november. 27. 13:03","title":"Észak-Korea bővíti az üzemet, ahol az Ukrajna ellen használt rakétákat gyártják az oroszoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40c9a9f4-6f0c-49eb-a3d0-35b02bf73c02","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"A titkosszolgálat irányítja az orosz hálózatot Afrikában – nyilatkozta a francia közszolgálati rádiónak a Wagner-hadsereg egykori összekötő tisztje.","shortLead":"A titkosszolgálat irányítja az orosz hálózatot Afrikában – nyilatkozta a francia közszolgálati rádiónak...","id":"20241126_Putyin-Afrika-titkosszolgalat-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40c9a9f4-6f0c-49eb-a3d0-35b02bf73c02.jpg","index":0,"item":"0d3b2ea9-e22c-4a02-a07b-a23e442e9ea5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Putyin-Afrika-titkosszolgalat-media","timestamp":"2024. november. 26. 10:47","title":"Putyin az ukrajnai háború alatt is folyamatosan nyomul előre Afrikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Furcsa egy világban élünk most autóipari szempontból. Mire egy benzines autó annyit fogyaszt, mint egy dízel, egy gázolajos csak annyira szennyez, mint egy hibrid és az elektromos autók is elfogadható távokat tudnak, el is dőlt melyik maradhat. A győztest már kihirdették.
Az összes gyártó már bejelentette, hogy mikortól áll át teljesen elektromos autók gyártására, innentől lényegében nemhogy hatalmas csapás számukra, ha betiltják a hagyományos autókat, hanem elemi érdek. Az összes gigantikus befektetésük szépen elkezd megtérülni.
Műszaki szempontból pedig mindhárom technológia, és ezek közös halmazai is elég színvonalas darabokat tudnak produkálni manapság. Ha például egy benzines autót nézünk: egy ilyen 1.5 literes motorú, négyhengeres, némileg elektromosan is megtámogatott gép nagyon korrekt darab.
Képgaléria.
D.P.
A jelenlegi Golf generáció kapott hideget-meleget, talán külsőre sem a leginkább sikerült a szériában és a hagyományokat elengedő fedélzeti egysége sem annyira összeszedett, mint egy Volkswagen esetében várnánk. Európa kedvenc típusa egyelőre persze még tartja magát, még ha vannak is olyan meglepetés ellenfelei is, mint a Dacia Sandero - legalábbis eladott darabszámok tekintetében.
Mindettől eltekintve, ha egy autóra, főleg egy kombira, a célszerűség szempontjából tekintünk, akkor a Golf biztosan ott van az élmezőnyben. Még mindig olyan, mint egy jó farmer: mindenre jó, mindenkinek, mindenhova. A sima 8-as Golf itt van két éve lassan, a Variant sokkal újabb, az év elején érkezett. 50 milliméterrel hosszabb, mint a normál karosszériás verzió, a csomagterének mérete 611 liter (1642 liter). A poggyásztér jó formájú, alacsony küszöbbel, jól pakolhatóan. Természetesen a csomagtérből is dönthető ülésekkel, ami egy kombinál lényegében alap kellene, hogy legyen.
D.P.
A tesztre kapott darab egyébként egy szövetüléses és nem minden extrával megsépkelt darab volt, aminek természetesen vannak előnyei hátrányai. Mindenképp előny, hogy valódi darabnak tűnik, amit olyanok használnak, akik nem juttatásautóként választanak céges kocsit. Kisebbek a kerekek - 16 colosak, ballonosak - szövet az üléskárpit, nincs tolatókamera és nincs hatalmas panorámatető.
Az utastér különben teljesen a mai wolfsburgi sztenderd. Két nagy digitális kijelző, az USB-aljzatok már csak C-típusúak, van vezetéknélküli telefontöltő. Jó kis okosság, hogy a telefont lapjával is le lehet tenni a középkonzolra, hogy menet közben is lássuk. (Igaz, ha már ezt így kitalálták, a vezetéknélküli töltőegységet is rakhatták volna ide.)
D.P.
Maga az infotainment-rendszer és a sofőr előtti digitális egység sem újdonság igazán mára. Az, hogy a klíma is érintőpaneles, megszokható, nem kell az ujjunkkal precízen odanézve pilinszkázni, picit rákoppintunk arra területre és tudja, mit szeretnénk.
Vezetés közben is pont olyan a Golf Variant, mint várnák. Szokásosan feszes a futómű és kormányzás az egyszerű szerkezet ellenére. Az egész kocsi karaktere ebből a szempontból kifejezetten agilis.
A motor nyomatékleadása már korántsem ilyen életteli, itt érhető a leginkább tetten az eurós környezetvédelmi szabályozás nyomása. Alig élnek ezek a motorok, a 130 lóerő és a 200 Nm-es nyomaték nem is különösebben magas értékek, de a karakter igazán az, ami lapos. Vigasztaló, hogy kombinált fogyasztásban így viszont kihozhatóak 6 liter alatti érték is, ami igencsak figyelemre méltó.
D.P.
Ez többek közt annak köszönhető, hogy az 1.5 literes eTSI képes két hengert kikapcsolni menet közben, valamint a 7 sebességes kettős tengelykapcsoló vezérlése sem fél "vitorlázó módba" kapcsolni a hajtást. Sokszor érezni, hogy csak lendületből gurulunk. A motor ilyenkor lekapcsol a radaros alapon dolgozó rendszer figyeli az előttünk levőket, a táblákat és az útszakaszt is, finoman beavatkozva lassít vagy engedi vitorlázni a kocsit, hogy minél takarékosabb üzemben haladhassunk.
A mild-hibrid rendszerrel kombinálva egészen finoman indul az autó, az okos rendszer pedig jól a hajtás alá dolgozik folyamatosan. Az enyhe hibrid rendszer egyébként egy generátorból (48 V) és az első utasülés alatt lévő lítium-ion akkumulátorból áll, amely a fékenergiát hasznosítva töltődik. Alapvetően ez az egység kiváltja az indítómotor és a hagyományos generátor szerepkörét is, valamint besegít menet közben is a motor működésébe.
Egy ilyen egyedi színű, vörösmetál kombi Golf manapság tíz millió forint körül van, ami teljesen piacinak mondható. Az ellenfelek is egyelőre a szokásosak: a Kia Ceed kombija, amiben viszont hasonló árért már az új motoros, 160 lóerős darabok közül lehet válogatni. A Ford Focus kombikból pedig az ST-Line csomagos 150 lóerős verziók vannak hasonló árban.
Az Oroszország-szakértő egyoldalnyi hivatkozás nélküli szöveget talált abból a cikkből, amit a miniszterelnök politikai igazgatója és beosztottja közösen írt tavaly.