Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"15bda8df-1535-45ad-9ac8-faeb34e57914","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Charlie Hebdo is leközölte a maga megfejtését a botrányos Trump–Zelenszkij-találkozóról. ","shortLead":"A Charlie Hebdo is leközölte a maga megfejtését a botrányos Trump–Zelenszkij-találkozóról. ","id":"20250305_charlie-hebdo-trump-zelenszkij-hullazsak-karikatura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15bda8df-1535-45ad-9ac8-faeb34e57914.jpg","index":0,"item":"1f202bc1-2931-4baf-90a5-1fc7f601d9ce","keywords":null,"link":"/elet/20250305_charlie-hebdo-trump-zelenszkij-hullazsak-karikatura","timestamp":"2025. március. 05. 13:21","title":"Így néz ki, ahogy a Charlie Hebdo szerint Trump öltözteti Zelenszkijt: „Jó lesz ez a hullazsák is”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5298d24d-af01-4e12-b06a-3d579d3efb57","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA az amerikai fejlesztésű XB-1 februári tesztjén készített fotót arról a pillanatról, amikor a repülőgép átlépte a hangsebességet.","shortLead":"A NASA az amerikai fejlesztésű XB-1 februári tesztjén készített fotót arról a pillanatról, amikor a repülőgép átlépte...","id":"20250305_boom-supersonic-xb-1-repulogep-hangsebesseg-atlepese-foto-nasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5298d24d-af01-4e12-b06a-3d579d3efb57.jpg","index":0,"item":"a6ecb21c-1d5b-44ea-9a6f-4155b5994cd8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_boom-supersonic-xb-1-repulogep-hangsebesseg-atlepese-foto-nasa","timestamp":"2025. március. 05. 18:03","title":"Lefotózta a NASA a történelmi pillanatot, így néz ki a hangrobbanás nélküli hangsebesség-átlépés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd95a1fa-8e8f-4aee-aef0-78e132c85203","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Közel 100 ezer írásos, 160 ezer telefonos és 20 ezer applikációból érkező bejelentés – ennyi ügyet kezel és old meg egy év alatt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata. A még gördülékenyebb ügyintézés érdekében a cég az elmúlt években szoftverrobotokat és mesterséges intelligenciát is elkezdett használni. A megoldásokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet kezelni a bejelentéseket.","shortLead":"Közel 100 ezer írásos, 160 ezer telefonos és 20 ezer applikációból érkező bejelentés – ennyi ügyet kezel és old meg...","id":"20250305_bkk-ugyfelszolgalat-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd95a1fa-8e8f-4aee-aef0-78e132c85203.jpg","index":0,"item":"4752325c-173f-488d-9a5f-22c3564158ca","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_bkk-ugyfelszolgalat-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. március. 05. 10:39","title":"Szoftverrobotok és mesterséges intelligencia segíti a BKK ügyfélszolgálatának működését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az ukrajnai fegyverszállítások leállításának következményei, az európai újrafegyverkezés hatásai foglalkoztatják a világlapokat. Válogatásunk.","shortLead":"Az ukrajnai fegyverszállítások leállításának következményei, az európai újrafegyverkezés hatásai foglalkoztatják...","id":"20250305_Orban-vadul-fenyegetozik-de-aligha-fog-vetozni-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"876990da-fd0d-4bc3-af21-8c8a2241d962","keywords":null,"link":"/360/20250305_Orban-vadul-fenyegetozik-de-aligha-fog-vetozni-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 05. 10:38","title":"Orbán vadul fenyegetőzik, de vétózni aligha fog – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f400cb4-95d6-4a71-bfe9-f529bca92aff","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Európa nehéz döntések előtt áll Ukrajnával kapcsolatban.","shortLead":"Európa nehéz döntések előtt áll Ukrajnával kapcsolatban.","id":"20250306_oroszorszag-emmanuel-macron-beszed-reakciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f400cb4-95d6-4a71-bfe9-f529bca92aff.jpg","index":0,"item":"015f9651-d442-42c5-a8a7-9941e6500570","keywords":null,"link":"/vilag/20250306_oroszorszag-emmanuel-macron-beszed-reakciok","timestamp":"2025. március. 06. 11:17","title":"Oroszországnak nagyon fáj Macron tegnapi beszéde","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","shortLead":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","id":"20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29.jpg","index":0,"item":"e43e58d9-4e07-4089-9574-07a9796f5d72","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","timestamp":"2025. március. 05. 21:41","title":"Az amerikai autógyártók kilobbizták Trumpnál, hogy egy hónapig mentesüljenek a vámok alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3572e-b93f-4163-8a5f-d02d7aceec5e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az énekesnő egy interjúban több súlyos vádat is megfogalmazott volt férjével szemben.","shortLead":"Az énekesnő egy interjúban több súlyos vádat is megfogalmazott volt férjével szemben.","id":"20250306_krausz-gabor-toth-gabi-vadaskodas-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3572e-b93f-4163-8a5f-d02d7aceec5e.jpg","index":0,"item":"80a55341-d43f-42e6-b256-832e5ee30a21","keywords":null,"link":"/elet/20250306_krausz-gabor-toth-gabi-vadaskodas-per","timestamp":"2025. március. 06. 19:00","title":"Krausz Gábor reagált Tóth Gabi vádjaira: „Kénytelen vagyok jogi útra terelni az ügyet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41285302-6487-40db-8baf-d26de6c1a316","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az adatvédelmi hatóság vezetője szerint a Tromsøi egyezmény megkülönböztetés nélkül, bárki számára biztosítja a jogot, hogy adatigényléssel megismerjen közérdekű adatokat.","shortLead":"Az adatvédelmi hatóság vezetője szerint a Tromsøi egyezmény megkülönböztetés nélkül, bárki számára biztosítja a jogot...","id":"20250305_peterfalvi-attila-koredeku-adat-schmidt-maria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41285302-6487-40db-8baf-d26de6c1a316.jpg","index":0,"item":"9bf756c7-b061-4af9-81aa-0d01f4de8c91","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_peterfalvi-attila-koredeku-adat-schmidt-maria","timestamp":"2025. március. 05. 15:21","title":"Péterfalvi Attila szerint bármennyire nem szeretné, Schmidt Máriának akkor is válaszolnia kell a Magyar Hangnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
Megcsapott az újautó szaga a Tucsonban. A távol-keleti autóknak van egy jellegzetes (nem kellemetlen) szaga, ami elsőre furcsa, de hamar megszokja az ember. A szagokhoz és illatokhoz nagyon szép bézs bőr belső társult, olyan érzésem támadt, mintha folyton besütne a nap az autóba. Szerencsére az elektromos tolótető közvetítésével ez in concreto is megtörténik, csak nyomni kell a gombot.
A Tucson kívülről is egy mutatós autó, de belseje nagyon kellemes meglepetést okozott. Fényévekre van, például az Elantra belsejétől, de még a konszern-testvér Sportage-et is lepipálja. Leolvasható a típus üzenete, ez az autó kényelmes, igényes és praktikus embereknek készül, akik nem irtóznak egy kis dagonyázástól sem, sőt a sebes forgalommal is lépést tudnak tartani.
Az autó kívülről nem tűnik olyan nagynak, mint belülről. A trónról hátratekintve óriási a hely. Ezt az érzést erősíti a kiváló helykínálat, a vezetőt körülölelő műszerpark, mind választékos, pontosan kidolgozott, megtervezett dizájnról és ergonómiáról tanúskodnak. A nagy gombok és méretes kapcsolók ismerősek a korábbi koreai modellekből, viszont az elrendezésük sokkal korszerűbb. Az indexlámpán elhelyezkedő kapcsolóban zavart, hogy egy-egy hirtelen indexelésnél sikerült leoltanom a lámpát, ez este okozhat bonyodalmakat. Műszerfala minőségi műanyagból van nem annyira kopogós, mint alsóbb kategóriás társainál. Este a kijelzők és a kapcsolók szép zöld színben világítanak. Összeszerelés minősége kifogástalan, mint ahogy a az anyagok minőséágét sem érheti panasz.
A kormány fogása kissé vékony, de anyaga jó minőségű, csupán egy irányban állítható. A tekerése nagy odafigyelést igényel, mert bár puha és könnyed, ne feledjük, hogy terepjáró, ezért bizony pörgetni kell, hogy éppen betaláljunk két pont közé.
Az ülések kényelmesek, fűthetők, deréktámasz szolgálja a legmegfelelőbb üléshelyzetet, viszont nincs az autóban megfelelő méretű könyöktámasz, ez pedig főleg egy ilyen magas építésű gépben jól jön. A fejtámla magassága mellett állítható a mélysége is. Az ablakok elektromosak, akárcsak a nagy méretű tükrök. Ezek valamelyest tompítják az autó méreteiből fakadó parkolási nehézségeket. Tolatóradarba érdemes beruházni, ekkora autóval művészet a parkolás. A klíma digitális, egyzónás, a kormányról nem irányítható cédés rádió átlagos teljesítményt nyújtott. Amit az elektronikában hiányoltam, az a biztonsági öv bekapcsolására való figyelmeztetés teljes hiánya. Na jó, indulásnál egy másodpercre felvillan az ikon a műszerfalon, de sem hangjelzés sem fényjelzés nem figyelmeztet. Ez beárnyékolja az egyébként hat légzsákkal, ABS-szel és ESP-vel szerelt Tucson biztonsági rendszerét.
[[ Oldaltörés: A vébé és a nőm autója (Oldaltörés) ]]
Fel volt matricázva a tesztautó, de büszkén viseltem az oldalamon a feliratot, hisz olyan világeseményt hirdet, amelynek én is nagy fanja vagyok, a focivébét. A Kia és a Hyundai a világbajnokság kiemelt támogatói. Méretes oldalzsebek állnak az utazók rendelkezésére mind a négy ajtóban. A könyöktámasz helyén lévő tárolórekesz multifunkciós és több rekeszes. Elöl a két ülés között is találunk két pohártartót. Hátul is van pohártartóval szerelt könyöktámasz. Akasztók elöl, akasztók hátul. Nagyon praktikus a gép, nem beszélve a két mozdulattal síkba hajtható hátsó ülésekről, amellyel tágas teret nyitunk bútoroknak, gépeknek, állatoknak, bőröndöknek. A minőségi kárpitot ki lehet emelni, így koszos, nedves tárgyakat is szállíthatunk. A vészkerék helyére is sokat pakolhatunk. A hátsó szélvédő külön nyitható.
A Tucson volt az első autó, aminek a vezetése a feleségemnek is tetszett. Irtózik a nagy autóktól, saját kisautójának a rabja, de a Tucsonban ujjongott. Hogy ez igen! Ugyanúgy érezte magát benne, mint az övében: biztonságban, kényelemben. Amikor mondtam neki, hogy ember, ez kétszer akkora, mint a tiéd, csak nézett: és? Nem érted, hogy ezt jó vezetni! A Tucson javára szól, a nők is szeretik. Takarékoskodni nem érdemes vele, normál használatban nem eszik sokat. Az 500 kilométeres tesztúton 9,2 liter gázolajat égetett el a Tucson száz kilométerenként, a fedélzeti számítógép ehhez képest 8,2 litert jelzett. Vagy a computer szépít, vagy a kút csal, a lényeg, hogy én ennyit mértem, ami főleg városi forgalomban nem rossz egy ekkora autótól.
[[ Oldaltörés: A hamutartó nem ciginek való (Oldaltörés) ]]
Dohányosoknak rossz hír, hogy a hamutartó éghető anyaggal van bélelve, így az autóban nehezen lehet dohányozni. De minek cigizni benne, ha ott van a vezetés élvezete. A váltó hatfokozatú, nagyon jól kiegészítik egymást a modern, 140 lovas kétezres dízelszívvel. Van tempomat, automatikus világítás, az ESP kiiktatható és persze állandóra kapcsolható összkerékhajtás. Erre akkor volt szükség, amikor az árvíz után a visszamaradt sáros tócsákba merészkedtem a Tucsonnal. A kis dagonyázás jólesett mindkettőnknek. Pörgött, mint az isten nyila, csúszkált a sárban, de pont ezt akartam, próbáltam kihozni a sodrából, szegénykém bírta a gyűrést.
A Tucson minden ízében terepjáró, jó, hobbiterepjáró, de azért hétköznapi használatban bármilyen terepen elmegy. A futómű lágy, komfortos, szereti a rossz városi utakat, a kátyúkat nem érzi. A Tucson minderre kis hullámzással reagál. Kanyarban óvatosan kell bánni vele, mert erősen megbillen.
Terepezésénél hasznos a fényre elsötétülő középső visszapillantóba integrált digitális iránytű. Ezzel korábban a Sportage-ben is találkoztam, akárcsak a dízelmotorral, amely a Tucsonban is parádés teljesítményt nyújt. Ám míg a Kiában a sportosságon volt a hangsúly – ennek megfelelően pörgött a motor -, a Tucsonra inkább kényelem, a komfort és a nyugalom a jellemző. Bár érezni a motor erejét, mégsem kívánja vele az ember a száguldozást. Van benne izom, de minek fitogtatni? Jó a kilátás, csúcs a kényelem, odaérünk. Autópályán viszont jól kihúzatva, a pontos hatsebességes váltó közreműködésével, 130-140-es utazósebességet lehet tartani, csak a hatalmas menetzajjal kell kompromisszumot kötnünk. Ha ez zavar, menjünk lassabban, száz alatt egész kellemes a hangzás. A két kipufogót hallani nem nagyon lehet, viszont szépnek szép az autó feneke vele. A dízelhangot leginkább hűvösebb reggeleken lehet hallani, egyébként csendes az autó.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Sport 4X4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
305 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4325/1795/1680
Csomagtér
325-805 liter
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10
Országúti
6,2
Vegyes
8,1
Tesztfogyasztás
9,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
190
ÁRA
A tesztautó ára 7,362 millió Ft, a benzines változat alapára 5,362 millió Ft
A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.