szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy jelenleg mely elektromos autók a legtakarékosabb működésűek.

Ahogy a belső égésű motoros autók között is akadnak szerény fogyasztású és pazarló modellek, úgy az elektromos kocsik között is vannak keveset és többet fogyasztó típusok.

Más kérdés, hogy a gyakorlati fogyasztás- és hatótáv adatok általában köszönőviszonyban sincsenek a gyártók által közölt hivatalos WLTP értékekkel, főleg télen, amikor a fűtés miatt jelentősen megnő a villanyautók fogyasztása.

Az Auto Bild igyekszik azonos körülmények mellett tesztelni az összes villanyautót, és azok valós fogyasztási adatai alapján most összeállított egy friss toplistát.

Ezek szerint jelenleg nincs szerényebb fogyasztású új elektromos autó a Magyarországon 9,5 millió forinton nyitó, általunk is alaposan letesztelt 65 lóerős Dacia Spring Extréménél, mely 100 kilométeren beéri mintegy 15,4 kWh-val.

Más kérdés, hogy a pici akkumulátor miatt ennek a mindössze 984 kilogrammos városi kisautónak a hatótávja alig 174 kilométer.

Dacia Spring
László Ferenc

A képzeletbeli dobogó második fokára a DS 3 E-Tense gurulhat fel, mely 16,5 kWh átlagfogyasztású francia modell 360 kilométeres gyakorlati hatótávot biztosít.

A bronzérem a 16,7 kWh átlagfogyasztású és 284 kilométeres hatótávú Fiat 500e-nek jár, majd pedig az Opel Astra Electric (16,8 kWh, 321 km), az MG 4 Electric (17 kWh, 385 km), a VW ID.3 (17,6 kWh, 358 km), a Kia Niro EV (17,6 kWh, 360 km), illetve a Mercedes EQT 200 (17,8 kWh, 264 km) következik a sorban.

Elektromos Fiat 500
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!