szerző:
Tetszett a cikk?

A fővárosban egy a kínai Aito mindhárom modelljét felvonultató konvojba botlottunk.

Augusztus végén Budapesten bukkant fel az eddig elsősorban mobiljairól és okosotthont termékeiről ismert Xiaomi első személyautójának, az akár 1548 lóerőre is képes SU7-nek egy példánya, most pedig egy másik, szintén új kínai gyártó flottáját kaptuk lencsevégre a fővárosban.

Az Aito nem más, mint a hazánkban egy ideje már jelen lévő Seres autógyártó és a komoly okostelefon-piaci múlttal rendelkező Huawei 2021 végén alapított közös brandje.

Aito flotta Budapesten
László Ferenc
Aito-flotta Budapesten
László Ferenc

A Budapesten keresztül haladt, tucatnyi autót számláló konvojban a gyártó mindhárom modellje, az M5, az M7 és az M9 is képviseltette magát, melyek közös vonása a Huawei által fejlesztett operációs rendszer, vezetéstámogató technológia, hi-fi és elektromos hajtáslánc.

A 4,78 méteres hossza révén a BMW X3 méterkategóriájában versenyző Aito M5 nagytestvére az 5,02 méter hosszú, ily módon a BMW X5-nél némileg nagyobb Aito M7.

Aito flotta Budapesten
László Ferenc
Aito flotta Budapesten
László Ferenc

A csúcsmodell Aito M9 nem kevesebb, mint 5,23 méter hosszú, ily módon kicsit még a BMW X7-nél is nagyobb.

Az Aito tisztán elektromos, illetve 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotort felvonultató hatótávnövelő funkciós elektromos változatokban készíti különböző modelljeit.

Az akkumulátor kiviteltől függően 40-100 kWh kapacitású, a hatótáv adott esetben az 1400 kilométert is elérheti.

Aito-flotta Budapesten
László Ferenc
Aito-flotta Budapesten
László Ferenc
Aito-flotta Budapesten
László Ferenc
Aito M5
Aito
Aito M5
Aito
Aito M7
Aito
Aito M7
Aito
Aito M9
Aito
Aito M9
Aito
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!