szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több mint kétmilliárd forintos ára lesz.

A Red Bull Advanced Technologies, az osztrák cég leányvállalata egy technológiai erődemonstrációt felvonultató hiperautót mutat be hamarosan, amely az RB17 nevet kapja majd.

Az RB17 a “korszakos mérnökzseni” Adrian Newey tervezői kézjegyét viseli majd, aki néhány nagyon fontos információval szolgált az autóról. Az RB17 leleplezésére az idei Goodwood Festival Of Speed rendezvényen kerül sor, amely idén július 11-14. lesz majd.

RBR Daily on Twitter: “🚨 Red Bull’s new hypercar RB17 will make its official debut at the Goodwood Festival of Speed (11-14 July) pic.twitter.com/mJl2GsDiNG / Twitter”

🚨 Red Bull’s new hypercar RB17 will make its official debut at the Goodwood Festival of Speed (11-14 July) pic.twitter.com/mJl2GsDiNG

A leleplezést követően kimerítő közúti és pályatesztek következnek 2025 folyamán, a sorozatgyártású változatot pedig várhatóan a 2025-ös Osztrák Nagydíjon mutatják be. Az első kiszállítások 2026-ban várhatóak, sokkal korábban, mint azt a legtöbben eredetileg elképzelték.

A hiperautót egy V10-es atmoszférikus motor fogja hajtani, Newey elmondása szerint a kilencvenes évek Forma–1-es szörnyetegeit szeretné utánozni. A V10-es motor fordulatszám-korlátozója 15 000 fordulat/percnél lesz. A belső égésű egység 1000 lóerős lesz, ami egy 200 lóerős villanymotorral párosul, bár az egész együttes teljesítménye nem ismert.

Adrian Newey elmondta, hogy az RB17-en 2020 végén kezdték el a munkát, és a mérnökcsapat célja, hogy az autó a vezető nélkül 900 kg-nál is kevesebbet nyomjon. Newey szerint ez lesz az egyik legaerodinamikusabb autó, amit valaha építettek, és F1-es autókhoz hasonló köridőkre lesz képes. 240 km/órás sebességnél szándékosan korlátozott, 1700 kg-os maximális függőleges erőt lesz képes kifejteni, míg 193 km/órás sebességnél a függőleges erő az autó súlyával lesz egyenértékű.

Mindössze 50 RB17-es kerül majd gyártásba, a vállalat évente 15 darabot épít, az egyik példány Adrian Newey-é lesz. Mindet már eladták, és mindegyik 5,8 millió euróba (2,2 milliárd forint) kerül, az autó pedig nem vezethető közúton. A hiperautót azonban úgy fejlesztik, hogy támogassák a legális közúton való használatra való átalakítását, ha a tulajdonosok ezt szeretnék.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!