szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gazdasági miniszter rögtönzött sajtótájékoztatón cáfolta a Népszabadság azon értesülését, hogy

A gazdasági miniszter elmondta, huszonegyedik századi modern európai közlekedéspolitika a céljuk, s ez olyan egyedülálló lehetőség az uniós pénzek felhasználása, amellyel feltétlenül élni kell. Hozzátette: addig akar posztján maradni, amíg esélyt lát a reformok megvalósítására.

3000 kilométernyi vasúti mellékvágány egy része buszközlekedéssel is kiváltható lenne - mondta Kóka János, aki valamennyi vonalat egyesével végignézné a regionális központok vezetőivel, s ez alapján döntik el, hogy szerepük kiváltható-e buszokkal.

Teljesen téves az az állítás, amely szerint már eleve eldőlt, hogy 1000-2000 kilométernyi vasútat kivonnak a hálózatból - mondta a miniszter a Népszabadság hétfői cikkére utalva. El kell dönteni, hogy a volánt, vagy a MÁV-ot finanszírozzuk közpénzből, évi negyven milliárd forint a vasút vesztesége, s ez tarthatatlan - tette hozzá, továbbá azt is: a vasúttársaság számára milliárdos megtakarítást jelent majd az átszervezés.

Kóka szerint a hétvégi őszödi kormányülésen esik majd szó a tarifák és a reformok részleteinek kialakításáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kóka bizalmat érzékel amerikai útján

"Óvatos bizakodást érzékelek, nagyra értékelik Magyarország elkötelezettségét a reformok iránt" - nyilatkozott háromnapos New York-i látogatása végén a gazdasági és közlekedési miniszter.

Hét nap

ELTILTOTT MÁV BIZTOSÍTÓ

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete november 30-áig meghosszabbította a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások...

MTI/hvg.hu Gazdaság

A MÁV hitelei meghaladják a 270 milliárd forintot

A MÁV Zrt. a saját tőke és a hitelállomány arányának javítására fordítja a 2007. évi költségvetési tervezetben tőkeemelésre előirányzott 111,6 milliárd forintot – közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM).

MTI Gazdaság

A kormány eladja a MÁV Cargót

A kormány szerdai ülésén döntött a MÁV Cargo értékesítéséről, arról azonban nem, hogy közvetlenül a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), vagy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. bonyolítja le - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Távozik a MÁV éléről Gaál Gyula?

Távozik a MÁV éléről Gaál Gyula elnök-vezérigazgató és Jendrolovics Pál stratégiai vezérigazgató-helyettes - adta hírül az Index internetes hírportál pénteken.

MTI Itthon

A MÁV bevezeti a felszállás előtti jegyellenőrzést

A MÁV a Nyugati pályaudvar elővárosi vágányainál a bevételkiesés csökkentése és az utazási kultúra megváltoztatása érdekében zárt peronos jegyellenőrzési rendszert vezet be kísérleti jelleggel - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel.

MTI Gazdaság

GVH: egymilliárd forintos bírság a MÁV-nak

A Magyar Államvasutak Zrt. visszaélt gazdasági erőfölényével, állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa, amely a jogsértő magatartásért 1 milliárd forint bírság megfizetésére kötelezte a vasúttársaságot.

MTI Gazdaság

Kóka: legyen az energia az ötödik uniós szabadságjog

Az Európai Unió négy alapvető szabadságjoga mellé sorakoztassuk fel az energia szabad áramlásának lehetőségét is - így foglalta össze Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a kelet-közép európai energetikai miniszterek budapesti tanácskozásán elfogadott regionális közös nyilatkozat lényegét.