szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sussexi hercegné egykor azt hangoztatta, hogy nem fogja tálcán felkínálni a gyerekeit a nyilvánosságnak. Most pénzt próbál csinálni belőlük.

A királyi család brit polgárokhoz való kapcsolódásának az egyik visszatérő módja a királyi leszármazottak bemutatása a nyilvánosságnak, különösen, ha a trónöröklési sorrendben is helyet foglalnak. Amikor Harry herceg és Meghan Markle első gyereke, Archie megszületett, a szülők vonakodtak megmutatni őt a nyilvánosságnak, és szűkmarkúan bántak a második gyerekük, Lili bemutatásával is. Markle a Szabadság nyomában című memoár szerint nem akarta ezüsttálcán felkínálni a gyerekeit.

Ennek az elvnek a szilárdsága jelentősen felpuhult, amikor a Netflix kameráinak kellett megmutatni Archie-t és Lilit, a százmillió dolláros szerződésbe belefért, hogy a hercegi párról készült dokurealityben több fotóalbumra és egy teljes videótárra elegendő képet mutassanak a gyerekeikről. Az azóta eltelt években azonban már-már államtitokként óvták őket, és a nyilvánosságnak fogalma sincs, jelenleg hogy néz ki a hamarosan a hatodik születésnapját ünneplő Archie, és a hároméves Lili – akik mellesleg a hatodik és hetedik helyet foglalják el a trónöröklési sorrendben, és a szüleik döntése értelmében a hercegi és hercegnői címet is viselik.  

Ebbe a titokzatoskodásba hozott újabb fordulatot Meghan Markle visszatérése az Instagramra, és a kibontakozóban lévő influenszer karrierje. Markle a tavalyról feltámasztott márkáját, az As Evert, illetve a netflixes főzősműsorát is a gyerekei felhasználásával reklámozta, gondosan elrejtve azért az arcukat.

Markle – bár a kommenteket még mindig nem engedélyezte – igyekszik mindent kihozni az Instagramból, így a lekvárja, a sorozata és a podcastja mellett jutalékért reklámozni kezdte az általa viselt ruhákat, és az általa használt konyhai eszközöket is. Ez a felület egészült ki a héten egy új linkkel, ahol a „húsvéti kedvenceit” ajánlja, a termékek között pedig több gyerekruha is megtalálható. Archie és Lili tehát ismét üzleti szerepben találja magát, de a brit sajtó még egy figyelemre méltó részletet beazonosított.

A Meghan Markle által reklámozott ruhák ugyanis a maguk klasszikus vonalvezetésében, pasztell tónusában ízig-vérig a brit életérzést idézik meg, ráadásul kísértetiesen hasonlítanak azokra a ruhákra, amelyekbe a walesi hercegi pár öltözteti a gyerekeit, Györgyöt, Saroltát és Lajost. A királyi rokonokra való ráakaszkodás még egyértelműbb, ugyanis olyan brit márkákat reklámoz, amelyek Katalin walesi hercegné kedvencei közé tartoznak. A ruhák mellett ráadásul egy olyan gyerekpizsama is szerepel, amelynek a kiköpött mását viselte György herceg, amikor 2016-ban a Kensington-palotában találkozott Barack Obama akkori amerikai elnökkel, és ez a híres fotó készült róluk.

A történelmi találkozás
Facebook

Úgy tűnik, hogy Meghan Markle nemcsak Archie-t és Lilit használja a kereskedelmi haszonszerzésre, hanem a trónörökös gyerekeit is. Annak a családnak a tagjait, amelyből rasszizmusra és egyéb támadásokra hivatkozva Kaliforniáig „menekült”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!