Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92a9eca9-fefc-4195-9485-878271229adb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy számolnak, több mint 18 ezer embert érintene a módosítás.","shortLead":"Úgy számolnak, több mint 18 ezer embert érintene a módosítás.","id":"20250205_Megemelne-a-kormany-a-politikai-meghurcoltaknak-jaro-tamogatas-osszeget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a9eca9-fefc-4195-9485-878271229adb.jpg","index":0,"item":"26c89e1a-00cb-4c36-b3c8-e5ef94097eec","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Megemelne-a-kormany-a-politikai-meghurcoltaknak-jaro-tamogatas-osszeget","timestamp":"2025. február. 05. 10:14","title":"Megemelné a kormány a politikai meghurcoltaknak járó támogatás összegét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra készülnek, amelyben egy orosz–magyar oligarcha is érdekelt. A helyiek petícióznak és tüntetni készülnek, de óriási az ellenszél. ","shortLead":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra...","id":"20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3.jpg","index":0,"item":"4c74a19e-3a82-4613-8c15-8a4957ab49ad","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","timestamp":"2025. február. 05. 15:00","title":"Sukoró kettő, NER-módra: szinte bármit építhet a tó partjára egy orosz–magyar oligarcha érdekeltsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78ba31cc-169f-47ed-b72e-c9dc0db7873e","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Nem sikerült neki, de legalább lett egy jó sztori belőle Jimmy Fallon műsorában. ","shortLead":"Nem sikerült neki, de legalább lett egy jó sztori belőle Jimmy Fallon műsorában. ","id":"20250206_Adrien-Brody-orra-muorr-sminkes-baki-A-brutalista-forgatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78ba31cc-169f-47ed-b72e-c9dc0db7873e.jpg","index":0,"item":"6a3f22b9-baff-4c5b-9305-8ff74a481bf8","keywords":null,"link":"/kultura/20250206_Adrien-Brody-orra-muorr-sminkes-baki-A-brutalista-forgatas","timestamp":"2025. február. 06. 12:36","title":"Műorrnak hitte egy sminkes Adrien Brody orrát, és mindenáron megpróbálta leszedni az arcáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással kapcsolatos ügyekben igen.","shortLead":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással...","id":"20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"f952ac7c-fe36-45d3-bb8f-cf80534bd2b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","timestamp":"2025. február. 06. 09:01","title":"Reagált a Magyar Bírói Egyesület elnöke Bayer Zsolt listázós cikkére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9581168e-c9ee-43f6-99a2-7d67a2e83a0e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán ejtőernyősök fogták el az orosz katonákat, azt írták, értelmetlen mészárlás lett volna, ha a harc mellett döntenek.","shortLead":"Az ukrán ejtőernyősök fogták el az orosz katonákat, azt írták, értelmetlen mészárlás lett volna, ha a harc mellett...","id":"20250205_orosz-katona-kapitulacio-kurszk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9581168e-c9ee-43f6-99a2-7d67a2e83a0e.jpg","index":0,"item":"971c870e-77b8-4f8c-94d8-c95d71530715","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_orosz-katona-kapitulacio-kurszk","timestamp":"2025. február. 05. 17:50","title":"21 orosz katona megadta magát az ukránoknak Kurszkban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és a magyar valóságot a mobiltelefonok számából leszűrő házi elemzői lapunk friss számában. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és...","id":"20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3.jpg","index":0,"item":"e65ee7e8-3b14-4e55-bbf2-7b8af786da19","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","timestamp":"2025. február. 06. 08:00","title":"Dobszay János: Vissza a jövőnket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google hét évvel a mesterséges intelligencia felhasználását leíró irányelveinek kiadása után úgy döntött, újragondolja az abban foglaltakat. Az eredmény nem túl megnyugtató.","shortLead":"A Google hét évvel a mesterséges intelligencia felhasználását leíró irányelveinek kiadása után úgy döntött...","id":"20250205_google-mesterseges-intelligencia-fejlesztes-fegyver-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4.jpg","index":0,"item":"56b51549-1201-4c83-aa46-d7cb36d79ba9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_google-mesterseges-intelligencia-fejlesztes-fegyver-megfigyeles","timestamp":"2025. február. 05. 12:03","title":"Feladta az elveit a Google, most már fegyverekhez és megfigyeléshez is használná a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. február. 06. 13:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""}]
A Toyota prémiummárkájának újdonsága 30 centiméterrel rövidebb az eddigi legkisebb Lexus divatterepjárónál, az UX-nél. Íme a hibrid LBX, amely most először kifejezetten az európai piac igényeinek megfelelően lett kialakítva.
Sokáig a 4,35 méteres CT volt a Lexus legrövidebb modellje, ám mióta ez a kompakt kikopott a kínálatból, az UX divatterepjáró vált a japán márka legkisebb autójává.
Most azonban itt van, megérkezett a 4,49 méteres UX-nél jelentősen kisebb, mindössze 4,19 méter hosszú LBX, mellyel a milánói nemzetközi bemutatón ismerkedtünk meg először testközelből, egyelőre csak statikus formában.
Takashi Watanabe, a Lexus elnöke leplezte le a vadonatúj modellt
László Ferenc
Fókuszban Európa
A 2010-ben debütált LFA szupersportkocsi után ez a második olyan Lexus, melynek típusjelzése a megszokott kettő helyett három betűt vonultat fel. Az LBX kifejtve annyit tesz, hogy Lexus Breakthrough Crossover, és arra utal, hogy a Toyota prémiummárkája egy újabb piaci szegmensbe kíván betörni.
Az LBX ezen túlmenően a tekintetben is áttörést jelent, hogy ezt a Lexust most először kifejezetten az európai piaci igényeknek megfelelően alakították ki.
Míg az UX körülbelül akkora, mint a BMW X2, a Mercedes GLA vagy a Volvo XC40, addig az új LBX az Audi Q2 méretkategóriájában áll rajtvonalhoz, és szintén ilyen 4,2 méter körüli modellnek ígérkezik a Volvo hamarosan érkező legkisebb SUV-ja, a tisztán elektromos hajtáslánccal támadó EX30.
László Ferenc
László Ferenc
A TNGA-B platform már ismerős lehet az Aygo X, a Yaris és a Yaris Cross kapcsán, és az LBX házon belüli legközelebbi rokona egyértelműen a Yaris Cross. Utóbbi Toyotánál hajszálnyival hosszabb, szélesebb, alacsonyabb és nagyobb tengelytávolságú az új Lexus, design fronton viszont már sokkal nagyobbak a különbségek.
A többi Lexusról jól ismert orsó formájú hűtőrács ezúttal kisebb és a teteje le lett vágva, karakteresek az adaptív LED-es fényszórók, a hátsó lámpatesteket fénycsík köti össze. Az első és hátsó túlnyúlások rövidek, a kerekek 18 colos méretűek, az ablakmosó folyadék elegáns és praktikus módon magából a lapátból kerül a szélvédőre, a hátsó rendszám alulra, a lökhárítóba került.
László Ferenc
Szálljunk be!
Az utastér minősége nagyon rendben van, abszolút nincs olyan érzésünk, mintha csak egy egyszerűen átbrandelt drágább Yaris Crossban ülnénk.
A műszerfalat az UX-nél nagyobb NX-en debütált Tazuna koncepció jegyében úgy alakították ki, hogy minden a lehető legkönnyebben leolvasható, elérhető legyen. Ebben a Lexusban debütál elsőként a 12,3 colos digitális műszeregység, melytől jobbra egy 9,8 colos képátlójú érintőkijelző teljesít szolgálatot.
Az OTA-módon frissíthető szoftver a Hey Lexus vezényszó kimondásával hangparancsokból is ért, és természetesen az Apple CarPlay és Android Auto támogatás sem hiányzik.
László Ferenc
László Ferenc
A hangulatvilágítás 50 színt vonultat fel, a digitális kulcs bármelyik ismerősünkkel egyszerűen megosztható, ezenkívül pedig arra is lehetőség van, hogy szűk parkolóhelyek esetén a kocsi mellett állva, a telefonunk kijelzőjét nyomkodva parkoljunk ki/be az LBX-szel. A 13 hangszórós hi-fi-t szokás szerint a Mark Levinson szállítja, és a helytakarékosság jegyében ezúttal a hátsó ajtóba került a mélynyomó.
A helykínálatra az első sorban nem lehet panasz, hátul viszont már szűkös a lábtér. A 320 literes csomagtartó közelebb áll az UX szuperkicsi puttonyához, mint a Yaris Cross kicsit méretesebb csomagteréhez, és a csomagokat pakoláskor elég magasra kell emelni.
A nagyobb és drágább testvérmodellekről érkezett az elektronikus kilincs, ami nemcsak divatos (bár nem süllyesztett), hanem egyben a biztonságot is növeli: hátulról érkező autó vagy biciklis esetén megvédi a bentről kiszállni szándékozókat a balesetveszélyes ajtónyitástól.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
Az egyfajta öntöltő, vagyis zöld rendszám nélküli hibrid hajtáslánccal készülő crossover "szíve" egy 1,5 literes 3 hengeres szívó benzinmotor, mely az elektromos rásegítéssel kiegészülve 136 lóerőt, illetve 185 Nm-t képes leadni. Viszonyításképp, a Yaris Cross hasonló hajtása 116 lóerős, a faceliftes Yaris erősebb kivitele 130 lóerőt tud, az UX 2 literes 4 hengeres motorra épülő hibrid technikája pedig 184 lóerős produkciót ad elő.
A fokozatmentes eCVT erőátvitellel, a kicsi és könnyű újfajta Ni-MH akkumulátorral és masszív zajszigeteléssel felvértezett LBX alaphelyzetben elsőkerék-hajtású, de a Yaris Crosshoz hasonlóan összkerekes változat is készül belőle.
László Ferenc
László Ferenc
Az 1280 kilogrammos tömege révén manapság már igen könnyűnek mondható, 10,4 méteres fordulókörű kompakt SUV 9,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra (Yaris Cross: 10,9-11,8 másodperc), és rövidebb távokat, akár nagy sebesség mellett is képes megtenni tisztán elektromos módban.
A relatíve jól felszerelt alapmodell felett négy magasabb felszereltségi szint, úgynevezett "atmoszféra" található a kínálatban. Az egyszínű Elegant és Relax mellett a kéttónusú fényezést és sportosabb, dinamikusabb hangulatot felvonultató Emotion és Cool áll a vásárlók rendelkezésére, illetve a későbbiekben olyan szinten személyre lehet majd szabni az LBX-et, hogy megadhatjuk például a biztonsági öv, illetve akár a díszítő varrás színét is.
Negatívum, hogy tetőablak egyáltalán nem rendelhető, amit a tömegközéppont alacsonyan tartásával indokol a gyártó, mi viszont inkább szimpla spórolásra gyanakszunk.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Mikortól kapható?
A sorozatgyártás 2023 végén, a szállítás 2024 elején kezdődik meg, a Japánból érkező LBX ára egyelőre ismeretlen. A Lexus azzal számol, hogy az első évben több mint 25 ezres mennyiséget értékesít majd belőle Európában, illetve ezenkívül néhány egyéb piacon, így például a gyártó hazájában is kapható lesz a típus.
Viszonyításképp, a Yaris Cross normál benzinmotorral 8,2-9,9 millió forintba, hibrid hajtással 9,4-13,9 millió forintba kerül, a hibrid Lexus UX-ért pedig kiviteltől függően 13,4-19,9 millió forintot kérnek el. Míg az UX-ből tisztán elektromos verzió is kapható 204 lóerővel és 450 kilométeres hatótávval, az LBX várhatóan megmarad hibridnek.
Az Audi Q2 110 lovas 1 literes 3 hengeres benzinmotorra épülő alapmodellje 10,8 millió forinttól indul, a 135 lóerős 1,5 literes 4 hengeres benzines modellért pedig minimum 11,4 millió forintot kérnek el, és ezek még csak kézi váltós négykarikások.
Hétfokozatú automata váltóval és 150 lóerővel 12,4 millió forinton nyit a Q2, mely Quattro összkerékhajtással és dízelmotorral is rendelhető.