Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d6f88736-c9a2-4ecb-bf51-ae26052019ff","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci író-rendező-producer kétszer nyert Emmy-díjat, egyszer Európai Filmdíjat, és jelölték Oscarra is. A politikai humor ínyencei nagyra tartják, de ettől még Moszkvában betiltották.","shortLead":"Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci...","id":"20241228_hvg-armando-iannucci-iro-rendezo-the-franchise-thick-of-it-az-alelnok-sztalin-halala-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6f88736-c9a2-4ecb-bf51-ae26052019ff.jpg","index":0,"item":"f2d68ae1-4f6c-4441-913c-66c6574a87d1","keywords":null,"link":"/360/20241228_hvg-armando-iannucci-iro-rendezo-the-franchise-thick-of-it-az-alelnok-sztalin-halala-interju","timestamp":"2024. december. 28. 16:30","title":"Armando Iannucci: A Sztálin halálát Orbán Viktor és a hasonló politikusok miatt készítettem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7bc75663-7432-4956-ba90-061b00802498","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Volodimir Zelenszkij szerint ha Kína valóban arra törekszik, hogy ne szélesedjen ki az ukrajnai háború, akkor most befolyást kellene gyakorolnia Észak-Koreára, amelynek katonái súlyos veszteségeket szenvednek el a kurszki régióban, ahol gyakorlatilag védtelenül harcolnak az orosz erők mellett.","shortLead":"Volodimir Zelenszkij szerint ha Kína valóban arra törekszik, hogy ne szélesedjen ki az ukrajnai háború, akkor most...","id":"20241228_Zelenszkij-Az-oroszok-neha-kivegzik-az-eszak-koreai-bajtarsaikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7bc75663-7432-4956-ba90-061b00802498.jpg","index":0,"item":"b0db8cb5-36bd-4fed-b585-87ca89a03335","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_Zelenszkij-Az-oroszok-neha-kivegzik-az-eszak-koreai-bajtarsaikat","timestamp":"2024. december. 28. 07:52","title":"Zelenszkij: Az oroszok néha kivégzik az észak-koreai bajtársaikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffa8e2b9-6d4d-4bda-9805-af5c07c35229","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést tett közzé Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, amelyben a magyar akkumulátoriparral kapcsolatban rámutat az iparbiztonsági kihívásokra, a lakossági tájékoztatás hiányosságaira és a civilek elhallgattatására is.","shortLead":"„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést...","id":"20241227_elteto-andrea-tanulmany-akkugyar-iparbiztonsag-lakossagi-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffa8e2b9-6d4d-4bda-9805-af5c07c35229.jpg","index":0,"item":"76781c53-d9cb-442f-87d0-f16927a554bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241227_elteto-andrea-tanulmany-akkugyar-iparbiztonsag-lakossagi-kommunikacio","timestamp":"2024. december. 27. 12:00","title":"Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e9fbd4d-ec45-4d2c-ac79-25a2d211cf63","c_author":"HVG","category":"360","description":"<strong>2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a 3. rész.</strong>","shortLead":"<strong>2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a 3...","id":"20241228_Magyarorszag-2024-Kronikaja-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e9fbd4d-ec45-4d2c-ac79-25a2d211cf63.jpg","index":0,"item":"e734b150-a983-4fc2-b9d8-14a28058c20c","keywords":null,"link":"/360/20241228_Magyarorszag-2024-Kronikaja-3-resz","timestamp":"2024. december. 28. 13:30","title":"Nem láttuk jönni: Orbán Balázs '56-ról, baleset a Keletiben, Milák nagy visszatérése – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"kkv","description":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű gyarapodást ritkán látni.","shortLead":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű...","id":"20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6.jpg","index":0,"item":"efa78126-caa6-4071-90cb-45489dd6f5b7","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","timestamp":"2024. december. 27. 12:39","title":"74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f04dcadf-0146-45ac-b2ac-4fee53b41a8c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A legnagyobb német lap brüsszeli tudósítója szerint a magyar uniós elnökséget a kormányfő a maga jobboldali-populista céljaira használt ki. Jan Diesteldorf szerint az eltelt hat hónap alapján senki sem állíthatja, hogy nem tudja, mit akar ez az ember.","shortLead":"A legnagyobb német lap brüsszeli tudósítója szerint a magyar uniós elnökséget a kormányfő a maga jobboldali-populista...","id":"20241227_suddeutsche-zeitung-orban-eu-elnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f04dcadf-0146-45ac-b2ac-4fee53b41a8c.jpg","index":0,"item":"18bc36b6-7556-4455-9309-7bf1c74c79cb","keywords":null,"link":"/360/20241227_suddeutsche-zeitung-orban-eu-elnokseg","timestamp":"2024. december. 27. 07:30","title":"Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27cb5287-d3e7-49df-adf4-65416b70d6b0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Orbán Viktor kampánya a karácsonyi tűzszünetért kudarcot vallott, Putyin orosz elnök nemhogy nem hallgatott rá, de épp karácsonykor indított heves támadássorozatot ukrajnai célpontok ellen. 2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel, most a szomszédban zajló háborúéit.","shortLead":"Orbán Viktor kampánya a karácsonyi tűzszünetért kudarcot vallott, Putyin orosz elnök nemhogy nem hallgatott rá, de épp...","id":"20241227_hvg-Ukrajna-Oroszorszag-Putyin-Zelenszkij-Trump-2024-kronikaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27cb5287-d3e7-49df-adf4-65416b70d6b0.jpg","index":0,"item":"feab8b76-07ce-4cf0-8153-353036ea8956","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-Ukrajna-Oroszorszag-Putyin-Zelenszkij-Trump-2024-kronikaja","timestamp":"2024. december. 27. 12:15","title":"Sok múlik a Nyugaton az ukrajnai háborúban, de nehéz elhinni Trumpnak, hogy egy nap alatt békét teremt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac1f46df-2d8b-447c-8014-16ecfd6856ae","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sok gép megtelt vagy elromlott, sok helyen sorba kellett állni karácsony után.","shortLead":"Sok gép megtelt vagy elromlott, sok helyen sorba kellett állni karácsony után.","id":"20241228_Karacsonyi-alkalmatlansag-tul-sok-volt-az-uveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac1f46df-2d8b-447c-8014-16ecfd6856ae.jpg","index":0,"item":"7a45bc6e-9ead-4d62-854f-250b1522e3bb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Karacsonyi-alkalmatlansag-tul-sok-volt-az-uveg","timestamp":"2024. december. 28. 10:55","title":"Karácsonyi alkalmatlanság: túl sok volt a pia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vadonatúj Ford Mustang Dark Horse csak kicsit erősebb a normál Mustangnál, de pöpecebb a kéziváltója, jobban bírja a tartós nyúzást és ütősebben is néz ki. Jövünk az első személyes tapasztalatokkal.
Az amerikai gyártó hazai képviseletének őszindító sajtórendezvényén azonban az új Mustang többi változata is képviseltette magát, arról nem is beszélve, hogy az idén 60. születésnapját ünneplő legendás típusból néhány remek egészségi állapotnak örvendő korábbi példány is érkezett a zárt pályás zsámbéki eseményre.
A legrégebbi példány egy 1967-es piros Mustang volt, melynek 4,7 literes V8-as “szíve” hiába csak 200 lóerős, és a régi vágású automata váltója hiába csak három fokozatú, az alig 1,3 tonnás kocsit így is 9 másodperc alatt felpattintja 0-ról 100-ra.
382 Nm gyilkolja a hátsó kerekeket
László Ferenc
16,6 másodperc alatt abszolválja a negyedmérföldes gyorsulást
László Ferenc
Időrendi sorrendben
László Ferenc
2-4 kipufogóvéggel ordítanak bele a nagyvilágba
László Ferenc
A kiállított Mustangok értelemszerűen közös vonása a hátsókerék-hajtás, a V8 viszont nem, hiszen néhány példányban V6-os erőforrás rejtőzik.
Új generáció vagy erős ráncfelvarrás – megközelítés kérdése
László Ferenc
Míg az S550 eleinte nemcsak 5 literes szívó V8-assal, hanem 2,3 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral is kapható volt nálunk, az S650-ből csak a “rendes” V8-as verzió érkezik hozzánk, a fele ennyi hengeres kivitel Európában nem érhető el.
Az általunk már részletesen bemutatott tízfokozatú automata váltós GT kupé 25,3 millió forinton nyit Magyarországon.
Így fest egy alap GT kupé
László Ferenc
A hamisítatlan vezetési élményt hajszolók azonban ennél 1,2 millió forinttal olcsóbban hozzájuthatnak a hatgangos kéziváltós GT-hez, melynek 4,9 helyett 5,3 másodperces 0–100-as szintideje semmi sem ront a kuplungos élvezeteken. A végsebesség mindkét esetben 250 km/h.
A korábbi hagyományokhoz hasonlóan a Ford a nyitott tetős krúzolás szerelmeseire is gondol, az új kabrió Mustang váltótól függően 25,9-27,1 millió forinton nyit.
Vászontetős új Mustang kabrió
László Ferenc
Sötét ló
A valahova a korábbi Mach 1 és GT 350 kivitelek közé belőtt új polgári sportmodellt Dark Horse néven jegyzik.
A potensebb új Mustang többek közt utóbbi agresszívabb lökhárítóiról, fekete betétes fényszóróiról, egyedi emblémáiról, spéci felnijeiről, kék féknyergeiről, méretes hátsó légterelőjéről, fekete kipufogóvégeiről és hangsúlyosabb diffúzoráról ismerhető fel.
Az utastérben a küszöb, a kormány és a biztonsági öv is más, mint egy normál GT-ben, a legfontosabb különbséget pedig az eloxált titán váltógomb jelenti. Ez bőven túlmutat az egyszerű optikai tuning kategóriáján, ugyanis a Dark Horse-ban nem a normál Getrag MT-82, hanem a komolyabb Tremec TR-3160 kéziváltó teljesít szolgálatot.
Szigorúbb tekintet
László Ferenc
DH kupé vs. GT kabrió
László Ferenc
A hatgangos váltó fokozatainak a kuplungpedál férfias rugdosása kíséretében történő kapcsolgatása semmi máshoz nem hasonlítható élmény napjaink agyonsterilizált, félig-, vagy teljesen elektromos autókkal zsúfolt világában.
Viszont 35 fokos külső hőmérséklet ide vagy oda, megérte volna versenykesztyűt húzni, a fém váltógombon ugyanis nehéz biztos fogást találni izzadt tenyérrel.
A 730 ezer forintos Recaro ülések remek oldaltartást biztosítanak, és a Dark Horse esetében alapáron jár az amúgy 800 ezer forintos tételt jelentő MagneRide futómű.
Ez egy olyan adaptív felfüggesztés, mely 14 szenzor 2 milliszekundumonként érkező adataiból dolgozva figyeli a kátyúkat, és azoknak megfelelően szempillantás alatt finomhangolja a rugózást és a csillapítást.
Teljesen új műszerfalat hozott a hetedik generáció
László Ferenc
Nem szellőztetettek, de remekül fognak a Recaro ülések
A Dark Horse nyomatéka ugyanekkora, és a lóereje is csak 8-cal több, mégis sokkal többről van szó egyszerű szoftveres finomhangolásnál.
Ömlik belőle a pusztító meleg
László Ferenc
Remek játékszerek
László Ferenc
Az 5,2 literes kivitel hajtórudait, illetve egyedi blokkot, főtengelyt és hajtórúd csapágyakat felvonultató spéci erőforrás mellett kiegészítő olaj- és váltóhűtő, valamint nagyobb teljesítményű ventillátor található, így a Dark Horse jobban bírja a tartósan eszement igénybevételt.
A menetüzemmódok a GT-ből már ismerősek lehetnek, és ha a legőszintébb vezetési élményre vágyunk, akkor nem elég az érintőkijelzőn kikapcsolni a menetstabilizátort, ez ugyanis csak részleges oldást biztosít.
Amennyiben az óvó-vigyázó őrangyalunkat teljesen le szeretnénk rázni, akkor a középkonzol alsó-középső részén lévő ESC OFF gombot kell hosszan nyomva tartani.
Csak óvatosan!
László Ferenc
A távirányítóról történő gázfröccs adagolás az amerikai piacos példányok sajátja, az egy helyben történő gumiégetés viszont az európai Mustangokon is elérhető Line Lock opció révén még mindig gyerekjáték egyszerűségű. Csak aztán legyen elegendő pénz a bankszámlán a remek tapadást biztosító, de nem éppen olcsó Pirellik cserélgetésére.
A GT-hez hasonlóan ezúttal sem hagyományos, hanem elektronikus kézifékkart kapunk, mely egy kezdőknek, illetve egy profinak szánt beállítással segíti a kilinccsel előre történő látványos közlekedést.
1,8 tonnát kell terelgetni
László Ferenc
A 454 lóerős Dark Horse 5,2 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra és a gyorsulásának csak 263 km/h-nál szakad vége. A legfürgébb az automata váltós Dark Horse, melynek 4,4 másodperc is elég a 0–100 abszolválásához, viszont az Autobahnon legfeljebb “csak” 250-nal képes hasítani.
A kéziváltós Dark Horse 28,8 millió forintos alapárral bír, az automatáért pedig alaphangon 30 millió forintot kérnek el, vagyis pontosan annyit, mint amennyibe egy 480 lóerős 6 hengeres biturbó BMW M2 kerül.
Siránkozhatunk, hogy az amerikai vásárlóknak miért jár 486-507 lóerő, de a Mustang ebben az európai píszí változatában sem érződik gyengének, sőt! De nyugalom, a vadonatúj überváltozat, a GTD révén a Ford azokat is kiszolgálja, akik ennél sokkal erősebb “pónira” vágynak.
Remekül adagolható, a fáradás jeleit nem mutató fékek
A bődületes teljesítmény egyrészt az 5 helyett 5,2 literes lökettérfogatnak, másrészt pedig a jókora kompresszornak köszönhető, illetve annak, hogy a percenkénti legnagyobb fordulatszám 7250 helyett 7500.
Teljesen egyedi aerodinamikai csomag
László Ferenc
Az opcionális 20 colos magnézium felniken elöl 325-, hátul 345 milliméter széles sportgumik feszülnek, és Brembo karbonkerámia fékek teljesítenek szolgálatot mögöttük.
Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel, illetve titánkipufogóval felvértezett izomautó transaxle hajtásláncában nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó található.
Mint egy GT3 versenyautó
László Ferenc
A Recaro kagylóüléseket és 3D-nyomtatott titán váltófüleket felvonultató Mustang GTD a várakozások szerint 7 perc alatti időt produkál a Nordschleifén az opcionális Performance csomaggal.
A limitált szériás újdonság az Egyesült Államokban átszámítva mintegy 120 millió forintba kerül, Magyarországon pedig 40 millió forinttal többet kérnek el érte. A rendeléseket július közepéig lehetett leadni, és a szerencsés kiválasztottak az ígéretek szerint tavasszal vehetik majd át új szupersportkocsijukat.
Brutál fékrendszer
László Ferenc
160 millió forint nem kis összeg, főleg annak ismeretében, hogy az egyik legpotensebb fő rivális, az 525 lóerős szívómotoros Porsche 911 GT3 RS hazai alapára mintegy 105 millió forint.
A Mustang GTD a szomszédos Ausztriában a legdrágább, a sógoréknál közel 210 millió forintos összeg szerepel az árcédulán.
Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci kétszer nyert Emmy-díjat, egyszer Európai Filmdíjat, és jelölték Oscarra is.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.