Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.","shortLead":"Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap...","id":"20250310_allamhaztartas-koltsegvetes-hiany-2025-februar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"17a85448-af1b-48c4-bbb9-a9f33ecd5c19","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_allamhaztartas-koltsegvetes-hiany-2025-februar-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 11:21","title":"Megroggyant a költségvetés, két hónap alatt összejött az éves hiány 40 százaléka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","shortLead":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","id":"20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"5b781567-1ca3-479d-a406-a9b29ddd35f5","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","timestamp":"2025. március. 09. 11:34","title":"Két kutyájával együtt halt meg egy férfi Pest megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3999bbf6-37b4-4952-bb65-e3f33c58cb6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még egy mutató, amiben utolsó helyen állunk az Európai Unióban, a bolgárok is messze lepipálnak minket.","shortLead":"Még egy mutató, amiben utolsó helyen állunk az Európai Unióban, a bolgárok is messze lepipálnak minket.","id":"20250309_noi-kutatok-es-noi-mernokok-aranya-eurostat-statisztika-nonap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3999bbf6-37b4-4952-bb65-e3f33c58cb6f.jpg","index":0,"item":"62bcdffd-5609-4b26-9c5f-93029235a83d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_noi-kutatok-es-noi-mernokok-aranya-eurostat-statisztika-nonap","timestamp":"2025. március. 09. 13:04","title":"Hiába Orbán Viktor csokrai, térképen is kiüti a szemet, akkora a nők lemaradása Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5473e04d-f080-4937-b6e3-e9765cd04c00","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"A patriarchális állam a nőket egyfajta tartalékseregként kezeli; minél rosszabb helyzetben van egy nő, annál kiszolgáltatottabb a „terelgetésnek”. A láthatatlan munka, a foglalkoztatási szegregáció, az állami szociális politika visszásságai mind hozzájárulnak a nők kiszolgáltatottságához, és növelik az elszegényedésük veszélyét, az egyedülálló anyáknak szociális védőháló híján pedig kifejezetten kétségbeejtő a helyzete. ","shortLead":"A patriarchális állam a nőket egyfajta tartalékseregként kezeli; minél rosszabb helyzetben van egy nő, annál...","id":"20250308_Noi-szegenyseg-tarsadalmi-mobilitas-magyar-szocialpolitika-rejtett-hajlektalansag-lathatatlan-munka-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5473e04d-f080-4937-b6e3-e9765cd04c00.jpg","index":0,"item":"49b04809-8044-428f-a3e0-f0aca119f32c","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Noi-szegenyseg-tarsadalmi-mobilitas-magyar-szocialpolitika-rejtett-hajlektalansag-lathatatlan-munka-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 15:00","title":"„Bevett magyar szokás, hogy a hatalom minden válságnál megpróbálja visszatolni a konyhába a nőket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4a50c6e-0ead-4f96-9aae-9ea841e13f28","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Orvosai szerint az egyházfő állapotában csekély javulás következett be, de óvatosságból továbbra sem bocsátkoznak jóslatokba.","shortLead":"Orvosai szerint az egyházfő állapotában csekély javulás következett be, de óvatosságból továbbra sem bocsátkoznak...","id":"20250308_Jol-reagal-a-kezelesre-Ferenc-papa-az-allapota-enyhen-de-javul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4a50c6e-0ead-4f96-9aae-9ea841e13f28.jpg","index":0,"item":"0f274da2-11bf-440e-af14-e06bd6165908","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Jol-reagal-a-kezelesre-Ferenc-papa-az-allapota-enyhen-de-javul","timestamp":"2025. március. 08. 21:25","title":"Jól reagál a kezelésre Ferenc pápa, az állapota lassan, de javul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba7f21ef-28c4-46cb-9199-f0484716a492","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Lelkes nézelődők fotózták vasárnap a Dunát a Margit-szigetnél, látványosan kevés víz van a mederben. Jövő héten érkezik valamennyi csapadék.","shortLead":"Lelkes nézelődők fotózták vasárnap a Dunát a Margit-szigetnél, látványosan kevés víz van a mederben. Jövő héten érkezik...","id":"20250309_Mar-turistak-fotozzak-a-Dunat-Budapesten-annyira-keves-viz-van-a-mederben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba7f21ef-28c4-46cb-9199-f0484716a492.jpg","index":0,"item":"f587f925-58b2-41dc-a333-29f953bf51ae","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Mar-turistak-fotozzak-a-Dunat-Budapesten-annyira-keves-viz-van-a-mederben","timestamp":"2025. március. 09. 19:45","title":"Képek: turisták nyüzsögnek az apadó Duna medrében Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0897f39c-ef1c-4927-be8a-9ddf05a133a7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ezt a Sziget ügyvezetője jelentette ki.","shortLead":"Ezt a Sziget ügyvezetője jelentette ki.","id":"20250308_A-Sziget-befogadja-a-Pride-ot-ha-nem-tarthatjak-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0897f39c-ef1c-4927-be8a-9ddf05a133a7.jpg","index":0,"item":"63eda339-0d57-4f0d-bb6d-7df9909f53b2","keywords":null,"link":"/elet/20250308_A-Sziget-befogadja-a-Pride-ot-ha-nem-tarthatjak-meg","timestamp":"2025. március. 08. 13:53","title":"A Sziget befogadja a Pride-ot, ha nem tarthatják meg ott, ahol szeretnék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d812d44-4ea7-4604-accc-babc7674aa9d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egészségügy helyzette miatt hirdették meg a demonstrációt a Országház elé, amit a kormány sem hagyott szó nélkül. ","shortLead":"Az egészségügy helyzette miatt hirdették meg a demonstrációt a Országház elé, amit a kormány sem hagyott szó nélkül. ","id":"20250308_magyar-orvosi-kamara-egeszsegugy-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d812d44-4ea7-4604-accc-babc7674aa9d.jpg","index":0,"item":"a0ef7966-4885-4efb-811d-451f7171bc53","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_magyar-orvosi-kamara-egeszsegugy-tuntetes","timestamp":"2025. március. 08. 14:17","title":"\"Drága az életünk, szeretnénk, ha tovább tartana\" - az egészségügy helyzete miatt tartott tüntetést a Magyar Orvosi Kamara a Kossuth téren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A már eddig is izgalmas vonalvezetéshez nem igazán kellett hozzányúlni, az utastér viszont szerencsére hatalmasat fejlődött. Meghajtottuk a brit márka hátsó-kerékhajtású felfrissített nagy szedánját.
Ha valaki a mai trendektől eltérően nem valamilyen emelt hasmagasságú szabadidő-autó vásárlásában gondolkodik, és elsősorban a prémium kategóriás méretes szedánok szimpatikusak neki, akkor alapvetően három német modell szokott számításba jönni. Az Audi A6, az 5-ös BMW és persze a Mercedes E-osztály.
A német szentháromság egyik delikvensével sem lehet igazán mellé lőni, azonban akadhatnak olyanok, akik valami másra, kicsit egzotikusabb vagy egyedibb vonalvezetésű alternatívára vágynak. Például egy Lexus ES-re, egy Volvo S90-re vagy egy Jaguar XF-re. Mi most ez utóbbi legfrissebb kivitelét fogjuk vallatóra.
1,45 méteres magasságával hódít a SUV-okkal nem igazán szimpatizálók körében
László Ferenc
Voltak ráncok?
A második generációs XF 2015-ben látta meg a napvilágot, és a legendás tervező, Ian Callum által megalkotott formaterv olyan látványosra sikeredett, hogy még több mint fél évtized elteltével sem igazán látszódnak rajta az öregedés jelei.
Éppen ezért a Jaguarnál azt a vitathatatlanul korrekt döntést hozták meg, hogy a külsőt csak nagyon óvatosan modernizálják. A leginkább látványos változást a dupla J menetfényes fényszórók jelentik, ezenkívül pedig említést érdemel többek közt a szélesebbre vett hűtőrács és a nagyobb légbeömlőket kapott lökhárító.
4,96 méteres hossz, 2,96 méteres tengelytáv
László Ferenc
Kicsit variáltak a hátsó lámpákon és új 19, illetve 20 colos könnyűfém-felnik tűntek fel a kínálatban, és ezzel lényegében végére is értünk a külsőt érintő változásoknak. A 4 centiméter híján 5 méter hosszú klasszikus szedánforma változatlan maradt,
egyszerűen nem találunk olyan felületet, melyen ne esne jól egy kicsit legeltetni a szemünket.
Az egyedi hűtőrács, az izmosan domborodó gépháztető, az első kerekek mögötti oldalsó díszítőelemek, a finoman emelkedő övvonal, a hátsó lámpákat összekötő krómcsík és a diffúzorszerű alsó kiképzés mind-mind hordoznak magukban abból a sportosan elegáns luxus hangulatból, amely a Jaguart az 1935-ös alapítása óta meghatározza. És amelybe szerencsére a 2008-ban történt Tata-féle felvásárlás sem rondított bele.
Jól áll neki a Bluefire fényezés
László Ferenc
Luxus kimaxolva
Míg a külsőhöz nem igazán kellett hozzányúlni a facelift során, addig az utastér szinte ordított azért, hogy modernizálják és javítsanak a minőségén. Elég akár egyetlen fotó ahhoz, hogy vázoljuk az elvégzett munka kvalitását:
Talán a bőr illata is átjön
László Ferenc
Az XF utastere hatalmasa lépett előre, legyen szó akár a technikáról, akár a minőségről. Amerre nyúlunk és nézünk, mindenhol gyönyörűen kialakított, minőségi anyagokból megformált felületekkel találkozhatunk, és a tesztautónak kiválóan áll a világos bőrbelső.
A kellemes fogású, fűtött kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység figyel, a középső érintőképernyő pedig 11,4 colos képátlón várja az ujjaink érkezését. Utóbbi enyhén tabletes hangulatot kelthet az emberben, de valahogy sikerült mégis szemrevaló módon integrálni a műszerfalba, bár megjegyzendő, hogy szívünk szerint mi egy kicsit magasabbra helyeztük volna.
Elektromosan állítható, de masszírozás nélküli ülések
László Ferenc
Természetesen adott az Apple CarPlay- és Android Auto-támogatás, az érintőképernyő alatti kijelzős tekerőgombok benyomásával és kihúzásával pedig egyedi módon érhetők el a klíma különböző funkciói. Teljesen új a vastag bőrbevonatot kapott váltókar, melytől jobbra található az üzemmódváltó szintbe süllyeszthető tekerőgombja.
Az index hangját leginkább a finom svájci órákéhoz lehet hasonlítani, a 16+1 hangszórós Meridian hi-fi pedig a gyakorlatban sokkal jobban szól, mint amit a 650 W-os specifikációból sejtenénk. Az ülések kényelmesek, a helykínálatra nem lehet panasz, azonban
a vaskos és magas kardánalagút miatt hátul középen csak a gyermekek mosolya őszinte.
A 459 literes csomagtartó átlagos méretű és a 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egyszerűen bővíthető. Furcsa, hogy az AdBlue betöltőnyílása a csomagtér belsejében található, és akinek esetleg szűkös lenne a hátsó fertály, annak érdemes egy pillantást vetnie a praktikusabb kialakítású Sportbrake, vagyis kombi változatra.
Jag
László Ferenc
Az indítógomb pulzálva várja az ujjunkat
László Ferenc
Hajtóerő
Bye-bye 3 liter! Viszlát 6 henger! Búcsúzunk tőled kedves kompresszor! A ráncfelvarrás után sajnos már csak és kizárólag 2 literes 4 hengeres turbómotorok maradtak a kínálatban, és a korábbi 340-380 helyett be kell érnünk maximum 300 lóerővel.
A tesztautónkban lévő dízel egység 204 lóereje sok mindenre elég és a már 1750-es fordulatszámtól lehívható 430 Nm-es csúcsnyomaték miatt az előzések biztonságosan, gyorsan letudhatók. Az új lágyhibrid technika miatt az automatikus start/stop rendszer kicsit finomabb működésűvé vált, azonban a 4 hengeres dízelmotor valahogy egy kicsit méltatlan egy ilyen elegáns brit luxusszedánhoz.
Nem ez a legélesebb kés a fiókban
László Ferenc
Az 1,8 tonnás kasztni 7,6 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra és a gyorsulásnak 235 km/h-nál szakad vége. A kormányzást, a futóművet és a hátsókerék-hajtást sikerült olyan kiválóra belőni, hogy szívesen kipróbálnánk ezt a konfigurációt a 300 lóerős benzines csúcsmodellben is. Az XF-et ugyanis remek érzés vezetni, ez bizony nem egy magas tömegközéppontú, bizonytalan tánctudású, teljesen szintetikus érzetű SUV.
Sport módban leginkább a kormányérzet változik meg, a motoron és a felfüggesztésen keveset módosít ez a haladósabb beállítás, illetve az egyes részegységek viselkedése külön-külön is állítható. A tömegeloszlás közel áll az ideális 50-50 százalékhoz és nyomatékvektor-szabályozást is kapunk.
A piros nyergekkel ékesített elöl-hátul 325-325 milliméteres féktárcsák korrekt fékerőt biztosítanak, de huzamosabb terhelés esetén hajlamosak a fáradásra.
A nyolcfokozatú automata váltó alapáras tétel, felár ellenében pedig összkerék-hajtás is rendelhető. A 4,9-5,6 literes WLTP fogyasztási értéket nem meglepő módon lehetetlen hozni a gyakorlatban, mindenesetre az általunk feljegyzett 7,2 liter sem mondható rossznak. Mindez a 66 literes üzemanyagtartállyal kombinálva 900 kilométer körüli hatótávval kecsegtet.
–: a dízelmotor nem túl finom járású, csak 4 hengeres motorok rendelhetők.
A Jaguar XF napjaink egyik leginkább szemrevaló középkategóriás luxusszedánja, melyből kívül-belül árad a hamisítatlan brit hangulat. A ráncfelvarrás csak minimálisan értintette a külsőt, a belsőt viszont szerencsére teljesen átdolgozták, azért viszont fáj a szívünk, hogy az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt az igazán izgalmas motorok kihullottak a kínálatból.
Cikkünk írásakor a típus magyarországi alapára 17,1 millió forint, a jól felszerelt 204 lovas dízel tesztautó árcéduláján pedig 24,1 millió forintos összeg olvasható.
A 163 lovas Audi A6 35 TDI 16,9 millió forinttól indul, a 150 lóerős BMW 518d alapára 17,8 millió forint, a 160 lovas Mercedes E 200 d minimium 19,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza. A 218 lóerős hibrid Lexus ES300h 16,6 millió forinton nyit, a 197 lovas Volvo S90 B4 pedig legalább 17,5 millió forint ellenében állítható be a garázsba.
A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban sokan lemondtak a munkaalkalmassági vizsgálatokról. A belügy nem siet a magyarázattal.
A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik évről a másikra berobbanni a magyar művészetpártolók világába.