szerző:
Tetszett a cikk?

Ha a gazdagok a világban egyre fiatalabbak, akkor a Rolls-Royce sem lehet csak a korosodó milliomosok autója. Ennek a gondolatmenetnek volt egyenes következménye a mostanra egyre sikeresebb sorozat, a Black Badge vonal bevezetése a luxusmárkánál.

Nincs is oka panaszra a Rolls-Royce-nak, amely sorozatban produkálja rekordéveit. Tavaly például 5585 darab autót adtak el, és a 117 éve létező brit márka mostani sikere éppen az, hogy nyitottak az új közönség felé. Bekerült a kínálatba a Cullinan SUV, amin persze kellően kiakadt a hagyományos vevőkör. A siker másik záloga, hogy lényegében nincs mára olyan őrült kérés, amit ne teljesítenek a vevőiknek. A stratégiai fiatalítást mégis talán leginkább a „sportos” Black Badge széria megjelenése jelentette.

Emily - feketében

A híres orrdísz, a szárnyas nőalak, Spirit of Extasy vagyis Emily még a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatkozott be feketében, hogy kiszolgálják azokat a fiatal milliomosokat is, akik a "darkot" többre becsülik a krómnál és inkább élvezni akarják az autójukat, mint csak csodálni. A számítás annyira bejött, hogy a Black Badge modellek mára a márka eladásainak közel harmadát teszik már ki.

Képgaléria
Rolls-Royce

Ők azok a vevők, akik vezetik is autóikat, nem véletlen, hogy a sorozat először a kétajtós, Wraith modellből volt először. A mostani apropó a különleges próbára a tavalyi év végén bemutatott Ghost Black Badge, amelyet Budapestre hoztak el nemzetközi sajtóbemutató keretében. A Rolls-Royce ultraluxus limuzinja persze ebben a kivitelben is a, a méretei mellet, a klasszikus, hátrafele nyíló „öngyilkosajtókkal” és a szokásos pompával taglózza le az utca emberét.

A "Black Badge" a feketeség pedig külsőleg is sokat jelent, ugyanis az autóipar legmélyebb feketéjének eléréséhez példátlan eljárást követnek, amely körülbelül 45 kilogramm porlasztott festéket igényel, amelyet elektrosztatikusan visznek fel a karosszériára. Ezt a fázist többréteg lakk felhordása követi, és végül jöhet a kézi polírozás a kézműves csapat által. Három, és öt óra közötti időtartam csak ez a művelet, ami a tömeggyártásban elképzelhetetlen.

Rolls-Royce

A Rolls-Royce-nak valahogy mindig úgy kell ötvöznie a csúcstechnológiát, hogy az már-már hagyománynak tűnjön. Az autóik kabintere a legjobb példa erre, amely emiatt némileg eklektikus mindig, mégis valahol, egy Rolls-nak inkább olyannak kell lennie, mint egy épület, amit hosszú-hosszú évtizedekre terveznek. A dizájn nem öregedhet el néhány év alatt.  

Rolls-Royce-ban autózni egyébként is leginkább akkor különül el bármitől, amikor úgy siklunk át a magyar utak viszontagságos keresztbordáin, amelyeken az egyszerűbb autók futómve szimplán csak elpattog, míg mások felütnek, míg itt a döccenések, vagy pláne zajok nem is létezhetnek, itt csak a totális csend elfogadható a futómű felől. Igaz, a körítés is teljesen elszigetel a külvilágtól: „kanapékon” ülünk, a lábunk a vastag szőnyegbe süpped. Ki van találva a legapróbb részletig, hogy a luxus hogyan fogja át minden érzékszervünket. Ez az alap egy Rolls-Royce-ban, a Black Badge pedig többre is képes. Nem csak felsőbbrendű, de az adottságaihoz mérten még izgalmas is.

Megtisztelték a Hungaroringet

Hogy a Grand Prix-pályára vitt autók, vagy a pálya tisztelte meg jobban az autókat végülis csak megközelítés kérdése. Mindenesetre egyedi alkalom, pedig bátran kijelenthető, hogy ezek az inkább reprezentatív autók a 2,5 tonnás önsúlyukból fél tonnát simán letagadhatnának, mert viszonylag ügyesen mozognak nagyobb tempónál is. Nyilván, amikor egy ilyen behemótot meg kell állítani, akkor érezni, hogy ez a test nagyon menne tovább a korábban kijelölt pályán. Pont ilyen érzés az első fékponthoz közeledve a hungaroringi célegyenes feletti híd utáni szakasz az első kanyar előtt. Az állóhelyből indított, teligázos kigyorsítás után a rajtvonaltól megvan a közel 200 km/h-s tempó a Ghosttal, ami dicséretes, de 600 lóerőtől el is várható. A feladat innentől, hogy a 2497 kilós autót most valahogy le is kéne lassítani. Működik az érzés, minél gyorsabban megyünk, annál "légiesebbnek" tűnik az acél pillangó, de a kanyarok előtti féktávok gyorsan jelzik a valós tömeget.

Képgaléria
Rolls-Royce

A Ghost Black Badge a 6.75 literes, V12-es motorral, ami 600 LE-t és 900 Nm-t teljesít kicsit a show-t is kiszolgálja, kiváltképp, ha megnyomjuk a váltókaron található, nem hivakodó "Low" gombot, amely megfelezi a 8-fokozatú automata váltási sebességét, lerövidíti a gázpedál útját és még a fék dinamikáját is áthangolja. A Black Badge persze így sem „úgy sportos”. Ez akkor is egy Rolls-Royce, és nem egy Mercedes-AMG, ami a nagy motor mellé, nagyobb hanggal is szereti ijesztgetni a környéket. A Rolls is morog, de csak rezignáltan, ahogy egy angol úrhoz illik. A Rolls-Royce bármelyik Black Badge kiadása soha nem a köridőkről szól majd, de arról igen, hogy ezek a 160 millió forintos autók is sokkalta sokszínűbbek, mint azt sokan gondolnák. Még ha, az a karakter kicsit gonosz is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ez a Rolls-Royce lehet a világ legdrágább új autója

Egészen dekadens egyedi autót gyártott egy vevője kedvéért a brit márka. A kabrióban a párizsi Christofle cég ezüst étkészlete, hűtőszekrény és hátul egy hatalmas napernyő található. A luxuskabrió tervezése és legyártása 4 évet vett igénybe.