szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tizenegyedik generációs Civic sportverziója közúton és versenypályán egyaránt igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.

Nemrégiben volt szerencsénk kipróbálni a Honda Civic vadonatúj tizenegyedik generációját, mely egyetlen, 2 literes szívó benzinmotorra épülő 184 lóerős hibrid változatban készül. Most viszont végre megérkezett a sportverzió, a sokak által várva várt új Honda Civic Type R, íme:
Honda

Ez a valaha készült legnagyobb teljesítményű Type R, melynek mozgatásáról egy turbóval megfújt 2 literes 4 hengeres benzinmotor gondoskodik. Kár, hogy a japán gyártó egyelőre nem fedte fel, hogy pontosan mennyire erős a továbbra is hatfokozatú kézi váltót felvonultató, elsőkerék-hajtású újdonság.

Honda

Az elődjénél hosszabb, alacsonyabb és szélesebb újdonság merevebb karosszériával és alacsony tömeggel kecsegtet, viszont sajnos egyelőre azt sem tudni, hogy az új Civic Type R pontosan mennyit nyom a mérlegen. Mint ahogy egyelőre a menetteljesítményeit sem fedték fel.

Honda

Honda
A 265/30 ZR19-es Michelin Pilot Sport 4 S gumikkal szerelt sportkompakt Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black Pearl, Sonic Grey Pearl és Championship White fantázianevű fényezésekkel rendelhető.
Honda

Az új Type R már a hivatalos leleplezése előtt begyűjtött egy rekordot: a suzukai versenypályán április óta ez a modell tartja a körrekordot az elsőkerék-hajtású autók között.

Az egyelőre ismeretlen árú újdonság forgalmazása ősszel kezdődik meg.

Honda
Honda
Honda

Emlékeztetőül, az általunk is rendesen meghajtott előző Type R 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja 320 lóerőt, illetve 400 Nm-es nyomatékot ad le. A hatfokozatú kéziváltós, elsőkerék-hajtású modell 5,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 272 km/h.

Honda

 

Honda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!