Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Magyarországon mintegy 410-490 millió forintot költöttek a megrendelők internetes keresőoldalak szolgáltatásaira 2006-ban, az összeg, várhatóan az internet felhasználók számának növekedésével 2007-ben tovább emelkedik - mondta Kálmán Tamás, az Etarget Informatikai Adatszolgáltató Kft. magyarországi vezetője.
A vezető hozzátette: a magyarországi úgynevezett keresőmarketing piacot az Etarget, a Google, a CTNetwork, az Ok és a Kurzor szolgáltatásaira fordított költések alapján lehet megbecsülni. Az Etarget 2007 áprilisában és májusában havonta több mint 1 milliárd hirdetést jelenített meg partnerportáljain, míg egy évvel korábban a reklámlinkek száma áprilisban mintegy 57 millió, májusban 121 millió volt.
A kulcsszavas reklámrendszert működtető társaság összesített teljes éves árbevétele 2006-ban elérte a 2,2 millió eurót, s a magyarországi piacon jelenleg az online költések 4-5 százalékát tudhatja magáénak. Az idén év végére összesen 6 millió euró bevételre számít a szolgáltató.
A társaság szerint a piac gyors bővülésnek egyik oka az, hogy az elmúlt években Magyarországon folyamatosan nőtt az internetezők aránya: 2003 végén még csak a lakosság 17 százaléka internetezett rendszeresen, három év alatt azonban megduplázódott a használók száma. A 34 százalékos internet felhasználói arány ugyanakkor nemzetközi viszonylatban még mindig alacsony: nem csak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedően magas szintjéhez képest, hanem az EU 50 százalék feletti átlagához viszonyítva is.
A magyarországi internet-használat az átlagosnál lényegesen magasabb a 15-24 évesek körében: e korcsoport közel kétharmada internetezik. A fővárosban 48, az 50 ezernél több lakossal rendelkező városokban 45 százalék az internet használók aránya.
A piacon várható növekedést a különböző országok hirdetési piacának változása is mutatja - mondta Kálmán Tamás. Hozzátette, az USA-ban a keresőmarketing piac már átlépte a teljes online költés 50 százalékát, Nyugat-Európában ez az arány 46 százalék körüli, Magyarországon pedig 2007 végére 10 százaléknyi részt jósol a szakember a speciális online hirdetésnek.
A társaság szerint az online reklámokra fordított kiadások várhatóan már 2008-ban meghaladják majd a rádiós reklámköltéseket. Korábban ezt a rohamos növekedést 2009-re várták. A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca.
Az internetes reklámkiadások összességében az idén a világon 28 százalékkal növekszenek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. Szerintük 2006-2009 között összességében hatszor nagyobb ütemben bővül majd a reklámkiadás az interneten, mint a hagyományos médiumokban. Ennélfogva 2009-ben az online-költés az összes arányában átlagosan 8,7 százalékot fog kitenni a jelenlegi 5,8 százalék helyett.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie – mozgalma és művészete azonban túlélte őt.
Azután, hogy a kormány ellenőrzést lengetett be.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.