Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3064935d-19d0-4273-8b0d-6417a39dc1d6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"tudomany","description":"Egy hete tombolt komoly vihar Soltvadkertnél, a HungaroMet az adatok alapján arra jutott, hogy tornádó volt.","shortLead":"Egy hete tombolt komoly vihar Soltvadkertnél, a HungaroMet az adatok alapján arra jutott, hogy tornádó volt.","id":"20250425_tornado-soltvadkert-szupercella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3064935d-19d0-4273-8b0d-6417a39dc1d6.jpg","index":0,"item":"f8931f86-32a7-4a49-9a28-4bdace7dd162","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_tornado-soltvadkert-szupercella","timestamp":"2025. április. 25. 07:46","title":"HungaroMet: tornádó csaphatott le Soltvadkertre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eec22863-5474-41ae-a294-39507fffdaa4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyelőre nem kapkodnak a lehetőség után a 18 és 24 év körüli ukrán fiatalok, pedig a korcsoportjuknak szóló toborzóprogram busás anyagi kedvezményeket kínál.","shortLead":"Egyelőre nem kapkodnak a lehetőség után a 18 és 24 év körüli ukrán fiatalok, pedig a korcsoportjuknak szóló...","id":"20250425_Alomfizetessel-ingyen-hitellel-oriasi-bonusszal-csalogatja-a-fiatalokat-az-ukran-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eec22863-5474-41ae-a294-39507fffdaa4.jpg","index":0,"item":"f0227c1e-dcb5-401f-bd44-ff9d525fb5c5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_Alomfizetessel-ingyen-hitellel-oriasi-bonusszal-csalogatja-a-fiatalokat-az-ukran-hadsereg","timestamp":"2025. április. 25. 10:44","title":"Álomfizetéssel, ingyenhitellel, óriási bónusszal csalogatja a fiatalokat az ukrán hadsereg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69825337-639c-4dbd-aa43-6ff79ed74b4d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A mifelénk szépen lassan kihalófélben lévő V8-ba ezúttal Kínában lehelnek új életet.","shortLead":"A mifelénk szépen lassan kihalófélben lévő V8-ba ezúttal Kínában lehelnek új életet.","id":"20250425_elet-a-villanyon-tul-ime-a-legujabb-biturbo-v8-egyenesen-kinabol-great-wall-motors","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69825337-639c-4dbd-aa43-6ff79ed74b4d.jpg","index":0,"item":"d08b292d-4c33-4b93-95ee-864df7e1039e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_elet-a-villanyon-tul-ime-a-legujabb-biturbo-v8-egyenesen-kinabol-great-wall-motors","timestamp":"2025. április. 25. 09:46","title":"Élet a villanyon túl: íme a legújabb biturbó V8, egyenesen Kínából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cdca19f8-6bab-4a29-bfbb-8b0fe15edc66","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Forgatott Juliette Binoche-sal és Angelina Jolie-val, Alicia Vikanderrel és Catherine Deneuve-vel, de a sztárok nem feszélyezik. Új filmjében, a Felfüggesztett időben Olivier Assayas hasonmását alakítja – természetesen Oliviar Assayas rendezésében. Vincent Macaigne-nel Párizsban váltottunk szót.","shortLead":"Forgatott Juliette Binoche-sal és Angelina Jolie-val, Alicia Vikanderrel és Catherine Deneuve-vel, de a sztárok nem...","id":"20250425_Schilling-Arpad-Kretakor-vincent-Macaigne-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cdca19f8-6bab-4a29-bfbb-8b0fe15edc66.jpg","index":0,"item":"31cb632a-cde9-4b6d-ab26-55d4cd174a7b","keywords":null,"link":"/360/20250425_Schilling-Arpad-Kretakor-vincent-Macaigne-interju","timestamp":"2025. április. 25. 17:52","title":"„Schilling Árpád és a Krétakör lenyűgözött” – magyarokról áradozott a felkapott francia színész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung áprilisról május közepére tolhatta el a Galaxy S25 Edge mobilja bemutatóját, és úgy hírlik, először tényleg csak a távol-keleti piacon lehet majd megvenni.","shortLead":"A Samsung áprilisról május közepére tolhatta el a Galaxy S25 Edge mobilja bemutatóját, és úgy hírlik, először tényleg...","id":"20250425_samsung-galaxy-s25-edge-okostelefon-bemutato-datum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4.jpg","index":0,"item":"a39aac2d-2060-4a3c-adfc-5cec1a824405","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_samsung-galaxy-s25-edge-okostelefon-bemutato-datum","timestamp":"2025. április. 25. 10:02","title":"Késik a Samsung legvékonyabb mobilja: ezt lehet most tudni a Galaxy S25 Edge-ről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d70789ba-a1b6-4b34-8ef9-a2e022bc826d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A világ vezetői mellett rengeteg hívő gyűlt össze Rómában, hogy elbúcsúzzanak Ferenc pápától. Ilyen volt a temetés percről percre.","shortLead":"A világ vezetői mellett rengeteg hívő gyűlt össze Rómában, hogy elbúcsúzzanak Ferenc pápától. Ilyen volt a temetés...","id":"20250426_ferenc-papa-temetese-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d70789ba-a1b6-4b34-8ef9-a2e022bc826d.jpg","index":0,"item":"f496f31b-2cc3-4855-b612-825f3e339614","keywords":null,"link":"/elet/20250426_ferenc-papa-temetese-ebx","timestamp":"2025. április. 26. 09:50","title":"Zárt ajtók mögött ért véget Ferenc temetési szertartása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc1671bc-3c3e-400c-8400-800c618994ed","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Nem csak az érmék, hanem az előállításukhoz szükséges verőtövek is megtekinthetők.","shortLead":"Nem csak az érmék, hanem az előállításukhoz szükséges verőtövek is megtekinthetők.","id":"20250424_eremkiallitas-bav-nemzeti-muzeum-verotovek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc1671bc-3c3e-400c-8400-800c618994ed.jpg","index":0,"item":"25f8af83-234a-4a9f-abdb-eb08a7752fc4","keywords":null,"link":"/kultura/20250424_eremkiallitas-bav-nemzeti-muzeum-verotovek","timestamp":"2025. április. 24. 21:47","title":"300 év magyar éremtörténetéről nyílt kiállítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58f784a4-1d7a-4364-ada3-ab6a142ec2d2","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Tudósként ment oda, hogy megfigyelje őket, ám végül a vadállatok anyjává és a falka részévé vált. Simona Kossak az állatok társaságában olyasmit talált meg, amit az emberek közt addig sosem. Mesébe illő történetéről film készült, amelyet a jelenleg zajló Lengyel Filmtavaszon hazánkban is bemutatnak.","shortLead":"Tudósként ment oda, hogy megfigyelje őket, ám végül a vadállatok anyjává és a falka részévé vált. Simona Kossak...","id":"20250426_simona-kossak-Az-allatokkal-suttogo-boszorkany-aki-vedelmebe-vette-az-utolso-europai-oserdot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58f784a4-1d7a-4364-ada3-ab6a142ec2d2.jpg","index":0,"item":"49007dab-d06e-43fc-adc0-62eea5e1b49b","keywords":null,"link":"/kultura/20250426_simona-kossak-Az-allatokkal-suttogo-boszorkany-aki-vedelmebe-vette-az-utolso-europai-oserdot","timestamp":"2025. április. 26. 18:00","title":"Az állatokkal suttogó boszorkány, aki védelmébe vette az utolsó európai őserdőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A globális autóipar soha nem látott ütemben alakul át. Több gyártónál is sorsdöntő újdonságok érkeznek idén.
A belső égésű motorokhoz kötődő több évtizedes hagyományok többsége mára teljesen megkopott. A digitalizáció, a villamosítás és távol-keleti konkurencia mostanra olyan gyors innovációt igényel, hogy alig győzi tartani a lépést a legtöbb gyártó. Nem is kérdés, hogy ezekben az időkben rengeteg modell sikerén múlhatnak nagy dolgok.
1. Volkswagen ID.2all: népautó elektromos köntösben
Volkswagen ID.2all
Volkswagen
A Volkswagen ID.2all az egyik legnagyobb dobás lehet a belépőszintű elektromos autók világában, amire nagy szüksége is van a mostanság nem éppen legjobban teljesítő német gyártónak. A koncepció lényege, hogy 300–400 km közötti WLTP-hatótávot kínáljon 20–25 ezer eurós induló áron. A vállalat a MEB-platform továbbfejlesztett változatát használja, padló alatt elhelyezett lítiumion-akkumulátorral és gyors DC-töltési képességgel, ami akár 100 kW feletti teljesítményre is képes.
Az ID.2all nem csupán az európai piac számára jelenthet fontos mérföldkövet, hanem globálisan is hatással lehet az alsóbb árkategóriás EV-szegmens fejlődésére.
2. BMW iX3 Neue Klasse: prémium technológia új alapokon
Neue Klasse modellek
BMW
A BMW számtalan szempontból újdonságnak tekinthető platformja a Neue Klasse, amelynek első autója az SUV iX3 nem máshol, mint Debrecenben készül majd 2025-től.
Ez egy egy teljesen új, elektromos architektúra, mely a nagyobb teljesítményű akkumulátorokra, jobb hűtésre és fejlettebb digitalizációra épít. Ennek köszönhetően az új iX3 nemcsak több száz kilométeres hatótávot kínál, de a villanymotorok hatásfokát és teljesítményét is tovább növeli. Az utastérben a szoftveres evolúció is hangsúlyos szerepet kap: a BMW operációs rendszerének következő generációja (OTA-frissítésekkel) fut majd. A hosszú távú cél, hogy a Neue Klasse platform átvegye a főszerepet a BMW elektromos palettáján, olyan modelleknél is, mint a későbbi 3-as vagy 5-ös sorozat. Az iX3 Neue Klasse így a 2025–2026 körüli piaci bevezetés után válhat az egyik legmeghatározóbb elektromos SUV-vá a prémium szegmensben.
3. Dacia Bigster: robusztus megfizethetőség
Dacia Bigster
Dacia
A Dacia Bigster a román márka merész lépése a kompakt SUV-k világába. A korábbi kisebb modellek után most egy körülbelül 4,6 méter hosszú, tágas autóval célozzák meg a vásárlókat. A Bigster egyszerre őrzi a Dacia jellegzetes, pénztárcabarát filozófiáját és lép magasabb szintre a platformhasználatban: a Renault Csoport CMF-B vagy CMF-C padlólemezén különféle hajtásláncokat is el tud helyezni, beleértve a tisztán elektromos verziót.
A formaterv a minimál stílust és a robusztus, SUV-jellegű elemeket ötvözi. Bár a Dacia általában puritán megközelítést alkalmaz, a Bigster ebben tekintetben is előrelépést jelent. A tervezett 2025-ös gyártáskezdet azt jelenti, hogy a Bigsterre nagy feladat hárul: a márka ismertségét és elfogadottságát a költségtudatos, nagycsaládos vásárlók körében tovább erősíteni.
4. Fiat Grande Panda: városi klasszikus új köntösben
Fiat Grande Panda
Fiat
A Fiat Grande Panda a népszerű olasz miniautó-sorozat következő mérföldköve lehet. A „Grande” jelzés arra utal, hogy a modell nagyobbra nő, így már nem csupán szűk városi térben lesz ideális. A Stellantis csoport stratégiai célja, hogy a Grande Panda elektromos és hibrid változatokban is piacra kerüljön, ami alacsony fenntartási költségeket és környezetkímélő üzemeltetést ígér.
A dizájn továbbra is őrzi a barátságos Panda-jegyeket, ám a légellenállás csökkentése érdekében letisztultabb megoldásokat alkalmaztak a tervezők. Az autó belterében a variálhatóság és a praktikusság kulcsfontosságú, például az ülések többféleképpen összehajthatók, bővíthetők. A Grande Panda 2025-től várható a kereskedésekben, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Fiat is visszataláljon korábbi sikereihez.
5. Jaguar Electric GT: brit luxus extravaganciája
Jaguar Type 00
Jaguar
A Jaguar Electric GT a márka teljes villamosításának egyik kulcsdarabja, hiszen 2025-től a Jaguar már csak elektromos meghajtású modelleket tervez forgalmazni. Ezzel az autóval a gyártó a Gran Turismo-kategóriában kíván meghatározó szereplővé válni. A hírek szerint a fejlett akkumulátorral felszerelt modell 500–600 km hatótávot is könnyedén elérhet, miközben az összteljesítménye 400 kW (544 LE) felett alakulhat.
A Jaguar tradicionálisan sportos, mégis elegáns formavilágát az elektromos korszak igényeihez szabják: kisebb hűtőrácsokkal, aktív aerodinamikával és a megszokottól eltérő, ám stílusos orrkiképzéssel. A belső térben a legújabb digitális kijelzők és fejlett ADAS-rendszerek (pl. félautonóm funkciók) kapnak helyet, még inkább növelve a prémium élményt.
A megszokottnál merészebb fordulat az autós világban: a patinás brit Jaguar leállítja a gyártást, és két év múlva mindent másképp fog csinálni. Az új elektromos modellel a luxusautók piacát céloznák meg.
6. Mercedes-Benz CLA: kupészedán új platformon
Mercedes CLA
Mercedes
A magyarországi gyártású Mercedes-Benz CLA következő generációja a Mercedes Modular Architecture (MMA) platformmal érkezik, amelyet kifejezetten elektromos és hibrid autókhoz fejlesztettek. Az új CLA a korábbinál is letisztultabb, kupészerű formavilágot kínál, a minimalizált légellenállás pedig jó hatással lesz a hatótávra és a menetteljesítményekre.
A Kecskeméten is használt MMA-platform nagy előnye, hogy rugalmas: tisztán elektromos és plug-in hibrid változatok is készülhetnek. A belső térben várhatóan a legújabb MBUX-rendszer kap helyet, felhőalapú hangasszisztenciával és over-the-air frissíthető funkciókkal. A CLA érkezésével a Mercedes egyértelműen jelzi, hogy a közép- és alsó-középkategóriás modellekben is kiemelt szerepet szán a villamosításnak és a digitalizációnak.
7. Ferrari elektromos autó: maranellóiak új korszaka
Ferrari EV
Ferrari
A Ferrari első elektromos autója 2025–2026 környékén gördülhet le a gyártósorról. A márka – amely évszázados múltra tekint vissza a nagy teljesítményű, belső égésű motorok terén – mostanra a villanyos hajtástól sem riad vissza. Az SF90 Stradale hibrid koncepciója már előrevetítette, hogy Maranellóban komolyan veszik az elektromobilitást.
Az új, teljesen elektromos Ferrari sportautó a pletykák szerint négy villanymotort kaphat. A mérnökök feladata, hogy a modell megőrizze a Ferrari-hagyományok egyik legfontosabb összetevőjét, a vezetési élményt, amelybe a „Ferrari-hang” is beletartozik. Bár a hang mesterségesen előállított, a cél mégis az, hogy az elektromos erőforrással is a márka szenvedélyességét valahogy átadják.
8. Dodge Charger Daytona: izomautó a zéró emissziós korban
Dodge Charger
Dodge
A Dodge Charger Daytona a klasszikus izomautók világát ülteti át az elektromos érába. A Dodge ígéretet tett arra, hogy a „Fratzonic Chambered Exhaust” rendszerrel hangban is továbbviszi a V8-as motorok mély orgánumát. A modell valószínűleg két nagy teljesítményű villanymotorral, összkerékhajtással érkezik, így a gyorsulás – a hagyományos motoros változatokhoz méltóan – kiemelkedő lesz.
A formatervnél a Charger DNS megmarad: robusztus, markáns orr-rész és kecses, mégis masszív karosszéria, de minden részletben a modern EV-megoldásokhoz igazodik. A várakozások szerint 2025-ben készülhet el a sorozatgyártású változat, megalapozva a Dodge új generációs izomautóinak hírnevét.
9. Kia EV4: a Tesla Model 3-at veszi célkeresztbe
KIA EV4
KIA
A Kia az EV6, EV9 és EV5 SUV/crossover modellek után most egy tisztán elektromos limuzinnal bővíti a palettát: az EV4 koncepciójával olyan versenytársakat céloz meg, mint a Tesla Model 3, a Polestar 2 vagy éppen a Volkswagen ID.7. Karim Habib, a Kia formatervezési igazgatója szerint az EV4-gyel új szemléletet hoznak a limuzinok világába: „Ez se nem igazi limuzin, se nem kisbusz” – mondta. A merész dizájn függőleges fényszórókat, erőteljes „vállrészt” és jellegzetes hátsó légterelőt kap, miközben a Kia új, szögletesebb, letisztultabb formavilágát erősíti, amelyet először az EV9-en láthattunk.
A belső tér minimalista stílusra törekszik, lebegő kijelzőpárral és a tágasságot hangsúlyozó vonalvezetéssel, noha a szériaváltozatban várhatóan itt-ott finomhangolnak majd a koncepcióhoz képest. A Kia mindeddig nem árulta el a gyártás helyszínét, de a hírek szerint a modell 2025-ben debütálhat – ezzel hivatalosan is csatlakozva a „Tesla Model 3-trónkövetelők” egyre növekvő táborához.
10. BYD Atto 2: a városi autók közt is komoly rivális
BYD Atto 2
BYD
A BYD a B-szegmensben kíván teret nyerni az Atto 2-vel, amelyet 2025 elején mutatnak be. A 4,31 méter hosszú Atto 2 a BYD Dolphin (4,29 m) és az Atto 3 (4,45 m) közé ékelődik. Az utastérben nagy valószínűséggel megmarad a Kínában Yuan Up néven ismert modell elrendezése, amelyben egy 8,8 colos digitális műszeregység és egy forgatható 12,8 colos központi kijelző kap szerepet.
A BYD Atto 2-t egy 130 kW-os, 290 Nm nyomatékú első villanymotor hajtja, a 42,4 kWh nettó kapacitású akkumulátorral körülbelül 312 km WLTP-hatótávot tud teljesíteni. A gyártó európai piacra szánt ára még nem ismert, ugyanakkor a végleges összegre hatással lehetnek az Európai Unió esetleges plusz importvámjai is.