Miközben mára már 16 év a magyarországi autók átlagéletkora, és a forgalomban lévő autók javarészét az Opelek, Fordok, Suzukik alkotják, átlagosan meglepően magas teljesítményű lett alig tíz év alatt a hazai autópark összetétele.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vezess.hu-nak küldött statisztikáiból kiderül, hogy míg 2014-ben körülbelül 40 ezer 200 lóerőnél erősebb személyautó volt az országban, és mintegy 3 ezer 340 lóerőnél nagyobb teljesítményű jármű, addig 2023-ban már több mint tízezer autó haladta meg ezt a szintet, és csaknem ezer autó rendelkezik 500 lóerőnél nagyobb teljesítménnyel. Összevetésképpen, 2014 még csak 669 ilyen autó volt az országban regisztrálva.
A fenti adatoknak köszönhetően a járművek átlagos teljesítménye jelentősen növekedett az elmúlt évtizedben. Jelenleg már bőven egymillió darab felett fut idehaza 136 lóerőnél erősebb személyautó, ami azt eredményezte, hogy 2024 első felére a magyar utakon forgalomba állított új személyautók átlagos teljesítménye meghaladta a 200 lóerőt.
Ez a növekedés részben az elektromos és hibrid hajtásláncú autók terjedésének köszönhető, amelyek általában magasabb teljesítménnyel rendelkeznek, mint a hagyományos belső égésű motorok.
A 2024-es adatok szerint az 400-500 lóerő feletti autók számának növekedése egyértelműen mutatja, hogy egyre nagyobb igény a kimagasló teljesítményű autók iránt. Teslából például 1316 példány, Porschéból 439 darab állt forgalomba idén, és összesen 13 489 darab a német prémium hármasból: az Audi, BMW, Mercedes trióból. Ezek nyilvánvalóan húzzák felfelé a teljesítményátlagot, de igazából a márkák személyautó-kínálatának általános villanyosítása pakol sok-sok plusz lóerőt a motorháztetők, vagy elektromos autóknál sokszor a hátsó csomagtérpadló alá – jegyzi meg a Vezess.hu.