Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9e23b05a-1ca9-4aac-93a8-c237c1322955","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az infláció elindult lefelé, így már nincs szükség az árrésstopra az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint.","shortLead":"Az infláció elindult lefelé, így már nincs szükség az árrésstopra az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint.","id":"20250424_orszagos-kereskedelmi-szovetseg-arresstop-kivezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e23b05a-1ca9-4aac-93a8-c237c1322955.jpg","index":0,"item":"f457354b-f2a4-41cb-b30d-6df1e02a4922","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_orszagos-kereskedelmi-szovetseg-arresstop-kivezetes","timestamp":"2025. április. 24. 16:54","title":"Országos Kereskedelmi Szövetség: elérte a célját az árrésstop, ideje kivezetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8563c351-af31-4b65-8f58-67efd98896d2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Step by Step című album mostani változatán kiadatlan számok, remixek és koncertfelvételek is hallhatók.","shortLead":"A Step by Step című album mostani változatán kiadatlan számok, remixek és koncertfelvételek is hallhatók.","id":"20250424_Ujra-kiadjak-a-New-Kids-On-The-Block-legendas-albumat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8563c351-af31-4b65-8f58-67efd98896d2.jpg","index":0,"item":"9913c7ca-c7cd-4967-bdc2-4b4ffbc7f670","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Ujra-kiadjak-a-New-Kids-On-The-Block-legendas-albumat","timestamp":"2025. április. 24. 16:21","title":"Újra kiadják a New Kids On The Block legendás albumát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20aceeac-6fb0-4d9e-9a70-2ed9dda6a2d6","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az önbizalmat sohasem késő fejleszteni, és ha éppen fontos kihívás előtt áll, érdemes egy kis időt és energiát áldozni ezekre az apró feladatokra.","shortLead":"Az önbizalmat sohasem késő fejleszteni, és ha éppen fontos kihívás előtt áll, érdemes egy kis időt és energiát áldozni...","id":"20250425_onbizalom-fejlesztese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20aceeac-6fb0-4d9e-9a70-2ed9dda6a2d6.jpg","index":0,"item":"614ed593-c1be-4640-b44c-0263b88d4424","keywords":null,"link":"/elet/20250425_onbizalom-fejlesztese","timestamp":"2025. április. 25. 06:01","title":"Elege van a kishitűségből? Szívja fel magát néhány egyszerű trükkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cabfded6-c7d1-42a0-80fd-2b0e89660849","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A fiatal férfi mindenhez vonzódott, ami nem Amerika volt, megvetette az USA-t, a Rainbow Family nevű hippikollektíva tagjaként járta a világot, és áttért az iszlámra is.","shortLead":"A fiatal férfi mindenhez vonzódott, ami nem Amerika volt, megvetette az USA-t, a Rainbow Family nevű hippikollektíva...","id":"20250425_cia-igazgatohelyettes-fia-orosz-katona-ukrajna-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cabfded6-c7d1-42a0-80fd-2b0e89660849.jpg","index":0,"item":"6c10da9d-4fb8-4833-8924-4f57d27723b5","keywords":null,"link":"/vilag/20250425_cia-igazgatohelyettes-fia-orosz-katona-ukrajna-halal","timestamp":"2025. április. 25. 15:32","title":"A CIA igazgatóhelyettesének a fia a hírek szerint orosz katonának állt és elesett Ukrajnában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2da88a0-d445-4e93-a6f5-b665258dea02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A benzin ára a héten már nem változik.","shortLead":"A benzin ára a héten már nem változik.","id":"20250425_Jon-egy-pici-armozgas-a-dizelnel-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2da88a0-d445-4e93-a6f5-b665258dea02.jpg","index":0,"item":"1cf60db0-9375-432f-a8e4-dacb53fa51ff","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_Jon-egy-pici-armozgas-a-dizelnel-hetvegen","timestamp":"2025. április. 25. 10:08","title":"Jön egy pici árváltozás a dízelnél hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18d458b5-3f94-4a4a-8acc-22c2af2223d6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Autóbalesetben. ","shortLead":"Autóbalesetben. ","id":"20250424_21-eves-koraban-meghalt-a-valogatott-magyar-kezilabdazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18d458b5-3f94-4a4a-8acc-22c2af2223d6.jpg","index":0,"item":"bef8ce4b-51c9-432b-9b4d-30a00afff0c2","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_21-eves-koraban-meghalt-a-valogatott-magyar-kezilabdazo","timestamp":"2025. április. 24. 19:13","title":"21 éves korában autóbalesetben meghalt az U-válogatott magyar kézilabdázó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7686348-d9c3-4f3b-813d-47002601ecef","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de a mediánérték is 16 százalékot tett ki a K&H ifjúsági index legfrissebb eredményei szerint. Ez azt jelenti, hogy a 19-29 évesek a hivatalos inflációhoz képest négyszeres drágulást tapasztalnak a mindennapokban, és a többségük a jövőt illetően sem túl optimista.","shortLead":"Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de a mediánérték is 16 százalékot tett ki...","id":"20250425_Teljesen-elszallt-a-fiatalok-inflacioerzekelese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7686348-d9c3-4f3b-813d-47002601ecef.jpg","index":0,"item":"3dae7917-95a1-4d98-836b-e6127fd8fe96","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_Teljesen-elszallt-a-fiatalok-inflacioerzekelese","timestamp":"2025. április. 25. 15:22","title":"Négyszer akkora inflációt tapasztalnak a fiatalok, mint ami a hivatalos adatokban van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"335941b8-7a3d-43aa-b674-32d6dbf4f803","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"A Pest megyei kormányhivatal vizsgálata szerint Nagykőrösön a helyi közétkeztető cég, az Eatrend Kft. mulasztása miatt betegedtek meg 867-en márciusban. A vállalatnak a HVG információi szerint 8,6 millió forintos élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot kell fizetnie, de a cég nem fogadja el a vizsgálat eredményét, és bírósághoz fordul. Ettől függetlenül a vállalat szeretné valamilyen módon kárpótolni a helyieket, ennek konkrét formájáról egyeztetést kezdeményezett az önkormányzattal. ","shortLead":"A Pest megyei kormányhivatal vizsgálata szerint Nagykőrösön a helyi közétkeztető cég, az Eatrend Kft. mulasztása miatt...","id":"20250423_nagykoros-eatrend-kozetkeztetes-mergezes-birsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/335941b8-7a3d-43aa-b674-32d6dbf4f803.jpg","index":0,"item":"c8449022-6ba8-4140-8e32-79a4a4fce597","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_nagykoros-eatrend-kozetkeztetes-mergezes-birsag-ebx","timestamp":"2025. április. 24. 16:40","title":"8,6 millió forintos bírságot kapott az a közétkeztető cég, amely 867 ember rosszullétét okozta Nagykőrösön, a vállalat kárpótolná a helyieket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A globális autóipar soha nem látott ütemben alakul át. Több gyártónál is sorsdöntő újdonságok érkeznek idén.
A belső égésű motorokhoz kötődő több évtizedes hagyományok többsége mára teljesen megkopott. A digitalizáció, a villamosítás és távol-keleti konkurencia mostanra olyan gyors innovációt igényel, hogy alig győzi tartani a lépést a legtöbb gyártó. Nem is kérdés, hogy ezekben az időkben rengeteg modell sikerén múlhatnak nagy dolgok.
1. Volkswagen ID.2all: népautó elektromos köntösben
Volkswagen ID.2all
Volkswagen
A Volkswagen ID.2all az egyik legnagyobb dobás lehet a belépőszintű elektromos autók világában, amire nagy szüksége is van a mostanság nem éppen legjobban teljesítő német gyártónak. A koncepció lényege, hogy 300–400 km közötti WLTP-hatótávot kínáljon 20–25 ezer eurós induló áron. A vállalat a MEB-platform továbbfejlesztett változatát használja, padló alatt elhelyezett lítiumion-akkumulátorral és gyors DC-töltési képességgel, ami akár 100 kW feletti teljesítményre is képes.
Az ID.2all nem csupán az európai piac számára jelenthet fontos mérföldkövet, hanem globálisan is hatással lehet az alsóbb árkategóriás EV-szegmens fejlődésére.
2. BMW iX3 Neue Klasse: prémium technológia új alapokon
Neue Klasse modellek
BMW
A BMW számtalan szempontból újdonságnak tekinthető platformja a Neue Klasse, amelynek első autója az SUV iX3 nem máshol, mint Debrecenben készül majd 2025-től.
Ez egy egy teljesen új, elektromos architektúra, mely a nagyobb teljesítményű akkumulátorokra, jobb hűtésre és fejlettebb digitalizációra épít. Ennek köszönhetően az új iX3 nemcsak több száz kilométeres hatótávot kínál, de a villanymotorok hatásfokát és teljesítményét is tovább növeli. Az utastérben a szoftveres evolúció is hangsúlyos szerepet kap: a BMW operációs rendszerének következő generációja (OTA-frissítésekkel) fut majd. A hosszú távú cél, hogy a Neue Klasse platform átvegye a főszerepet a BMW elektromos palettáján, olyan modelleknél is, mint a későbbi 3-as vagy 5-ös sorozat. Az iX3 Neue Klasse így a 2025–2026 körüli piaci bevezetés után válhat az egyik legmeghatározóbb elektromos SUV-vá a prémium szegmensben.
3. Dacia Bigster: robusztus megfizethetőség
Dacia Bigster
Dacia
A Dacia Bigster a román márka merész lépése a kompakt SUV-k világába. A korábbi kisebb modellek után most egy körülbelül 4,6 méter hosszú, tágas autóval célozzák meg a vásárlókat. A Bigster egyszerre őrzi a Dacia jellegzetes, pénztárcabarát filozófiáját és lép magasabb szintre a platformhasználatban: a Renault Csoport CMF-B vagy CMF-C padlólemezén különféle hajtásláncokat is el tud helyezni, beleértve a tisztán elektromos verziót.
A formaterv a minimál stílust és a robusztus, SUV-jellegű elemeket ötvözi. Bár a Dacia általában puritán megközelítést alkalmaz, a Bigster ebben tekintetben is előrelépést jelent. A tervezett 2025-ös gyártáskezdet azt jelenti, hogy a Bigsterre nagy feladat hárul: a márka ismertségét és elfogadottságát a költségtudatos, nagycsaládos vásárlók körében tovább erősíteni.
4. Fiat Grande Panda: városi klasszikus új köntösben
Fiat Grande Panda
Fiat
A Fiat Grande Panda a népszerű olasz miniautó-sorozat következő mérföldköve lehet. A „Grande” jelzés arra utal, hogy a modell nagyobbra nő, így már nem csupán szűk városi térben lesz ideális. A Stellantis csoport stratégiai célja, hogy a Grande Panda elektromos és hibrid változatokban is piacra kerüljön, ami alacsony fenntartási költségeket és környezetkímélő üzemeltetést ígér.
A dizájn továbbra is őrzi a barátságos Panda-jegyeket, ám a légellenállás csökkentése érdekében letisztultabb megoldásokat alkalmaztak a tervezők. Az autó belterében a variálhatóság és a praktikusság kulcsfontosságú, például az ülések többféleképpen összehajthatók, bővíthetők. A Grande Panda 2025-től várható a kereskedésekben, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Fiat is visszataláljon korábbi sikereihez.
5. Jaguar Electric GT: brit luxus extravaganciája
Jaguar Type 00
Jaguar
A Jaguar Electric GT a márka teljes villamosításának egyik kulcsdarabja, hiszen 2025-től a Jaguar már csak elektromos meghajtású modelleket tervez forgalmazni. Ezzel az autóval a gyártó a Gran Turismo-kategóriában kíván meghatározó szereplővé válni. A hírek szerint a fejlett akkumulátorral felszerelt modell 500–600 km hatótávot is könnyedén elérhet, miközben az összteljesítménye 400 kW (544 LE) felett alakulhat.
A Jaguar tradicionálisan sportos, mégis elegáns formavilágát az elektromos korszak igényeihez szabják: kisebb hűtőrácsokkal, aktív aerodinamikával és a megszokottól eltérő, ám stílusos orrkiképzéssel. A belső térben a legújabb digitális kijelzők és fejlett ADAS-rendszerek (pl. félautonóm funkciók) kapnak helyet, még inkább növelve a prémium élményt.
A megszokottnál merészebb fordulat az autós világban: a patinás brit Jaguar leállítja a gyártást, és két év múlva mindent másképp fog csinálni. Az új elektromos modellel a luxusautók piacát céloznák meg.
6. Mercedes-Benz CLA: kupészedán új platformon
Mercedes CLA
Mercedes
A magyarországi gyártású Mercedes-Benz CLA következő generációja a Mercedes Modular Architecture (MMA) platformmal érkezik, amelyet kifejezetten elektromos és hibrid autókhoz fejlesztettek. Az új CLA a korábbinál is letisztultabb, kupészerű formavilágot kínál, a minimalizált légellenállás pedig jó hatással lesz a hatótávra és a menetteljesítményekre.
A Kecskeméten is használt MMA-platform nagy előnye, hogy rugalmas: tisztán elektromos és plug-in hibrid változatok is készülhetnek. A belső térben várhatóan a legújabb MBUX-rendszer kap helyet, felhőalapú hangasszisztenciával és over-the-air frissíthető funkciókkal. A CLA érkezésével a Mercedes egyértelműen jelzi, hogy a közép- és alsó-középkategóriás modellekben is kiemelt szerepet szán a villamosításnak és a digitalizációnak.
7. Ferrari elektromos autó: maranellóiak új korszaka
Ferrari EV
Ferrari
A Ferrari első elektromos autója 2025–2026 környékén gördülhet le a gyártósorról. A márka – amely évszázados múltra tekint vissza a nagy teljesítményű, belső égésű motorok terén – mostanra a villanyos hajtástól sem riad vissza. Az SF90 Stradale hibrid koncepciója már előrevetítette, hogy Maranellóban komolyan veszik az elektromobilitást.
Az új, teljesen elektromos Ferrari sportautó a pletykák szerint négy villanymotort kaphat. A mérnökök feladata, hogy a modell megőrizze a Ferrari-hagyományok egyik legfontosabb összetevőjét, a vezetési élményt, amelybe a „Ferrari-hang” is beletartozik. Bár a hang mesterségesen előállított, a cél mégis az, hogy az elektromos erőforrással is a márka szenvedélyességét valahogy átadják.
8. Dodge Charger Daytona: izomautó a zéró emissziós korban
Dodge Charger
Dodge
A Dodge Charger Daytona a klasszikus izomautók világát ülteti át az elektromos érába. A Dodge ígéretet tett arra, hogy a „Fratzonic Chambered Exhaust” rendszerrel hangban is továbbviszi a V8-as motorok mély orgánumát. A modell valószínűleg két nagy teljesítményű villanymotorral, összkerékhajtással érkezik, így a gyorsulás – a hagyományos motoros változatokhoz méltóan – kiemelkedő lesz.
A formatervnél a Charger DNS megmarad: robusztus, markáns orr-rész és kecses, mégis masszív karosszéria, de minden részletben a modern EV-megoldásokhoz igazodik. A várakozások szerint 2025-ben készülhet el a sorozatgyártású változat, megalapozva a Dodge új generációs izomautóinak hírnevét.
9. Kia EV4: a Tesla Model 3-at veszi célkeresztbe
KIA EV4
KIA
A Kia az EV6, EV9 és EV5 SUV/crossover modellek után most egy tisztán elektromos limuzinnal bővíti a palettát: az EV4 koncepciójával olyan versenytársakat céloz meg, mint a Tesla Model 3, a Polestar 2 vagy éppen a Volkswagen ID.7. Karim Habib, a Kia formatervezési igazgatója szerint az EV4-gyel új szemléletet hoznak a limuzinok világába: „Ez se nem igazi limuzin, se nem kisbusz” – mondta. A merész dizájn függőleges fényszórókat, erőteljes „vállrészt” és jellegzetes hátsó légterelőt kap, miközben a Kia új, szögletesebb, letisztultabb formavilágát erősíti, amelyet először az EV9-en láthattunk.
A belső tér minimalista stílusra törekszik, lebegő kijelzőpárral és a tágasságot hangsúlyozó vonalvezetéssel, noha a szériaváltozatban várhatóan itt-ott finomhangolnak majd a koncepcióhoz képest. A Kia mindeddig nem árulta el a gyártás helyszínét, de a hírek szerint a modell 2025-ben debütálhat – ezzel hivatalosan is csatlakozva a „Tesla Model 3-trónkövetelők” egyre növekvő táborához.
10. BYD Atto 2: a városi autók közt is komoly rivális
BYD Atto 2
BYD
A BYD a B-szegmensben kíván teret nyerni az Atto 2-vel, amelyet 2025 elején mutatnak be. A 4,31 méter hosszú Atto 2 a BYD Dolphin (4,29 m) és az Atto 3 (4,45 m) közé ékelődik. Az utastérben nagy valószínűséggel megmarad a Kínában Yuan Up néven ismert modell elrendezése, amelyben egy 8,8 colos digitális műszeregység és egy forgatható 12,8 colos központi kijelző kap szerepet.
A BYD Atto 2-t egy 130 kW-os, 290 Nm nyomatékú első villanymotor hajtja, a 42,4 kWh nettó kapacitású akkumulátorral körülbelül 312 km WLTP-hatótávot tud teljesíteni. A gyártó európai piacra szánt ára még nem ismert, ugyanakkor a végleges összegre hatással lehetnek az Európai Unió esetleges plusz importvámjai is.