Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a8754d2c-19c4-40e3-aab8-8948297ba802","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Nem vonul vissza a politikai élettől Marine Le Pen, miután bírósági ítélet mondja ki, hogy 5 évig nem indulhat választáson. Bejelentette, harcol azért, hogy a fellebbezéséről minél hamarabb döntsenek.","shortLead":"Nem vonul vissza a politikai élettől Marine Le Pen, miután bírósági ítélet mondja ki, hogy 5 évig nem indulhat...","id":"20250331_marine-le-pen-elnokvalasztas-etiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8754d2c-19c4-40e3-aab8-8948297ba802.jpg","index":0,"item":"c52f2d65-5df0-4850-b3a8-0f05c7404aa6","keywords":null,"link":"/vilag/20250331_marine-le-pen-elnokvalasztas-etiltas","timestamp":"2025. március. 31. 22:03","title":"Marine Le Pen: Franciák millióit hallgattatják el, ha nem indulhatok az elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump halottnak akarja látni Európát. Az amerikai Szenátus sújtsa szigorú szankciókkal Oroszországot, mert Putyin csak a bolondját járatja Trumppal. Putyin ideges, főként, miután Moszkvában felrobbantották az autóját. Engedjék indulni Le Pent az elnökválasztáson, mert bár a bűnösnek lakolnia kell, ennek nem ihatja meg a levét a demokrácia. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump halottnak akarja látni Európát. Az amerikai Szenátus sújtsa szigorú szankciókkal Oroszországot, mert Putyin csak...","id":"20250402_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"0e52b097-4e51-4fa7-941e-439238a2d822","keywords":null,"link":"/360/20250402_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 02. 10:41","title":"Miért gyűlöli országa fővárosát Orbán, Trump és a többi autokrata?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c5cc05-36e0-4a10-a64a-c21dfc2ca227","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Aston Martin Valkyrie a Top Gear legendás tesztpályájának új királya.","shortLead":"Az Aston Martin Valkyrie a Top Gear legendás tesztpályájának új királya.","id":"20250401_orult-rekordot-futott-az-aston-martin-valkyrie-hiperauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c5cc05-36e0-4a10-a64a-c21dfc2ca227.jpg","index":0,"item":"477f507a-d31d-44f8-86e3-7a0c205dc4f0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_orult-rekordot-futott-az-aston-martin-valkyrie-hiperauto","timestamp":"2025. április. 01. 07:21","title":"Őrült rekordot futott az Aston Martin hiperautója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A hadsereg szerint a konvoj érkezéséről nem kaptak tájékoztatást, a járművek pedig a katonák figyelmeztetésére sem álltak meg.","shortLead":"A hadsereg szerint a konvoj érkezéséről nem kaptak tájékoztatást, a járművek pedig a katonák figyelmeztetésére sem...","id":"20250402_mianmar-foldrenges-katonai-junta-segelyszallitmany-kamion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045.jpg","index":0,"item":"8480f1e4-5085-4c3c-a199-db86fef7b8f9","keywords":null,"link":"/vilag/20250402_mianmar-foldrenges-katonai-junta-segelyszallitmany-kamion","timestamp":"2025. április. 02. 11:07","title":"A mianmari junta tüzet nyitott a földrengés áldozataihoz tartó segélyszállítmányra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3962af54-b4c9-4a95-a537-557948a06d29","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A pult mögött álló nyugdíjas nőt hangosan szidalmazták a kocsmából kijövő dunaegyházi támadók.","shortLead":"A pult mögött álló nyugdíjas nőt hangosan szidalmazták a kocsmából kijövő dunaegyházi támadók.","id":"20250331_A-rendorseg-garazdasag-tisza-part-magyar-peter-kdnp-fidesz-poloska-rugdosas-onkentes-nepszavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3962af54-b4c9-4a95-a537-557948a06d29.jpg","index":0,"item":"ee84cf0c-7940-4e3d-a21e-d2fa1a305869","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_A-rendorseg-garazdasag-tisza-part-magyar-peter-kdnp-fidesz-poloska-rugdosas-onkentes-nepszavazas","timestamp":"2025. március. 31. 19:51","title":"Garázdaság miatt indult eljárás a tiszás népszavazási pultot rugdosó fideszes polgármesterjelölt ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c78ab71c-c305-48eb-8066-c8784e4d2401","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Két olyan európai székhelyű cég egyesíti most a tudását, amelyek élenjárnak adatvédelmi törekvéseikben. Ennek keretében az amúgy is biztonságos Vivaldi böngésző megkapja a ProtonVPN-t, az egyik legjobbra értékelt virtuális magánhálózatot.","shortLead":"Két olyan európai székhelyű cég egyesíti most a tudását, amelyek élenjárnak adatvédelmi törekvéseikben. Ennek keretében...","id":"20250401_proton-vpn-vivaldi-bongeszo-virtualis-maganhalozata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c78ab71c-c305-48eb-8066-c8784e4d2401.jpg","index":0,"item":"27c028e5-3815-453c-afdd-e743fad3fb43","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_proton-vpn-vivaldi-bongeszo-virtualis-maganhalozata","timestamp":"2025. április. 01. 08:03","title":"A letiltott dolgokat is megnézheti a neten, önt viszont nem látják mások – új funkció kerül a böngészőbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f1bc372-b4fd-437c-a04b-288b812632c8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elnök szerint a kormány beismerte, hogy tévedett, amikor 3,2 százalékos inflációval számolt idénre, miközben legalább 4,5 lesz. Örül a beígért kiegészítő emelésnek, de már áprilisban kérné, januárig visszamenőleg, hiszen az átlagnyugdíj most havonta 3047 forint mínuszban van.","shortLead":"Az elnök szerint a kormány beismerte, hogy tévedett, amikor 3,2 százalékos inflációval számolt idénre, miközben...","id":"20250402_kiegeszito-nyugdijemeles-most-orszagos-nyugdijas-parlament-karacsony-mihaly-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f1bc372-b4fd-437c-a04b-288b812632c8.jpg","index":0,"item":"2f6dbbdc-d415-4ac3-9a5b-b603396cec6d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250402_kiegeszito-nyugdijemeles-most-orszagos-nyugdijas-parlament-karacsony-mihaly-inflacio","timestamp":"2025. április. 02. 15:32","title":"Nem kellene novemberig várni az extra nyugdíjemeléssel – üzeni a kormánynak a nyugdíjas parlament","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár nemrégiben még úgy is olvadoztak az OpenAI szerverei, hogy csak az előfizetők férhettek hozzá, immáron mindenki számára hozzáférhető a ChatGPT képgenerátora.","shortLead":"Bár nemrégiben még úgy is olvadoztak az OpenAI szerverei, hogy csak az előfizetők férhettek hozzá, immáron mindenki...","id":"20250401_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-kepgenerator-ingyenes-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea.jpg","index":0,"item":"f615e273-7452-4b7a-a765-dea5730a031a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-kepgenerator-ingyenes-megjelenes","timestamp":"2025. április. 01. 11:03","title":"Már előfizetés nélkül is használható a ChatGPT látványos újdonsága, amivel képeket lehet készíttetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
30 évvel az Antall József-féle legendás hófehér Astra után most itt egy "kult sárga" vadonatúj Astra, mellyel az Opel azt igyekszik bizonyítani, hogy továbbra is létezik német alternatíva a VW Golf mellett.
Az új modell nemcsak nekünk, magyaroknak volt fontos, hanem az Opelnek is, mely német gyártó hat generációnyi Kadett után rukkolt elő a teljesen új fejlesztésű technikával, az első Astrával.
Azóta nem kevés víz lefolyt a Rábán és a Majnán, 2022-ben pedig már a típus hatodik generációjánál tartunk. És az elsőnél, mely már nem a jó öreg General Motors-féle technikára, hanem a PSA, pontosabban Stellantis fejlesztéseire épül. Lássuk, mire képes a gyakorlatban a vadonatúj Opel Astra!
László Ferenc
Vizor, vigyor?
Az Opel először 2018-ban, vagyis 1 évvel a francia PSA által történt felvásárlást követően villantotta meg azt a bizonyos Vizor designiskolát, mely aztán elsőként a teljesen új Mokkán köszönt vissza. Az időközben ráncfelvarrásokkal a többi Opelre is megérkezett egyedi vonalvezetés természetesen az új Astráról sem hiányozhat, és véleményünk szerint remekül áll neki.
Kiváló döntésnek találjuk, hogy a tesztautónkon is tetten érhető "kult sárga" szín az új Astra alapáras fényezése, ily módon ugyanis talán egy picit színesedni fog az egyre szürkébb utcakép. A többi színért 100-230 ezer forintos felárat számolnak fel, de még a vörös és a kék sem mutat olyan jól, mint ez az enyhén arany beütésű sárga.
László Ferenc
A karakteres formájú, 370 ezer forint ellenében 2x84 LED-es intelligens fényszórók fekete hűtőrácsot fognak közre, melyen az Opel embléma is fekete, mintha egy kicsit titkolná az eredetét az új Astra. Az oldalnézetet a dinamikusan emelkedő övvonal, a hagyományos kilincsek és a fekete könnyűfém-felnik határozzák meg.
Alapáron 16 colos kerekek járnak, a tesztautón 17 colos példányok feszülnek, a legnagyobb felnik pedig a komfortra már érezhetően káros hatást gyakorló 18 colos méretűek. A sárga fényezéssel remek kontrasztot alkot a fekete tető, és jól mutatnak a vékonyra rajzolt hátsó lámpák, valamint a függőleges féklámpás tetőspoiler és a csomagtérnyitó gombként funkcionáló billenthető márkajelre sem lehet panasz.
László Ferenc
Belső hangulat
Ahogy a külsőről sem jut eszünkbe a közeli testvérmodellnek tekinthető DS 4 és Peugeot 308, úgy a műszerfal láttán sem villan át az agyunkon az említett két francia típus. A részletmegoldások, így például a gombok persze ismerősek lehetnek azokból, de az összhatás nagyon más.
Míg a DS 4 belseje a kivagyiságról és luxusról, a 308-asé pedig a high-techről szól, addig az új Astra konzervatív, már-már puritán német hangulatot áraszt magából. Az alul enyhén csapott kormány mögött még "fapad" esetén sem találunk analóg műszereket. A két darab 10 colos kijelző jó képminőségű és végre a tolatókamera képébe sem tudunk belekötni, de a felhasználói felületből valahogy hiányzik a kényeztető törődés.
László Ferenc
A fontosabb funkciók az érintőkijelző alatt hagyományos nyomógombokat kaptak. A zongoralakk fekete kivitele miatt veszettül csillogó és könnyen piszkolódó középkonzolon egy miniatűr karral vezérelhetjük az automata váltót, és ugyanitt kapott helyet a normál, sportos, illetve eco üzemmódok közötti váltásra szolgáló billenőgomb is.
A telefonunk természetesen wireless módon tölthető és a vezeték nélküli Android Auto, illetve Apple CarPlay is adott, mint ahogy a 20 nyelvet támogató digitális asszisztens is mindig a rendelkezésünkre áll. Utóbbi nem meglepő módon nem tud magyarul, és az angol hangparancsok felismerésével is akadnak problémái. USB-C aljzatból előre kettő, hátulra viszont fura módon csak egy jutott.
László Ferenc
Az AGR ülések kényelmesek, elektromos állításúak és memóriafunkcióval is bírnak, sőt, a jobban felszerelt kocsikban masszírozás, és hátsó ülésfűtés is található. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, az elődjénél 7 centiméterrel hosszabb és egyetlen centiméterrel nagyobb tengelytávolságú új Astrában remekül el lehet férni.
Az ötajtós változat 422 literes csomagtere előrelépést jelent az előző Astra 370 literes értékéhez képest, a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntését követően pedig az eddigi 1210 helyett immár 1339 liter áll rendelkezésünkre. A plugin hibridek esetében a méretes aksi miatt be kell érni 352-1268 literrel.
A nagybevásárlások és nyaralások igazi barátja a kombi kivitel. Az Astra Sports Tourer 597-1634 literes puttonyú, és még hibrid változatban 516-1553 liternyi cókmókot képes elnyelni. Az elektromos csomagtérajtó mozgatás 170 ezer, a vonóhorog 220 ezer forintba kerül.
László Ferenc
László Ferenc
A 4 henger szinte már csak álom
Ha elektromos rásegítés nélküli benzinmotorban gondolkodunk, akkor az 1,2 liter és a 3 henger jelenti az alapot és egyben a csúcsot is. Ha kevés a 110 lóerő és a 205 Nm, akkor érdemes inkább a tesztautónkban is lévő 130 lovas és 230 Nm-es opciót választani, amire nem sok panaszunk lehet.
Főleg amiatt, mert az új Astra ezen "mezítlábas" kivitele mindössze 1,3 tonnát nyom a mérlegen, vagyis nem feltétlenül kell erősnek lennie a dinamikus haladáshoz és a légiesen könnyed viselkedéshez. A 0-100 letudható 9,7 másodperc alatt és a gyorsulásnak 210 km/h-nál szakad vége, amivel tökéletesen együtt lehet élni.
László Ferenc
A sport módot felesleges kapcsolgatni, nem sok változást hoz magával, leginkább csak a kormányzást keményíti fel egy kicsit. A futómű alapvetően komfortosra lett hangolva, de szerencsére nincs benne semmi bizonytalanság, és az utazási komfortnak a relatíve ballonos gumik is jót tesznek. A nyolcfokozatú automata váltó egész korrekt produkciót ad elő, de az automata start/stop rendszer nem igazán áll a helyzet magaslatán.
A kormány relatíve közvetlen áttételezésű, a fordulókör kisebb lett az elődhöz képest, a felfüggesztés viszont nem adaptív. A tesztfogyasztás 6,9 literre jött ki – aki ennél kevesebbel úszná meg a dolgot, és gyakran tesz meg hosszabb távokat, annak érdemes a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres dízelmotor felé kacsintgatnia. A hatfokozatú kézi váltó sem ördögtől való dolog, ily módon a vételáron közel 700 ezer forintot lehet fogni.
László Ferenc
A DS 4-től eltérően és a 308-as Peugeothoz hasonlóan 4 hengeres benzinmotor csak a zöld rendszámos plugin hibridekben található. Ezek az 1,7 tonnás Astrák első körben 180, később pedig 225 lóerős változatban lesznek kaphatóak. Érkezőben továbbá a tisztán elektromos verzió is, ami 5 ajtósként és kombiként is rendelhető lesz.
Sportos Astra sajnos nincs a kínálatában. Kezdetnek a konszern 1,6 literes 4 hengeres turbómotorja sem lenne rossz 225 lóerővel, az ínyencek persze inkább valamilyen 250-300 lóerős 2 literes GSi-vel vagy OPC-vel vágnának neki a szerpentineknek. Ilyesmivel csak a VW háza táján tudunk vigasztalódni.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, modern technika, remek vezethetőség, korrekt méretű utas- és csomagtér, magas alapfelszereltség, elektromos kombi is lesz belőle.
–: a műszerfal elég puritán, a felhasználói felületen lehetne még javítani, nincs hibrid technika nélküli 1,6 literes motor, a fogyasztás lehetne szerényebb.
Az új Astra egy egyedi vonalvezetésű, modern technikájú kompakt, mellyel az Opel azokat a vásárlókat próbálja meg kiszolgálni, akik már belefáradtak a mindent elárasztó crossover- és SUV-őrületbe. Kategóriájában nem rossz választás az 1,2 literes benzines motor, bár fogyaszthatna kicsit kevesebbet, de szerencsére a drága PHEV-k mellett a dízel is tovább él a kínálatban.
Az árak az utóbbi időkben sajnos nagyon elszálltak, az Opelnél mintha az átlagnál is kicsit jobban. Míg februárban a bevezetés elején 7,6 millió forint körül alakult az alapár, cikkünk írásakor már 9,6 millió forintot kérnek el a legolcsóbb 110 lovas, kézi váltós verzióért. A 20 extra lóerőért felszámolt 240 ezer forint nem vészes, a szintén 130 lóerős dízel indulóára 10,6 millió forint, a 180 lóerős plugin hibrid viszont nem úszható meg 14,2 millió forint alatt.
Nagyon hasonló technikát más, franciásabb csomagolásban a Peugeot 308-tól kaphatunk, mely 8,8 millió forintos alapáron nyit 110 lóerővel, a minimum 130 lovas DS 4 alaphangon 10,9 millió forintot kóstál.
Az Astra régi nagy német riválisa, a VW Golf 9,7 millió forinttól indul 110 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral, a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres élvezetek pedig 10,2 millió forinttól kezdődnek.
A három évtizedes kor nem igazán látszik meg az első hazai gyártású Opel Astrán, ami nem csoda, mert eddig kevesebb mint 1000 kilométert hagyott maga mögött. Üléspróbát tettünk a történelmi jelentőségű Astra F-ben, melynek vezetésére Antall József egykoron előre gyakorolt.
Mészáros József, Sóskút polgármestere azt mondta, kedden tárgyaltak a kormányhivatallal az Andrada-beruházásáról, illetve az ahhoz kapcsolódó engedélyekről.