Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"64b664f1-978b-41f5-bc7e-220c96613c7b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hordágyon vitték le a tatamiról. ","shortLead":"Hordágyon vitték le a tatamiról. ","id":"20250615_elajult-egy-versenyzo-a-budapesti-judo-vb-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64b664f1-978b-41f5-bc7e-220c96613c7b.jpg","index":0,"item":"0e8849fb-d41d-4009-9ad7-6ec662093888","keywords":null,"link":"/elet/20250615_elajult-egy-versenyzo-a-budapesti-judo-vb-video","timestamp":"2025. június. 15. 17:56","title":"Elájult a fojtástól egy versenyző a budapesti dzsúdóvébén – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17c869ec-b8dc-4b9d-b886-551d4cf7b199","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Politikailag motivált merényletet követhettek el demokrata politikusok ellen. A támadó ellen továbbra is folyik a hajtóvadászat. ","shortLead":"Politikailag motivált merényletet követhettek el demokrata politikusok ellen. A támadó ellen továbbra is folyik...","id":"20250614_politikai-merenylet-minnesota-amerika-usa-demokrata-munkaspart-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17c869ec-b8dc-4b9d-b886-551d4cf7b199.jpg","index":0,"item":"a70a6b63-b0f3-42a5-9d17-43d83a1420d4","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_politikai-merenylet-minnesota-amerika-usa-demokrata-munkaspart-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 17:34","title":"Agyonlőttek egy politikust és férjét, két másik embert megsebesítettek Minnesotában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","shortLead":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","id":"20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"9ff2c023-6b12-4c4b-979e-a940e5d84564","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","timestamp":"2025. június. 13. 18:32","title":"Egy férfi rendőr tábornoknak adta ki magát, hogy kirúgasson egy tanárt Szentendrén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott olyan gyorsan, mint Thomas Stafford, John Young és Eugene Cernan.","shortLead":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott...","id":"20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492.jpg","index":0,"item":"e637efc8-df4c-458c-82bf-8cb77b4c763c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","timestamp":"2025. június. 14. 20:03","title":"39 937 km/h az eddigi leggyorsabb emberi utazás sebessége, 57 éve nem sikerül megdönteni a rekordot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e32fee17-1031-4164-b6a9-78154dd7c005","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen agyi folyamatok magyarázzák azt a jelenséget, hogy az emberek másképp ítélik meg a saját rasszukhoz tartozó arcokat, mint a tőlük idegeneket. A kutatás kanadai, az eredmény a világon bárhol érvényes.","shortLead":"Kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen agyi folyamatok magyarázzák azt a jelenséget, hogy az emberek másképp ítélik meg...","id":"20250614_hvg-evolucios-elony-ismeros-idegen-arcok-feldolgozasa-eloiteletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e32fee17-1031-4164-b6a9-78154dd7c005.jpg","index":0,"item":"92d3b9c1-aff8-4e23-b917-d4226b6f17e0","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-evolucios-elony-ismeros-idegen-arcok-feldolgozasa-eloiteletek","timestamp":"2025. június. 14. 15:45","title":"Evolúciós előny volt, ma emberek ki- és lenézéséhez vezet, amit az arcokat látó agy csinál velünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","shortLead":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","id":"20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e.jpg","index":0,"item":"403dd92a-9797-4ad4-96fa-6ea67d435d85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","timestamp":"2025. június. 14. 10:49","title":"Hadházy Ákos 175 ezer forintos francia bort azonosított be Matolcsy Ádám kezében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0e8be33-f45a-41cc-af2a-640de8003374","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vizsgálatot a politikus korábbi nyilatkozatai miatt indították, amelyekben arról beszélt, hogy a pártnak nem kellene elindulnia a jövőre esedékes választásokon. ","shortLead":"A vizsgálatot a politikus korábbi nyilatkozatai miatt indították, amelyekben arról beszélt, hogy a pártnak nem kellene...","id":"20250613_momentum-fekete-gyor-andras-tompos-marton-facebook-part-valasztas-rendszervaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0e8be33-f45a-41cc-af2a-640de8003374.jpg","index":0,"item":"b7d571e9-9ecf-4978-94a9-ff600b1db2d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_momentum-fekete-gyor-andras-tompos-marton-facebook-part-valasztas-rendszervaltas","timestamp":"2025. június. 13. 18:56","title":"Lemondott a Momentum pártalapítványi elnöki posztjáról Fekete-Győr András miután a párt fegyelmi eljárást indított ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20df789c-b934-4f46-9a52-b9e0f2eac295","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Amikor előállították, megharapta az egyik rendőrt. ","shortLead":"Amikor előállították, megharapta az egyik rendőrt. ","id":"20250614_meztelen-ittas-vezetes-budaors","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20df789c-b934-4f46-9a52-b9e0f2eac295.jpg","index":0,"item":"a6c7fbb5-766c-414f-aa8e-022f0a92a0cc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_meztelen-ittas-vezetes-budaors","timestamp":"2025. június. 14. 11:49","title":"Anyaszült meztelenül, ittasan kocsikázott egy férfi Budaörsön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A már eddig is izgalmas vonalvezetéshez nem igazán kellett hozzányúlni, az utastér viszont szerencsére hatalmasat fejlődött. Meghajtottuk a brit márka hátsó-kerékhajtású felfrissített nagy szedánját.
Ha valaki a mai trendektől eltérően nem valamilyen emelt hasmagasságú szabadidő-autó vásárlásában gondolkodik, és elsősorban a prémium kategóriás méretes szedánok szimpatikusak neki, akkor alapvetően három német modell szokott számításba jönni. Az Audi A6, az 5-ös BMW és persze a Mercedes E-osztály.
A német szentháromság egyik delikvensével sem lehet igazán mellé lőni, azonban akadhatnak olyanok, akik valami másra, kicsit egzotikusabb vagy egyedibb vonalvezetésű alternatívára vágynak. Például egy Lexus ES-re, egy Volvo S90-re vagy egy Jaguar XF-re. Mi most ez utóbbi legfrissebb kivitelét fogjuk vallatóra.
1,45 méteres magasságával hódít a SUV-okkal nem igazán szimpatizálók körében
László Ferenc
Voltak ráncok?
A második generációs XF 2015-ben látta meg a napvilágot, és a legendás tervező, Ian Callum által megalkotott formaterv olyan látványosra sikeredett, hogy még több mint fél évtized elteltével sem igazán látszódnak rajta az öregedés jelei.
Éppen ezért a Jaguarnál azt a vitathatatlanul korrekt döntést hozták meg, hogy a külsőt csak nagyon óvatosan modernizálják. A leginkább látványos változást a dupla J menetfényes fényszórók jelentik, ezenkívül pedig említést érdemel többek közt a szélesebbre vett hűtőrács és a nagyobb légbeömlőket kapott lökhárító.
4,96 méteres hossz, 2,96 méteres tengelytáv
László Ferenc
Kicsit variáltak a hátsó lámpákon és új 19, illetve 20 colos könnyűfém-felnik tűntek fel a kínálatban, és ezzel lényegében végére is értünk a külsőt érintő változásoknak. A 4 centiméter híján 5 méter hosszú klasszikus szedánforma változatlan maradt,
egyszerűen nem találunk olyan felületet, melyen ne esne jól egy kicsit legeltetni a szemünket.
Az egyedi hűtőrács, az izmosan domborodó gépháztető, az első kerekek mögötti oldalsó díszítőelemek, a finoman emelkedő övvonal, a hátsó lámpákat összekötő krómcsík és a diffúzorszerű alsó kiképzés mind-mind hordoznak magukban abból a sportosan elegáns luxus hangulatból, amely a Jaguart az 1935-ös alapítása óta meghatározza. És amelybe szerencsére a 2008-ban történt Tata-féle felvásárlás sem rondított bele.
Jól áll neki a Bluefire fényezés
László Ferenc
Luxus kimaxolva
Míg a külsőhöz nem igazán kellett hozzányúlni a facelift során, addig az utastér szinte ordított azért, hogy modernizálják és javítsanak a minőségén. Elég akár egyetlen fotó ahhoz, hogy vázoljuk az elvégzett munka kvalitását:
Talán a bőr illata is átjön
László Ferenc
Az XF utastere hatalmasa lépett előre, legyen szó akár a technikáról, akár a minőségről. Amerre nyúlunk és nézünk, mindenhol gyönyörűen kialakított, minőségi anyagokból megformált felületekkel találkozhatunk, és a tesztautónak kiválóan áll a világos bőrbelső.
A kellemes fogású, fűtött kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység figyel, a középső érintőképernyő pedig 11,4 colos képátlón várja az ujjaink érkezését. Utóbbi enyhén tabletes hangulatot kelthet az emberben, de valahogy sikerült mégis szemrevaló módon integrálni a műszerfalba, bár megjegyzendő, hogy szívünk szerint mi egy kicsit magasabbra helyeztük volna.
Elektromosan állítható, de masszírozás nélküli ülések
László Ferenc
Természetesen adott az Apple CarPlay- és Android Auto-támogatás, az érintőképernyő alatti kijelzős tekerőgombok benyomásával és kihúzásával pedig egyedi módon érhetők el a klíma különböző funkciói. Teljesen új a vastag bőrbevonatot kapott váltókar, melytől jobbra található az üzemmódváltó szintbe süllyeszthető tekerőgombja.
Az index hangját leginkább a finom svájci órákéhoz lehet hasonlítani, a 16+1 hangszórós Meridian hi-fi pedig a gyakorlatban sokkal jobban szól, mint amit a 650 W-os specifikációból sejtenénk. Az ülések kényelmesek, a helykínálatra nem lehet panasz, azonban
a vaskos és magas kardánalagút miatt hátul középen csak a gyermekek mosolya őszinte.
A 459 literes csomagtartó átlagos méretű és a 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egyszerűen bővíthető. Furcsa, hogy az AdBlue betöltőnyílása a csomagtér belsejében található, és akinek esetleg szűkös lenne a hátsó fertály, annak érdemes egy pillantást vetnie a praktikusabb kialakítású Sportbrake, vagyis kombi változatra.
Jag
László Ferenc
Az indítógomb pulzálva várja az ujjunkat
László Ferenc
Hajtóerő
Bye-bye 3 liter! Viszlát 6 henger! Búcsúzunk tőled kedves kompresszor! A ráncfelvarrás után sajnos már csak és kizárólag 2 literes 4 hengeres turbómotorok maradtak a kínálatban, és a korábbi 340-380 helyett be kell érnünk maximum 300 lóerővel.
A tesztautónkban lévő dízel egység 204 lóereje sok mindenre elég és a már 1750-es fordulatszámtól lehívható 430 Nm-es csúcsnyomaték miatt az előzések biztonságosan, gyorsan letudhatók. Az új lágyhibrid technika miatt az automatikus start/stop rendszer kicsit finomabb működésűvé vált, azonban a 4 hengeres dízelmotor valahogy egy kicsit méltatlan egy ilyen elegáns brit luxusszedánhoz.
Nem ez a legélesebb kés a fiókban
László Ferenc
Az 1,8 tonnás kasztni 7,6 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra és a gyorsulásnak 235 km/h-nál szakad vége. A kormányzást, a futóművet és a hátsókerék-hajtást sikerült olyan kiválóra belőni, hogy szívesen kipróbálnánk ezt a konfigurációt a 300 lóerős benzines csúcsmodellben is. Az XF-et ugyanis remek érzés vezetni, ez bizony nem egy magas tömegközéppontú, bizonytalan tánctudású, teljesen szintetikus érzetű SUV.
Sport módban leginkább a kormányérzet változik meg, a motoron és a felfüggesztésen keveset módosít ez a haladósabb beállítás, illetve az egyes részegységek viselkedése külön-külön is állítható. A tömegeloszlás közel áll az ideális 50-50 százalékhoz és nyomatékvektor-szabályozást is kapunk.
A piros nyergekkel ékesített elöl-hátul 325-325 milliméteres féktárcsák korrekt fékerőt biztosítanak, de huzamosabb terhelés esetén hajlamosak a fáradásra.
A nyolcfokozatú automata váltó alapáras tétel, felár ellenében pedig összkerék-hajtás is rendelhető. A 4,9-5,6 literes WLTP fogyasztási értéket nem meglepő módon lehetetlen hozni a gyakorlatban, mindenesetre az általunk feljegyzett 7,2 liter sem mondható rossznak. Mindez a 66 literes üzemanyagtartállyal kombinálva 900 kilométer körüli hatótávval kecsegtet.
–: a dízelmotor nem túl finom járású, csak 4 hengeres motorok rendelhetők.
A Jaguar XF napjaink egyik leginkább szemrevaló középkategóriás luxusszedánja, melyből kívül-belül árad a hamisítatlan brit hangulat. A ráncfelvarrás csak minimálisan értintette a külsőt, a belsőt viszont szerencsére teljesen átdolgozták, azért viszont fáj a szívünk, hogy az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt az igazán izgalmas motorok kihullottak a kínálatból.
Cikkünk írásakor a típus magyarországi alapára 17,1 millió forint, a jól felszerelt 204 lovas dízel tesztautó árcéduláján pedig 24,1 millió forintos összeg olvasható.
A 163 lovas Audi A6 35 TDI 16,9 millió forinttól indul, a 150 lóerős BMW 518d alapára 17,8 millió forint, a 160 lovas Mercedes E 200 d minimium 19,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza. A 218 lóerős hibrid Lexus ES300h 16,6 millió forinton nyit, a 197 lovas Volvo S90 B4 pedig legalább 17,5 millió forint ellenében állítható be a garázsba.