szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kis pikáns részletre bukkantunk a szövegértési feladatok között.

Mint írtuk, szerda reggel 8-tól zajlott az idei országos kompetenciamérés. Minden 6., 8. és 10. osztályos tanuló szövegértésből és matematikából adott számot a (nem tankönyvi, hanem inkább a való életben felhasználható) tudásáról.

A nyolcadikosok egyik szövegértési feladata a „Túl korai a kamaszoknak a 8 órai iskolakezdés” című szövegre épült. Ezt kellett elolvasniuk, és ezzel kapcsolatban kellett kérdésekre válaszolniuk.

A szöveg így kezdődik: „Az alsó tagozatosoknak nem gond nyolc órakor ébernek lenni, a kamaszokat viszont eltérő hormonális működésük miatt meggyötri a korai tanítás. Nem csoda, hogy sokan közülük alvajáró zombiként tengetik napjaikat az iskolában. Ha a döntéshozók figyelembe vennék a tudomány eredményeit, a felső tagozatosok, középiskolások órái legkorábban fél kilenckor kezdődnének.”

A feladatlapokat reggel nyolckor kapták kézhez a kamaszok.

 

A feladatlapban felvetett probléma egyébként nagyon is valós. Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy akár az oktatás színvonalát emelő „csodaszer” is lehetne, ha nem nyolckor, hanem 9-10-kor kezdődne a tanítás: a gyerekek egészségesebbek lennének, és jobb teljesítményt nyújtanának. Az alváskutatók megállapításait ugyanakkor az oktatási rendszer nem veszi figyelembe. Van olyan köztes megoldás is, amiben ugyan 8-ra mennek a gyerekek, de csak 9-kor kezdenek el tanulni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!