Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"71157b1d-3ee9-43bf-a977-0480dc43974f","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Kiütéses győzelemmel jutott be a Ligakupa-döntőbe a Liverpool, csapata egyik legjobbja volt a magyar középpályás. Az Athletic szerint Szoboszlai Dominik nélkülözhetetlen tagja a Premier League listavezetőjének.","shortLead":"Kiütéses győzelemmel jutott be a Ligakupa-döntőbe a Liverpool, csapata egyik legjobbja volt a magyar középpályás...","id":"20250207_szoboszlai-dominik-liverpool-tottenham-angol-ligakupa-the-athletic-steven-gerrard-nelkulozhetetlen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71157b1d-3ee9-43bf-a977-0480dc43974f.jpg","index":0,"item":"decb00db-3e1f-480e-befd-c7ac5009733c","keywords":null,"link":"/sport/20250207_szoboszlai-dominik-liverpool-tottenham-angol-ligakupa-the-athletic-steven-gerrard-nelkulozhetetlen","timestamp":"2025. február. 07. 17:34","title":"Az egekbe magasztalta Szoboszlait a legnevesebb amerikai sportlap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19bf6fd5-1966-4f8e-ae36-dc0c89d6cc41","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kanadai védelmi tárca szerint egy összefüggő rakétavédelmi rendszer minden szempontból a leglogikusabb döntés lenne.","shortLead":"A kanadai védelmi tárca szerint egy összefüggő rakétavédelmi rendszer minden szempontból a leglogikusabb döntés lenne.","id":"20250207_kanada-trump-raketavedelem-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19bf6fd5-1966-4f8e-ae36-dc0c89d6cc41.jpg","index":0,"item":"ac260d20-8818-407f-8058-8b99ac820026","keywords":null,"link":"/vilag/20250207_kanada-trump-raketavedelem-terv","timestamp":"2025. február. 07. 06:16","title":"Kanada részt venne Trump csillagháborús tervében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója. Szerencsére a tudósok tudni vélik, hogy miként lehet elejét venni a rosszullétnek.","shortLead":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója...","id":"20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3.jpg","index":0,"item":"63cadef7-99ce-4706-ae7b-d1b852cd4912","keywords":null,"link":"/elet/20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","timestamp":"2025. február. 06. 05:31","title":"Miért leszünk rosszul, ha az autóban olvasunk, és mit tehetünk ellene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyarország is értékeli a szervezettel való együttműködésének kérdését.","shortLead":"Magyarország is értékeli a szervezettel való együttműködésének kérdését.","id":"20250207_szijjarto-peter-nemzetkozi-buntetobirosag-donald-trump-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"de81eda8-2fa4-4308-b60e-0a07d5f072be","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_szijjarto-peter-nemzetkozi-buntetobirosag-donald-trump-szankciok","timestamp":"2025. február. 07. 10:32","title":"Szijjártó: Abszolút érthető, hogy Trump szankciókat léptetett életbe a Nemzetközi Büntetőbírósággal szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1485a2d-fc97-499d-a2df-f15f4ee5d957","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A La Niña sem segített.","shortLead":"A La Niña sem segített.","id":"20250206_legmelegebb-januar-homerseklet-la-nina-klimavaltozas-masfel-fok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1485a2d-fc97-499d-a2df-f15f4ee5d957.jpg","index":0,"item":"34016ede-f8f8-43a3-9b3b-6d5d15c18bd8","keywords":null,"link":"/zhvg/20250206_legmelegebb-januar-homerseklet-la-nina-klimavaltozas-masfel-fok","timestamp":"2025. február. 06. 06:37","title":"A valaha mért legmelegebb volt az idei január","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"403d9d67-b5a1-4fae-be00-60cf8023e7b2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az iskolában betiltották a koreai sorozat inspirálta farsangi jelmezeket, mert nem támogatják azt az agressziót, amelyet a megjelenít.","shortLead":"Az iskolában betiltották a koreai sorozat inspirálta farsangi jelmezeket, mert nem támogatják azt az agressziót...","id":"20250206_squid-game-netflix-sorozat-farsangi-jelmez-kaposvari-iskola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/403d9d67-b5a1-4fae-be00-60cf8023e7b2.jpg","index":0,"item":"03b73ee3-8755-4fac-8dfc-e4d7e0fa99f6","keywords":null,"link":"/elet/20250206_squid-game-netflix-sorozat-farsangi-jelmez-kaposvari-iskola","timestamp":"2025. február. 06. 07:06","title":"Tilos Squid Game szereplőnek öltözniük egy kaposvári iskola diákjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95c0b0ae-17ca-4794-bb11-f62f121f80bd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A Győrhöz közeli Erebe-szigeti mellékág valójában vagy félszáz éve holtág volt, de most egy európai uniós összefogás eredményeképp újra áramlik benne a Duna vize.","shortLead":"A Győrhöz közeli Erebe-szigeti mellékág valójában vagy félszáz éve holtág volt, de most egy európai uniós összefogás...","id":"20250207_retisas-duna-mellekag-erebe-sziget-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95c0b0ae-17ca-4794-bb11-f62f121f80bd.jpg","index":0,"item":"4a9a84ca-645c-4583-8428-f902b7f65d75","keywords":null,"link":"/zhvg/20250207_retisas-duna-mellekag-erebe-sziget-video","timestamp":"2025. február. 07. 20:16","title":"Gyönyörű videón a feltámasztott dunai mellékág fölött szárnyaló rétisas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Gyanakodjon, ha SMS-ben kérik a bankkártyaadatait!","shortLead":"Gyanakodjon, ha SMS-ben kérik a bankkártyaadatait!","id":"20250206_netflix-elofizetes-sms-csalas-bankkartya-adatok-biztonsagi-kod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad.jpg","index":0,"item":"f2323e04-d4fb-47e9-885a-d5287bc0a782","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_netflix-elofizetes-sms-csalas-bankkartya-adatok-biztonsagi-kod","timestamp":"2025. február. 06. 08:02","title":"A Netflix nevében SMS-ező csalókra figyelmeztet a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazai reklámpiac a múlt évben 7,2 százalékkal nőtt
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
A listaáras adatok szerint a múlt évben 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, 7,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál - közölte a TNS Media Intelligence Kft. szerdán.
A társaság az idei évre ennél mérsékeltebb növekedésre számít. A TNS Media Intelligence emlékeztet arra, hogy a 90-es években évi 40 százalékos növekedés után az utóbbi évek növekedési üteme 15-20 százalék körül volt. A piackutató szerint média- és reklámszempontból a múlt évi várakozásokat kettősség jellemezte: a foci VB és a parlamenti választások miatt az év első felében pozitív, a második felében várt negatív előrejelzések ellenére a két félév növekedési üteme hasonló volt.
Magukról mondják
A TNS-csoporthoz tartozó TNS Media Intelligence Kft. 1991 óta figyeli a klasszikus médiában megjelenő hirdetéseket. Jelenleg több mint egy tucat televízió csatorna, közel 300 újság és 10 rádióadó hirdetéseit méri, a legjelentősebb közterületi, moziforgalmazó, indoor és internet cégek adatait pedig önbevallásos alapon rögzíti. A TNS Media Intelligence a reklámköltési adatokat a médiumok által megadott, hivatalos listaárak alapján számolja ki, melyek magukba foglalják az ügynökségi jutalékot, de az áfát nem tartalmazzák.
A reklámköltségből továbbra is a legnagyobb arányban a televízió és a sajtó részesül, de mindkét médiatípusban csak a piaci átlag alatt, öt százalékos volt a listaáras bevétel növekedés. A rádióreklámokra 16 százalékkal, a köztéri reklámokra 21 és a beltéri (indoor) médiumokban 22 százalékkal, az interneten pedig 70 százalékkal költöttek többet a 2005. évinél.
Bár a megyei napilapok évről évre egyre több hirdetést vonzanak és messze a legnagyobb, 27 százalékos részesedést tudhatják magukénak a sajtópiaci reklámtortából, az országos napilapok csökkenő reklámbevétele miatt a napilapok súlya folyamatosan csökken a hirdetési piacon. A magazinpiac növekedését hirdetési szempontból a női lapok, a programmagazinok és az RTV újságok jelentik, ezek reklámbevétele tavaly 8-12 százalékkal bővült.
A legtöbbet hirdető piaci szektorok toplistáján a sorrend alig változott 2005-höz képest. A reklámköltését 2000 óta 15-30 százalékkal növelő élelmiszer szektor 2005-ben mindössze 8 százalékkal bővült, 2006-ban pedig megtartotta hirdetésekre vonatkozó költségvetését az egy évvel korábbi szinten, ami a listaáras reklámköltések alapján 69 milliárd forint.
A reklámköltés alapján második legjelentősebb távközlési szektorban összesen közel egymilliárd forinttal hirdettek kevesebbet az elmúlt évben. A visszaesés hátterében a T-Com 50 és a Tele2 52 százalékos büdzsécsökkentése áll, melyet sem a mobilszolgáltatók átlagosan 10 százalékos, sem az internetes cégek 17 százalékos és az alternatív távközlési cégek 68 százalékos költésnövekedése sem tudott ellensúlyozni. Igaz, a vezetékes piacon a 2005-ös év a MATÁV-T-Com névváltás miatt reklámpiaci szempontból messze átlagon felüli volt, amely után szinte törvényszerű a visszaesés, legalábbis ami a Magyar Telekom/T-Com reklámokra fordított költségvetését illeti.
A legaktívabb piaci szektorok közül a szolgáltatások reklámköltése nőtt a korábbi éveket meghaladó mértékben, a szolgáltatások hirdetéseire közel 35 milliárd forintot fordítottak 2006-ban, ami 45 százalékkal több az előző év reklámköltéseihez képest, részben a politikai pártok, részben pedig a chat-randi, sms-küldő, csengőhang letöltő, telefonos társkereső és egyéb szolgáltatásokat hirdető cégek kommunikációjának köszönhetően. A pártok közel 8,5 milliárd forintot költöttek 2006-ban a médiában, az előbb említett telefonos szolgáltatások népszerűsítésére pedig 6,3 milliárd forintot szántak.
A banki termékek közül hirdetési szempontból továbbra is a lakáshitel vezet, de közel 2 milliárd forintos költésnövekedéssel szorosan felzárkóztak mögé a személyi kölcsön és részben a kamatadó bevezetésének köszönhetően a megtakarítási termékek is. A hirdetői toplista vezető helyein ezúttal is többnyire nagy FMCG cégeket találunk, de tavalyhoz képest a sorrendben történt némi változás: a Procter & Gamble több mint 40 százalékos költésnövekedéssel átvette a vezetést a Unilevertől, a Pannon mobilszolgáltatónak pedig közel 13 milliárd forintos költéssel sikerült bekerülnie az első háromba, megelőzve a Reckitt Benckisert és a Henkelt.
A napi fogyasztási cikkek közül a tisztítószerek és szépségápolási cikkek kommunikációja a piaci átlagnak megfelelő mértékben nőtt, az előbbi 7, az utóbbi 10 százalékkal, miközben az élelmiszerek és italok reklámköltése nem változott 2006-ban.
Akár nulla százalékos kezdőrészlettel új autóhoz juthatunk, sőt még a törlesztő részletet is átvállalják helyettünk azok a cégek, amelyek reklámokkal matricázzák fel a gépkocsinkat. De mit kell tennie az ügyfélnek? Például belépéskor regisztrációs díjat fizetni. Nem is keveset. Reklámszakemberek vitatják, hogy az alig egy éve induló reklámautós cégek reklámokból tudnák finanszírozni a havi több százmillió forintra rúgó törlesztő részleteket.
Paul Garrisonnal, az Exponenciális Marketing című könyv szerzőjével beszélgettünk arról, hogy napjaink marketingesei milyen alapvető tévedéseket követnek el, amikor megtervezik kampányaikat. Nyerjen betekintést abba a világba, amely úton-útfélen valamilyen terméket próbál Önnek eladni.
Kedveljük a humoros reklámokat és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat – derül ki az az Ipsos ASI (Magyarországon a Szonda Ipsos) vizsgálatából. A felmérésből kiderül az is, hogy a férfiakat az autós, a nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán.