Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál. A pénzügyi műveleteken elért bevételekkel azért év végére összejött 2,2 milliárd forint nyereség.","shortLead":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál...","id":"20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b.jpg","index":0,"item":"a58c8ac8-b933-4057-aef2-d3c134fbe566","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","timestamp":"2025. május. 31. 10:30","title":"Pocsék éve volt Mészáros Lőrinc Budapest-Belgrádos cégének, csak 2,2 milliárd forint a profit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9583a09c-06f2-4686-b1c2-7a35fe9eada9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások nagyot ugrottak, 877 millió forintról 1,3 milliárdra.","shortLead":"Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások...","id":"20250531_Nagyon-felment-a-fideszes-propagandaharcosok-zsoldja-megafon-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9583a09c-06f2-4686-b1c2-7a35fe9eada9.jpg","index":0,"item":"34169d18-7878-41e9-9737-f5103410c35a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Nagyon-felment-a-fideszes-propagandaharcosok-zsoldja-megafon-beszamolo","timestamp":"2025. május. 31. 11:50","title":"Nagyon felment a fideszes propagandaharcosok zsoldja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583f1140-48fe-4404-9281-b6af64c0a689","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Végső soron a Mol kiszállása nyírta ki a Fehérvárt, a szponzorpénz 1,5 milliárd forintról 43 millióra esett. A tavalyi veszteséggel alig maradt a szebb napokat látott, immár az elsőosztályból kizúgott klub tartalékából.","shortLead":"Végső soron a Mol kiszállása nyírta ki a Fehérvárt, a szponzorpénz 1,5 milliárd forintról 43 millióra esett. A tavalyi...","id":"20250531_Garancsibol-epp-akkor-tort-ki-az-egyforintos-nagyvonalusag-amikor-elfogy-a-penz-Fehervaron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583f1140-48fe-4404-9281-b6af64c0a689.jpg","index":0,"item":"3b2075ed-73df-4b4c-9671-5ef81479a43a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Garancsibol-epp-akkor-tort-ki-az-egyforintos-nagyvonalusag-amikor-elfogy-a-penz-Fehervaron","timestamp":"2025. május. 31. 11:15","title":"Garancsiból épp akkor tört ki az egyforintos nagyvonalúság, amikor elfogy a pénz Fehérváron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c04ac6d1-3b34-4591-a3be-dd734b69c7e9","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Oroszország komoly erőfeszítéssel igyekszik befolyásolni az európai közvéleményt, ám mivel a moszkvai pénz általában kerülő úton jut el a címzettekhez, a bizonyítás legtöbbször szinte lehetetlen. Most viszont lebukott a Pravfond alapítvány, amely tucatnyi EU-tagállamban szervezte az orosz propagandát.","shortLead":"Oroszország komoly erőfeszítéssel igyekszik befolyásolni az európai közvéleményt, ám mivel a moszkvai pénz általában...","id":"20250531_hvg-orosz-propaganda-europaban-igazsagrelativizalas-kulonleges-magyarorszag-fellazitas-lazitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c04ac6d1-3b34-4591-a3be-dd734b69c7e9.jpg","index":0,"item":"9a00e07f-1377-496b-9684-9045b9f1557a","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-orosz-propaganda-europaban-igazsagrelativizalas-kulonleges-magyarorszag-fellazitas-lazitas","timestamp":"2025. május. 31. 11:00","title":"Fellazít és lázít Európában az orosz propaganda, a magyar kormánypárti média ingyen is terjeszti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland vagy természetközeli elvonulás? Nem kell döntenünk, itt mindezekben egyaránt részünk lehet. ","shortLead":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland...","id":"20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1.jpg","index":0,"item":"77471b25-56b4-4909-9fd1-c918af4764b4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","timestamp":"2025. június. 01. 19:30","title":"Nem kell az Adriáig utazni a mediterrán hangulatért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Először érte el a 10 milliárd forintot Várkonyi Andrea cégének árbevétele, s Várkonyi osztaléka az egymilliárd forintot.","shortLead":"Először érte el a 10 milliárd forintot Várkonyi Andrea cégének árbevétele, s Várkonyi osztaléka az egymilliárd forintot.","id":"20250531_Varkonyi-Andrea-milliardos-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"0e24f61b-bacf-4f2d-b1a2-2e29bf2fd3df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Varkonyi-Andrea-milliardos-lett","timestamp":"2025. május. 31. 14:42","title":"Várkonyi Andrea milliárdos lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"458669a2-8f1f-4895-93ea-24df7953e664","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A köztársasági elnök a Facebookon kívánta a legjobbakat Orbán Viktornak.","shortLead":"A köztársasági elnök a Facebookon kívánta a legjobbakat Orbán Viktornak.","id":"20250531_sulyok-tamas-orban-viktor-szuletesnapi-koszontes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/458669a2-8f1f-4895-93ea-24df7953e664.jpg","index":0,"item":"93fab72c-a8ce-4ff1-9901-84746ca98042","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_sulyok-tamas-orban-viktor-szuletesnapi-koszontes","timestamp":"2025. május. 31. 15:15","title":"Az államfő hajóskapitányhoz hasonlította Orbánt születésnapi köszöntőjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és élelmiszerhulladék megfelelő lakossági gyűjtése segíthet. Borsfay-Horváth Judittal, a MOHU közszolgáltatási termék és anyagáram vezetőjével beszélgettünk az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről, a lakosság tudatosságának jelentőségéről és az ígéretes fejlesztésekről.","shortLead":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és...","id":"20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee.jpg","index":0,"item":"37b75b9b-c35a-47bf-b289-d4a8ccd735c3","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","timestamp":"2025. május. 31. 15:30","title":"Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
30 évvel az Antall József-féle legendás hófehér Astra után most itt egy "kult sárga" vadonatúj Astra, mellyel az Opel azt igyekszik bizonyítani, hogy továbbra is létezik német alternatíva a VW Golf mellett.
Az új modell nemcsak nekünk, magyaroknak volt fontos, hanem az Opelnek is, mely német gyártó hat generációnyi Kadett után rukkolt elő a teljesen új fejlesztésű technikával, az első Astrával.
Azóta nem kevés víz lefolyt a Rábán és a Majnán, 2022-ben pedig már a típus hatodik generációjánál tartunk. És az elsőnél, mely már nem a jó öreg General Motors-féle technikára, hanem a PSA, pontosabban Stellantis fejlesztéseire épül. Lássuk, mire képes a gyakorlatban a vadonatúj Opel Astra!
László Ferenc
Vizor, vigyor?
Az Opel először 2018-ban, vagyis 1 évvel a francia PSA által történt felvásárlást követően villantotta meg azt a bizonyos Vizor designiskolát, mely aztán elsőként a teljesen új Mokkán köszönt vissza. Az időközben ráncfelvarrásokkal a többi Opelre is megérkezett egyedi vonalvezetés természetesen az új Astráról sem hiányozhat, és véleményünk szerint remekül áll neki.
Kiváló döntésnek találjuk, hogy a tesztautónkon is tetten érhető "kult sárga" szín az új Astra alapáras fényezése, ily módon ugyanis talán egy picit színesedni fog az egyre szürkébb utcakép. A többi színért 100-230 ezer forintos felárat számolnak fel, de még a vörös és a kék sem mutat olyan jól, mint ez az enyhén arany beütésű sárga.
László Ferenc
A karakteres formájú, 370 ezer forint ellenében 2x84 LED-es intelligens fényszórók fekete hűtőrácsot fognak közre, melyen az Opel embléma is fekete, mintha egy kicsit titkolná az eredetét az új Astra. Az oldalnézetet a dinamikusan emelkedő övvonal, a hagyományos kilincsek és a fekete könnyűfém-felnik határozzák meg.
Alapáron 16 colos kerekek járnak, a tesztautón 17 colos példányok feszülnek, a legnagyobb felnik pedig a komfortra már érezhetően káros hatást gyakorló 18 colos méretűek. A sárga fényezéssel remek kontrasztot alkot a fekete tető, és jól mutatnak a vékonyra rajzolt hátsó lámpák, valamint a függőleges féklámpás tetőspoiler és a csomagtérnyitó gombként funkcionáló billenthető márkajelre sem lehet panasz.
László Ferenc
Belső hangulat
Ahogy a külsőről sem jut eszünkbe a közeli testvérmodellnek tekinthető DS 4 és Peugeot 308, úgy a műszerfal láttán sem villan át az agyunkon az említett két francia típus. A részletmegoldások, így például a gombok persze ismerősek lehetnek azokból, de az összhatás nagyon más.
Míg a DS 4 belseje a kivagyiságról és luxusról, a 308-asé pedig a high-techről szól, addig az új Astra konzervatív, már-már puritán német hangulatot áraszt magából. Az alul enyhén csapott kormány mögött még "fapad" esetén sem találunk analóg műszereket. A két darab 10 colos kijelző jó képminőségű és végre a tolatókamera képébe sem tudunk belekötni, de a felhasználói felületből valahogy hiányzik a kényeztető törődés.
László Ferenc
A fontosabb funkciók az érintőkijelző alatt hagyományos nyomógombokat kaptak. A zongoralakk fekete kivitele miatt veszettül csillogó és könnyen piszkolódó középkonzolon egy miniatűr karral vezérelhetjük az automata váltót, és ugyanitt kapott helyet a normál, sportos, illetve eco üzemmódok közötti váltásra szolgáló billenőgomb is.
A telefonunk természetesen wireless módon tölthető és a vezeték nélküli Android Auto, illetve Apple CarPlay is adott, mint ahogy a 20 nyelvet támogató digitális asszisztens is mindig a rendelkezésünkre áll. Utóbbi nem meglepő módon nem tud magyarul, és az angol hangparancsok felismerésével is akadnak problémái. USB-C aljzatból előre kettő, hátulra viszont fura módon csak egy jutott.
László Ferenc
Az AGR ülések kényelmesek, elektromos állításúak és memóriafunkcióval is bírnak, sőt, a jobban felszerelt kocsikban masszírozás, és hátsó ülésfűtés is található. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, az elődjénél 7 centiméterrel hosszabb és egyetlen centiméterrel nagyobb tengelytávolságú új Astrában remekül el lehet férni.
Az ötajtós változat 422 literes csomagtere előrelépést jelent az előző Astra 370 literes értékéhez képest, a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntését követően pedig az eddigi 1210 helyett immár 1339 liter áll rendelkezésünkre. A plugin hibridek esetében a méretes aksi miatt be kell érni 352-1268 literrel.
A nagybevásárlások és nyaralások igazi barátja a kombi kivitel. Az Astra Sports Tourer 597-1634 literes puttonyú, és még hibrid változatban 516-1553 liternyi cókmókot képes elnyelni. Az elektromos csomagtérajtó mozgatás 170 ezer, a vonóhorog 220 ezer forintba kerül.
László Ferenc
László Ferenc
A 4 henger szinte már csak álom
Ha elektromos rásegítés nélküli benzinmotorban gondolkodunk, akkor az 1,2 liter és a 3 henger jelenti az alapot és egyben a csúcsot is. Ha kevés a 110 lóerő és a 205 Nm, akkor érdemes inkább a tesztautónkban is lévő 130 lovas és 230 Nm-es opciót választani, amire nem sok panaszunk lehet.
Főleg amiatt, mert az új Astra ezen "mezítlábas" kivitele mindössze 1,3 tonnát nyom a mérlegen, vagyis nem feltétlenül kell erősnek lennie a dinamikus haladáshoz és a légiesen könnyed viselkedéshez. A 0-100 letudható 9,7 másodperc alatt és a gyorsulásnak 210 km/h-nál szakad vége, amivel tökéletesen együtt lehet élni.
László Ferenc
A sport módot felesleges kapcsolgatni, nem sok változást hoz magával, leginkább csak a kormányzást keményíti fel egy kicsit. A futómű alapvetően komfortosra lett hangolva, de szerencsére nincs benne semmi bizonytalanság, és az utazási komfortnak a relatíve ballonos gumik is jót tesznek. A nyolcfokozatú automata váltó egész korrekt produkciót ad elő, de az automata start/stop rendszer nem igazán áll a helyzet magaslatán.
A kormány relatíve közvetlen áttételezésű, a fordulókör kisebb lett az elődhöz képest, a felfüggesztés viszont nem adaptív. A tesztfogyasztás 6,9 literre jött ki – aki ennél kevesebbel úszná meg a dolgot, és gyakran tesz meg hosszabb távokat, annak érdemes a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres dízelmotor felé kacsintgatnia. A hatfokozatú kézi váltó sem ördögtől való dolog, ily módon a vételáron közel 700 ezer forintot lehet fogni.
László Ferenc
A DS 4-től eltérően és a 308-as Peugeothoz hasonlóan 4 hengeres benzinmotor csak a zöld rendszámos plugin hibridekben található. Ezek az 1,7 tonnás Astrák első körben 180, később pedig 225 lóerős változatban lesznek kaphatóak. Érkezőben továbbá a tisztán elektromos verzió is, ami 5 ajtósként és kombiként is rendelhető lesz.
Sportos Astra sajnos nincs a kínálatában. Kezdetnek a konszern 1,6 literes 4 hengeres turbómotorja sem lenne rossz 225 lóerővel, az ínyencek persze inkább valamilyen 250-300 lóerős 2 literes GSi-vel vagy OPC-vel vágnának neki a szerpentineknek. Ilyesmivel csak a VW háza táján tudunk vigasztalódni.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, modern technika, remek vezethetőség, korrekt méretű utas- és csomagtér, magas alapfelszereltség, elektromos kombi is lesz belőle.
–: a műszerfal elég puritán, a felhasználói felületen lehetne még javítani, nincs hibrid technika nélküli 1,6 literes motor, a fogyasztás lehetne szerényebb.
Az új Astra egy egyedi vonalvezetésű, modern technikájú kompakt, mellyel az Opel azokat a vásárlókat próbálja meg kiszolgálni, akik már belefáradtak a mindent elárasztó crossover- és SUV-őrületbe. Kategóriájában nem rossz választás az 1,2 literes benzines motor, bár fogyaszthatna kicsit kevesebbet, de szerencsére a drága PHEV-k mellett a dízel is tovább él a kínálatban.
Az árak az utóbbi időkben sajnos nagyon elszálltak, az Opelnél mintha az átlagnál is kicsit jobban. Míg februárban a bevezetés elején 7,6 millió forint körül alakult az alapár, cikkünk írásakor már 9,6 millió forintot kérnek el a legolcsóbb 110 lovas, kézi váltós verzióért. A 20 extra lóerőért felszámolt 240 ezer forint nem vészes, a szintén 130 lóerős dízel indulóára 10,6 millió forint, a 180 lóerős plugin hibrid viszont nem úszható meg 14,2 millió forint alatt.
Nagyon hasonló technikát más, franciásabb csomagolásban a Peugeot 308-tól kaphatunk, mely 8,8 millió forintos alapáron nyit 110 lóerővel, a minimum 130 lovas DS 4 alaphangon 10,9 millió forintot kóstál.
Az Astra régi nagy német riválisa, a VW Golf 9,7 millió forinttól indul 110 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral, a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres élvezetek pedig 10,2 millió forinttól kezdődnek.
A három évtizedes kor nem igazán látszik meg az első hazai gyártású Opel Astrán, ami nem csoda, mert eddig kevesebb mint 1000 kilométert hagyott maga mögött. Üléspróbát tettünk a történelmi jelentőségű Astra F-ben, melynek vezetésére Antall József egykoron előre gyakorolt.