szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A vegyes vállalat segíthet enyhíteni a német autógyártó saját szoftverfejlesztési problémáit, az amerikai cég pedig mentőövet kapott a befektetés révén.

A Volkswagen és a Rivian hivatalosan is elindította 5,8 milliárd dolláros közös vállalatát, amelynek célja az elektromos járművek új generációjának fejlesztése – írja a Reuters. A vállalatok tavaly nyáron kezdtek el együttműködni, és mára minden szükséges előkészületet befejeztek, hogy megkezdhessék az elektromos architektúra és járműszoftverek létrehozását. Az új vegyesvállalat a „Rivian and VW Group Technology, LLC” nevet kapta, és kezdetben Palo Altóban fog működni, ahol Rivian- és Volkswagen-fejlesztők és mérnökök közösen dolgoznak majd az új technológián.

Az amerikai Rivian részvényei a bejelentés nyomán közel 9 százalékot emelkedtek a keddi kereskedés során, jelezve a piaci pozitív várakozásokat a közös vállalkozás sikerét illetően. Az ügylet lezárultával a Rivian kezdetben egymilliárd dolláros kölcsönt kap a VW-től, ezt követi egy 1,3 milliárd dolláros részvényvásárlás, majd további 3,5 milliárd dollárt a következő néhány évben meghatározott eredmények eléréshez kötve.

A Rivian régóta nagy ígéret, de az elmúlt évben negyedévente több mint 1 milliárd dolláros veszteséget könyvel el, és a 2021-es tőzsdei bevezetése óta is nehezen találja meg a pénzügyi stabilitását. A vállalat nemrég azt közölte, hogy akár 2,88 milliárd dolláros veszteséget is jelenthet idén, miközben a cég az elmúlt két évben több leépítésen is keresztül ment.

Teslának álmodták magukat, az egyiket a VW mentette meg, a másik bedőlt

Sokan másolnák a Tesla sikerét, ám ez egyelőre csak a kínai riválisoknak sikerül, az amerikai startupok a kanyarban sincsenek.

Az együttműködés vezetésére a Rivian szoftverfőnöke, Wassym Bensaid, és a VW Group technológiai főmérnöke, Carsten Helbing kaptak megbízást. Az első fejlesztések között egy VW tesztjárművet mutattak be, amelyet Rivian szoftverrel látnak el mindössze 12 hét alatt. Az új technológia várhatóan mindkét vállalat modelljeiben megjelenik, beleértve a Rivian 2026-ban debütáló R2-es modelljét és a VW csoport különböző prémium márkáit, mint az Audi, a Porsche és a Scout. Az új elektromos architektúra lehetővé teszi majd a járművek számára a távoli szoftverfrissítéseket, így a vállalatok nagyobb versenyképességet érhetnek el az elektromos autók piacán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!