Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db9da0b5-ab72-4722-83c2-3a8013874302","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bárki megveheti annak az 1984-es Macintoshnak a replikáját, aminek mindössze 2,4 hüvelykes a kijelzője – és fut rajta az eredeti operációs rendszer is.","shortLead":"Bárki megveheti annak az 1984-es Macintoshnak a replikáját, aminek mindössze 2,4 hüvelykes a kijelzője – és fut rajta...","id":"20250607_apple-macintosh-miniatur-valtozat-replika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9da0b5-ab72-4722-83c2-3a8013874302.jpg","index":0,"item":"dd0f5629-ba1f-472d-a0fd-95b1cc15dd71","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_apple-macintosh-miniatur-valtozat-replika","timestamp":"2025. június. 07. 16:03","title":"Megcsinálták a legendás Macintosh miniatűr változatát: alig nagyobb, mint egy Apple Watch, és működik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland vagy természetközeli elvonulás? Nem kell döntenünk, itt mindezekben egyaránt részünk lehet. ","shortLead":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland...","id":"20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1.jpg","index":0,"item":"77471b25-56b4-4909-9fd1-c918af4764b4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","timestamp":"2025. június. 08. 15:30","title":"Nem kell az Adriáig utazni a mediterrán hangulatért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft szeretne mindent egységesíteni a Windows Update égisze alatt.","shortLead":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft...","id":"20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"9aa20761-213e-44b9-b109-5cdb9b9ee9f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","timestamp":"2025. június. 07. 08:03","title":"Gyökeresen átalakul a Windows alapszolgáltatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17446c88-a88c-4318-ba2a-a9a47126d6b2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A korábban megvett jegyeket fel lehet használni.","shortLead":"A korábban megvett jegyeket fel lehet használni.","id":"20250607_Technikai-hiba-miatt-nem-lehet-vegyet-venni-a-BudapestGo-n-keresztul-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17446c88-a88c-4318-ba2a-a9a47126d6b2.jpg","index":0,"item":"941c864c-1d9f-4b5a-b301-6a14e8937ce7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Technikai-hiba-miatt-nem-lehet-vegyet-venni-a-BudapestGo-n-keresztul-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 10:46","title":"Technikai hiba miatt nem lehet vegyet venni a BudapestGo-n keresztül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg a korábbi hibáikat ki nem javítják.","shortLead":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg...","id":"20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"99e2f552-ef17-46e7-ac73-9c848b93948b","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 15:36","title":"Lázár: Teljes kártérítést fizet a MÁV a balatoni vasútvonal károsultjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24fe3306-9a48-4104-be4d-7142e1aa1bf5","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"Vasárnap lesz 36 éve, hogy végrehajtották az utolsó halálos ítéletet az akkor még létező Csehszlovákia szlovákiai oldalán. Egy breznóbányai férfi józan ésszel felfoghatatlan brutalitással végzett terhes feleségével és a két lánnyal. A Svitek-ügy az összes, utólag feltárt előzmény ismeretében is megemészthetetlen. ","shortLead":"Vasárnap lesz 36 éve, hogy végrehajtották az utolsó halálos ítéletet az akkor még létező Csehszlovákia szlovákiai...","id":"20250607_utolso-csehszlovak-kivegzett-csaladirto-ket-gyerek-terhes-no-svitek-ugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24fe3306-9a48-4104-be4d-7142e1aa1bf5.jpg","index":0,"item":"c3bb0000-1582-429c-a6cf-c020f644caf9","keywords":null,"link":"/360/20250607_utolso-csehszlovak-kivegzett-csaladirto-ket-gyerek-terhes-no-svitek-ugy","timestamp":"2025. június. 07. 20:00","title":"Élete legintenzívebb szexuális élményét élte át, miközben fizikailag megsemmisítette a családját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor kormányközeli emberek luxus életviteléről kérdezték. Az urizálás nem most kezdődött, egyedül méregdrága táskákból egy hosszú idővonalat lehet felrajzolni, amit a Duma Aktuál csapata, pontosabban Ceglédi Zoltán meg is tett. Árpád fejedelemig persze nem lehet visszamenni, csak Habony Árpádig, akinek sokszázezres Gucci-táskáját éppen a szociális megszorítások ellen tüntető aktivisták előtt lóbálta. Kész szerencse, hogy nem maradt a villamoson, ahogyan Orbán Ráhel mai árfolyamon számolva 19 milliós Hermès-táskája sem. Ez KAP-nél kiverte a biztosítékot, és a java csak ezután jött. ","shortLead":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor...","id":"20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d.jpg","index":0,"item":"c287501c-baef-4cb6-a0cb-51afca37c029","keywords":null,"link":"/360/20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"„120 millió forintból egy egész falut kapok” – a kormányközeli luxustáskák története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec87f7d3-02c1-4891-aec4-4718fb7dddb2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az, hogy nyomtatókat működtetnek több évtizedes operációs rendszerek, nem is olyan meglepő, az viszont annál inkább, hogy liftek, vonatok vagy kórházak mögött is állhatnak elavult szoftveres megoldások.","shortLead":"Az, hogy nyomtatókat működtetnek több évtizedes operációs rendszerek, nem is olyan meglepő, az viszont annál inkább...","id":"20250608_regi-windows-xp-3-1-dos-operacios-rendszer-hasznalata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec87f7d3-02c1-4891-aec4-4718fb7dddb2.jpg","index":0,"item":"1fa993de-046b-4ce7-9498-c947879014b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_regi-windows-xp-3-1-dos-operacios-rendszer-hasznalata","timestamp":"2025. június. 08. 16:03","title":"Vonatok, kórházak működése múlik még mindig Windows XP, sőt Windows 3.1 és DOS rendszereken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A globális autóipar soha nem látott ütemben alakul át. Több gyártónál is sorsdöntő újdonságok érkeznek idén.
A belső égésű motorokhoz kötődő több évtizedes hagyományok többsége mára teljesen megkopott. A digitalizáció, a villamosítás és távol-keleti konkurencia mostanra olyan gyors innovációt igényel, hogy alig győzi tartani a lépést a legtöbb gyártó. Nem is kérdés, hogy ezekben az időkben rengeteg modell sikerén múlhatnak nagy dolgok.
1. Volkswagen ID.2all: népautó elektromos köntösben
Volkswagen ID.2all
Volkswagen
A Volkswagen ID.2all az egyik legnagyobb dobás lehet a belépőszintű elektromos autók világában, amire nagy szüksége is van a mostanság nem éppen legjobban teljesítő német gyártónak. A koncepció lényege, hogy 300–400 km közötti WLTP-hatótávot kínáljon 20–25 ezer eurós induló áron. A vállalat a MEB-platform továbbfejlesztett változatát használja, padló alatt elhelyezett lítiumion-akkumulátorral és gyors DC-töltési képességgel, ami akár 100 kW feletti teljesítményre is képes.
Az ID.2all nem csupán az európai piac számára jelenthet fontos mérföldkövet, hanem globálisan is hatással lehet az alsóbb árkategóriás EV-szegmens fejlődésére.
2. BMW iX3 Neue Klasse: prémium technológia új alapokon
Neue Klasse modellek
BMW
A BMW számtalan szempontból újdonságnak tekinthető platformja a Neue Klasse, amelynek első autója az SUV iX3 nem máshol, mint Debrecenben készül majd 2025-től.
Ez egy egy teljesen új, elektromos architektúra, mely a nagyobb teljesítményű akkumulátorokra, jobb hűtésre és fejlettebb digitalizációra épít. Ennek köszönhetően az új iX3 nemcsak több száz kilométeres hatótávot kínál, de a villanymotorok hatásfokát és teljesítményét is tovább növeli. Az utastérben a szoftveres evolúció is hangsúlyos szerepet kap: a BMW operációs rendszerének következő generációja (OTA-frissítésekkel) fut majd. A hosszú távú cél, hogy a Neue Klasse platform átvegye a főszerepet a BMW elektromos palettáján, olyan modelleknél is, mint a későbbi 3-as vagy 5-ös sorozat. Az iX3 Neue Klasse így a 2025–2026 körüli piaci bevezetés után válhat az egyik legmeghatározóbb elektromos SUV-vá a prémium szegmensben.
3. Dacia Bigster: robusztus megfizethetőség
Dacia Bigster
Dacia
A Dacia Bigster a román márka merész lépése a kompakt SUV-k világába. A korábbi kisebb modellek után most egy körülbelül 4,6 méter hosszú, tágas autóval célozzák meg a vásárlókat. A Bigster egyszerre őrzi a Dacia jellegzetes, pénztárcabarát filozófiáját és lép magasabb szintre a platformhasználatban: a Renault Csoport CMF-B vagy CMF-C padlólemezén különféle hajtásláncokat is el tud helyezni, beleértve a tisztán elektromos verziót.
A formaterv a minimál stílust és a robusztus, SUV-jellegű elemeket ötvözi. Bár a Dacia általában puritán megközelítést alkalmaz, a Bigster ebben tekintetben is előrelépést jelent. A tervezett 2025-ös gyártáskezdet azt jelenti, hogy a Bigsterre nagy feladat hárul: a márka ismertségét és elfogadottságát a költségtudatos, nagycsaládos vásárlók körében tovább erősíteni.
4. Fiat Grande Panda: városi klasszikus új köntösben
Fiat Grande Panda
Fiat
A Fiat Grande Panda a népszerű olasz miniautó-sorozat következő mérföldköve lehet. A „Grande” jelzés arra utal, hogy a modell nagyobbra nő, így már nem csupán szűk városi térben lesz ideális. A Stellantis csoport stratégiai célja, hogy a Grande Panda elektromos és hibrid változatokban is piacra kerüljön, ami alacsony fenntartási költségeket és környezetkímélő üzemeltetést ígér.
A dizájn továbbra is őrzi a barátságos Panda-jegyeket, ám a légellenállás csökkentése érdekében letisztultabb megoldásokat alkalmaztak a tervezők. Az autó belterében a variálhatóság és a praktikusság kulcsfontosságú, például az ülések többféleképpen összehajthatók, bővíthetők. A Grande Panda 2025-től várható a kereskedésekben, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Fiat is visszataláljon korábbi sikereihez.
5. Jaguar Electric GT: brit luxus extravaganciája
Jaguar Type 00
Jaguar
A Jaguar Electric GT a márka teljes villamosításának egyik kulcsdarabja, hiszen 2025-től a Jaguar már csak elektromos meghajtású modelleket tervez forgalmazni. Ezzel az autóval a gyártó a Gran Turismo-kategóriában kíván meghatározó szereplővé válni. A hírek szerint a fejlett akkumulátorral felszerelt modell 500–600 km hatótávot is könnyedén elérhet, miközben az összteljesítménye 400 kW (544 LE) felett alakulhat.
A Jaguar tradicionálisan sportos, mégis elegáns formavilágát az elektromos korszak igényeihez szabják: kisebb hűtőrácsokkal, aktív aerodinamikával és a megszokottól eltérő, ám stílusos orrkiképzéssel. A belső térben a legújabb digitális kijelzők és fejlett ADAS-rendszerek (pl. félautonóm funkciók) kapnak helyet, még inkább növelve a prémium élményt.
A megszokottnál merészebb fordulat az autós világban: a patinás brit Jaguar leállítja a gyártást, és két év múlva mindent másképp fog csinálni. Az új elektromos modellel a luxusautók piacát céloznák meg.
6. Mercedes-Benz CLA: kupészedán új platformon
Mercedes CLA
Mercedes
A magyarországi gyártású Mercedes-Benz CLA következő generációja a Mercedes Modular Architecture (MMA) platformmal érkezik, amelyet kifejezetten elektromos és hibrid autókhoz fejlesztettek. Az új CLA a korábbinál is letisztultabb, kupészerű formavilágot kínál, a minimalizált légellenállás pedig jó hatással lesz a hatótávra és a menetteljesítményekre.
A Kecskeméten is használt MMA-platform nagy előnye, hogy rugalmas: tisztán elektromos és plug-in hibrid változatok is készülhetnek. A belső térben várhatóan a legújabb MBUX-rendszer kap helyet, felhőalapú hangasszisztenciával és over-the-air frissíthető funkciókkal. A CLA érkezésével a Mercedes egyértelműen jelzi, hogy a közép- és alsó-középkategóriás modellekben is kiemelt szerepet szán a villamosításnak és a digitalizációnak.
7. Ferrari elektromos autó: maranellóiak új korszaka
Ferrari EV
Ferrari
A Ferrari első elektromos autója 2025–2026 környékén gördülhet le a gyártósorról. A márka – amely évszázados múltra tekint vissza a nagy teljesítményű, belső égésű motorok terén – mostanra a villanyos hajtástól sem riad vissza. Az SF90 Stradale hibrid koncepciója már előrevetítette, hogy Maranellóban komolyan veszik az elektromobilitást.
Az új, teljesen elektromos Ferrari sportautó a pletykák szerint négy villanymotort kaphat. A mérnökök feladata, hogy a modell megőrizze a Ferrari-hagyományok egyik legfontosabb összetevőjét, a vezetési élményt, amelybe a „Ferrari-hang” is beletartozik. Bár a hang mesterségesen előállított, a cél mégis az, hogy az elektromos erőforrással is a márka szenvedélyességét valahogy átadják.
8. Dodge Charger Daytona: izomautó a zéró emissziós korban
Dodge Charger
Dodge
A Dodge Charger Daytona a klasszikus izomautók világát ülteti át az elektromos érába. A Dodge ígéretet tett arra, hogy a „Fratzonic Chambered Exhaust” rendszerrel hangban is továbbviszi a V8-as motorok mély orgánumát. A modell valószínűleg két nagy teljesítményű villanymotorral, összkerékhajtással érkezik, így a gyorsulás – a hagyományos motoros változatokhoz méltóan – kiemelkedő lesz.
A formatervnél a Charger DNS megmarad: robusztus, markáns orr-rész és kecses, mégis masszív karosszéria, de minden részletben a modern EV-megoldásokhoz igazodik. A várakozások szerint 2025-ben készülhet el a sorozatgyártású változat, megalapozva a Dodge új generációs izomautóinak hírnevét.
9. Kia EV4: a Tesla Model 3-at veszi célkeresztbe
KIA EV4
KIA
A Kia az EV6, EV9 és EV5 SUV/crossover modellek után most egy tisztán elektromos limuzinnal bővíti a palettát: az EV4 koncepciójával olyan versenytársakat céloz meg, mint a Tesla Model 3, a Polestar 2 vagy éppen a Volkswagen ID.7. Karim Habib, a Kia formatervezési igazgatója szerint az EV4-gyel új szemléletet hoznak a limuzinok világába: „Ez se nem igazi limuzin, se nem kisbusz” – mondta. A merész dizájn függőleges fényszórókat, erőteljes „vállrészt” és jellegzetes hátsó légterelőt kap, miközben a Kia új, szögletesebb, letisztultabb formavilágát erősíti, amelyet először az EV9-en láthattunk.
A belső tér minimalista stílusra törekszik, lebegő kijelzőpárral és a tágasságot hangsúlyozó vonalvezetéssel, noha a szériaváltozatban várhatóan itt-ott finomhangolnak majd a koncepcióhoz képest. A Kia mindeddig nem árulta el a gyártás helyszínét, de a hírek szerint a modell 2025-ben debütálhat – ezzel hivatalosan is csatlakozva a „Tesla Model 3-trónkövetelők” egyre növekvő táborához.
10. BYD Atto 2: a városi autók közt is komoly rivális
BYD Atto 2
BYD
A BYD a B-szegmensben kíván teret nyerni az Atto 2-vel, amelyet 2025 elején mutatnak be. A 4,31 méter hosszú Atto 2 a BYD Dolphin (4,29 m) és az Atto 3 (4,45 m) közé ékelődik. Az utastérben nagy valószínűséggel megmarad a Kínában Yuan Up néven ismert modell elrendezése, amelyben egy 8,8 colos digitális műszeregység és egy forgatható 12,8 colos központi kijelző kap szerepet.
A BYD Atto 2-t egy 130 kW-os, 290 Nm nyomatékú első villanymotor hajtja, a 42,4 kWh nettó kapacitású akkumulátorral körülbelül 312 km WLTP-hatótávot tud teljesíteni. A gyártó európai piacra szánt ára még nem ismert, ugyanakkor a végleges összegre hatással lehetnek az Európai Unió esetleges plusz importvámjai is.