Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti polgármesternek, de ő leleplezte, hogy a kérdező szivárványos pólóban van.","shortLead":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti...","id":"20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a.jpg","index":0,"item":"3aa66fb7-a4d5-4f78-83b8-79048ff4fae2","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","timestamp":"2025. április. 16. 14:02","title":"A kecskeméti polgármester szerint nem az MNB alapítványa, hanem a szivárványos póló veszélyes az oktatásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a","c_author":"HVG","category":"360","description":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","shortLead":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","id":"20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a.jpg","index":0,"item":"53f34006-2ad0-4fea-b7a0-145b99c14bf2","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","timestamp":"2025. április. 18. 10:45","title":"Könyvkiadót indított az egyik legismertebb magyar haditudósító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint megfelezését jelentené.","shortLead":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint...","id":"20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd1a622-d2a1-469e-aad4-aa64c75cc5e2","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","timestamp":"2025. április. 17. 16:48","title":"Bejelentette a kormány, mi kell a banki különadó kivezetéséhez, és nem egyhamar fogják ezt elérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kapott a ChatGPT, amit az előfizetős felhasználók mellett az ingyenes verziót használók is megkapnak.","shortLead":"Új funkciót kapott a ChatGPT, amit az előfizetős felhasználók mellett az ingyenes verziót használók is megkapnak.","id":"20250416_openai-chatgpt-kepgeneralas-konyvtar-kep-mentetse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"c1c2d306-f03d-437f-9217-0415b2f0df1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_openai-chatgpt-kepgeneralas-konyvtar-kep-mentetse","timestamp":"2025. április. 16. 14:03","title":"Elmenti a ChatGPT az összes képét, később is használhatja őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a55e44e-e37f-4b8b-a2ba-b981973c09fe","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A lakásban élőknek sem kell feltétlenül lemondaniuk a kertészkedésről, az erkélyen is csodás környezetet teremthetünk virágok, fűszereket, gyümölcsök ültetésével és gondozásával. Adunk néhány tippet a választásokhoz.","shortLead":"A lakásban élőknek sem kell feltétlenül lemondaniuk a kertészkedésről, az erkélyen is csodás környezetet teremthetünk...","id":"20250417_erkely-kert-ultetes-termesztes-viragok-novenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a55e44e-e37f-4b8b-a2ba-b981973c09fe.jpg","index":0,"item":"02ccc130-a637-4e04-bce4-12aff85d5712","keywords":null,"link":"/elet/20250417_erkely-kert-ultetes-termesztes-viragok-novenyek","timestamp":"2025. április. 17. 05:31","title":"Varázsoljon kiskertet az erkélyből: ennyi mindent elültethet odakint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f66affc-ab7c-44ea-9678-2044b51538f7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bocsi Tóni! címmel tett közzé Kálmán Olga egy videót, amelyben Rogán Antal szankciós listáról való lekerüléséről beszél.","shortLead":"Bocsi Tóni! címmel tett közzé Kálmán Olga egy videót, amelyben Rogán Antal szankciós listáról való lekerüléséről beszél.","id":"20250417_kalman-olga-bocsanat-rogan-antal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f66affc-ab7c-44ea-9678-2044b51538f7.jpg","index":0,"item":"68036631-95f9-4d06-9b58-b02e55c4a314","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_kalman-olga-bocsanat-rogan-antal","timestamp":"2025. április. 17. 12:00","title":"Kálmán Olga bocsánatot kért Rogán Antaltól, de a fideszes politikus valószínűleg nem erre számított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat. ","shortLead":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek...","id":"20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5.jpg","index":0,"item":"a334ac39-6127-4b58-a718-5e152eefd6a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","timestamp":"2025. április. 17. 12:45","title":"Megelőzi a nagyobb bajt Kína, tilos lesz önvezetőnek hirdetni az autókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Akár másfél-két órával is növekedhet a menetidő.","shortLead":"Akár másfél-két órával is növekedhet a menetidő.","id":"20250417_torlodas-baleset-m3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc.jpg","index":0,"item":"1809ddfd-2fc2-49e6-a112-80d43cf690d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_torlodas-baleset-m3","timestamp":"2025. április. 17. 17:37","title":"Tizenöt kilométeres a torlódás az M3-as autópályán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A már eddig is izgalmas vonalvezetéshez nem igazán kellett hozzányúlni, az utastér viszont szerencsére hatalmasat fejlődött. Meghajtottuk a brit márka hátsó-kerékhajtású felfrissített nagy szedánját.
Ha valaki a mai trendektől eltérően nem valamilyen emelt hasmagasságú szabadidő-autó vásárlásában gondolkodik, és elsősorban a prémium kategóriás méretes szedánok szimpatikusak neki, akkor alapvetően három német modell szokott számításba jönni. Az Audi A6, az 5-ös BMW és persze a Mercedes E-osztály.
A német szentháromság egyik delikvensével sem lehet igazán mellé lőni, azonban akadhatnak olyanok, akik valami másra, kicsit egzotikusabb vagy egyedibb vonalvezetésű alternatívára vágynak. Például egy Lexus ES-re, egy Volvo S90-re vagy egy Jaguar XF-re. Mi most ez utóbbi legfrissebb kivitelét fogjuk vallatóra.
1,45 méteres magasságával hódít a SUV-okkal nem igazán szimpatizálók körében
László Ferenc
Voltak ráncok?
A második generációs XF 2015-ben látta meg a napvilágot, és a legendás tervező, Ian Callum által megalkotott formaterv olyan látványosra sikeredett, hogy még több mint fél évtized elteltével sem igazán látszódnak rajta az öregedés jelei.
Éppen ezért a Jaguarnál azt a vitathatatlanul korrekt döntést hozták meg, hogy a külsőt csak nagyon óvatosan modernizálják. A leginkább látványos változást a dupla J menetfényes fényszórók jelentik, ezenkívül pedig említést érdemel többek közt a szélesebbre vett hűtőrács és a nagyobb légbeömlőket kapott lökhárító.
4,96 méteres hossz, 2,96 méteres tengelytáv
László Ferenc
Kicsit variáltak a hátsó lámpákon és új 19, illetve 20 colos könnyűfém-felnik tűntek fel a kínálatban, és ezzel lényegében végére is értünk a külsőt érintő változásoknak. A 4 centiméter híján 5 méter hosszú klasszikus szedánforma változatlan maradt,
egyszerűen nem találunk olyan felületet, melyen ne esne jól egy kicsit legeltetni a szemünket.
Az egyedi hűtőrács, az izmosan domborodó gépháztető, az első kerekek mögötti oldalsó díszítőelemek, a finoman emelkedő övvonal, a hátsó lámpákat összekötő krómcsík és a diffúzorszerű alsó kiképzés mind-mind hordoznak magukban abból a sportosan elegáns luxus hangulatból, amely a Jaguart az 1935-ös alapítása óta meghatározza. És amelybe szerencsére a 2008-ban történt Tata-féle felvásárlás sem rondított bele.
Jól áll neki a Bluefire fényezés
László Ferenc
Luxus kimaxolva
Míg a külsőhöz nem igazán kellett hozzányúlni a facelift során, addig az utastér szinte ordított azért, hogy modernizálják és javítsanak a minőségén. Elég akár egyetlen fotó ahhoz, hogy vázoljuk az elvégzett munka kvalitását:
Talán a bőr illata is átjön
László Ferenc
Az XF utastere hatalmasa lépett előre, legyen szó akár a technikáról, akár a minőségről. Amerre nyúlunk és nézünk, mindenhol gyönyörűen kialakított, minőségi anyagokból megformált felületekkel találkozhatunk, és a tesztautónak kiválóan áll a világos bőrbelső.
A kellemes fogású, fűtött kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység figyel, a középső érintőképernyő pedig 11,4 colos képátlón várja az ujjaink érkezését. Utóbbi enyhén tabletes hangulatot kelthet az emberben, de valahogy sikerült mégis szemrevaló módon integrálni a műszerfalba, bár megjegyzendő, hogy szívünk szerint mi egy kicsit magasabbra helyeztük volna.
Elektromosan állítható, de masszírozás nélküli ülések
László Ferenc
Természetesen adott az Apple CarPlay- és Android Auto-támogatás, az érintőképernyő alatti kijelzős tekerőgombok benyomásával és kihúzásával pedig egyedi módon érhetők el a klíma különböző funkciói. Teljesen új a vastag bőrbevonatot kapott váltókar, melytől jobbra található az üzemmódváltó szintbe süllyeszthető tekerőgombja.
Az index hangját leginkább a finom svájci órákéhoz lehet hasonlítani, a 16+1 hangszórós Meridian hi-fi pedig a gyakorlatban sokkal jobban szól, mint amit a 650 W-os specifikációból sejtenénk. Az ülések kényelmesek, a helykínálatra nem lehet panasz, azonban
a vaskos és magas kardánalagút miatt hátul középen csak a gyermekek mosolya őszinte.
A 459 literes csomagtartó átlagos méretű és a 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egyszerűen bővíthető. Furcsa, hogy az AdBlue betöltőnyílása a csomagtér belsejében található, és akinek esetleg szűkös lenne a hátsó fertály, annak érdemes egy pillantást vetnie a praktikusabb kialakítású Sportbrake, vagyis kombi változatra.
Jag
László Ferenc
Az indítógomb pulzálva várja az ujjunkat
László Ferenc
Hajtóerő
Bye-bye 3 liter! Viszlát 6 henger! Búcsúzunk tőled kedves kompresszor! A ráncfelvarrás után sajnos már csak és kizárólag 2 literes 4 hengeres turbómotorok maradtak a kínálatban, és a korábbi 340-380 helyett be kell érnünk maximum 300 lóerővel.
A tesztautónkban lévő dízel egység 204 lóereje sok mindenre elég és a már 1750-es fordulatszámtól lehívható 430 Nm-es csúcsnyomaték miatt az előzések biztonságosan, gyorsan letudhatók. Az új lágyhibrid technika miatt az automatikus start/stop rendszer kicsit finomabb működésűvé vált, azonban a 4 hengeres dízelmotor valahogy egy kicsit méltatlan egy ilyen elegáns brit luxusszedánhoz.
Nem ez a legélesebb kés a fiókban
László Ferenc
Az 1,8 tonnás kasztni 7,6 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra és a gyorsulásnak 235 km/h-nál szakad vége. A kormányzást, a futóművet és a hátsókerék-hajtást sikerült olyan kiválóra belőni, hogy szívesen kipróbálnánk ezt a konfigurációt a 300 lóerős benzines csúcsmodellben is. Az XF-et ugyanis remek érzés vezetni, ez bizony nem egy magas tömegközéppontú, bizonytalan tánctudású, teljesen szintetikus érzetű SUV.
Sport módban leginkább a kormányérzet változik meg, a motoron és a felfüggesztésen keveset módosít ez a haladósabb beállítás, illetve az egyes részegységek viselkedése külön-külön is állítható. A tömegeloszlás közel áll az ideális 50-50 százalékhoz és nyomatékvektor-szabályozást is kapunk.
A piros nyergekkel ékesített elöl-hátul 325-325 milliméteres féktárcsák korrekt fékerőt biztosítanak, de huzamosabb terhelés esetén hajlamosak a fáradásra.
A nyolcfokozatú automata váltó alapáras tétel, felár ellenében pedig összkerék-hajtás is rendelhető. A 4,9-5,6 literes WLTP fogyasztási értéket nem meglepő módon lehetetlen hozni a gyakorlatban, mindenesetre az általunk feljegyzett 7,2 liter sem mondható rossznak. Mindez a 66 literes üzemanyagtartállyal kombinálva 900 kilométer körüli hatótávval kecsegtet.
–: a dízelmotor nem túl finom járású, csak 4 hengeres motorok rendelhetők.
A Jaguar XF napjaink egyik leginkább szemrevaló középkategóriás luxusszedánja, melyből kívül-belül árad a hamisítatlan brit hangulat. A ráncfelvarrás csak minimálisan értintette a külsőt, a belsőt viszont szerencsére teljesen átdolgozták, azért viszont fáj a szívünk, hogy az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt az igazán izgalmas motorok kihullottak a kínálatból.
Cikkünk írásakor a típus magyarországi alapára 17,1 millió forint, a jól felszerelt 204 lovas dízel tesztautó árcéduláján pedig 24,1 millió forintos összeg olvasható.
A 163 lovas Audi A6 35 TDI 16,9 millió forinttól indul, a 150 lóerős BMW 518d alapára 17,8 millió forint, a 160 lovas Mercedes E 200 d minimium 19,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza. A 218 lóerős hibrid Lexus ES300h 16,6 millió forinton nyit, a 197 lovas Volvo S90 B4 pedig legalább 17,5 millió forint ellenében állítható be a garázsba.