szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Arról nem is beszélve, hogy a török önmagában is 85 milliós piac.

Törökország előrehaladott tárgyalásokat folytat a BYD és a Chery kínai elektromosautó-gyártókkal az országban történő gyárberuházásokról – mondta pénteken Fatih Kacir ipari miniszter, akit a Reuters idézett.

„Szeretnénk a lehető leghamarabb lezárni a tárgyalásokat. Mindkét gyártóval már nagy utat tettünk meg” – közölte Kacir, hozzátéve, hogy az MG Motort birtokló SAIC Motorral és a Great Wall Motorral is folynak külön tárgyalások.

Ezek a kínai autók mennek a legjobban Európában

Egy-két gyártótól eltekintve a számaik még korántsem olyan félelmetesek.

Törökország vámuniós tagsága az EU-ban még mindig nagy előnyt jelent számos globális márka számára – mondta korábban Kacir, miközben az Európai Bizottság éppen azt vizsgálja, hogy a Kínában gyártott teljesen elektromos autókra mekkora büntetővámokat vessen ki.

A helyzet másik érdekessége, hogy Törökország 2023-ban 40 százalékos kiegészítő vámot vetett ki a Kínából származó elektromos járművek behozatalára. Ennek egyik oka, hogy a törökök is saját elektromosautó-gyártásba kezdtek, a Togg márka Erdogan elnök egyik szívügye. Egy elkészült példányt magyarországi látogatásakor adott is Orbán Viktornak.

Erdogan bemutatta az első török nemzeti autót és jelezte, hogy Európa a cél

A nyolcvankétmilliós lakosságú ország egyre közelebb van ahhoz, hogy saját autómárkája legyen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!