GVH: milliós bírság gyógyhatás reklámozásáért

A Gazdasági Versenyhivatal 14 millió forintos bírságot rótt ki a HRI Marketing Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re, valamint a HRI-vitalion Életmód és Egészségvédő Egyesületre összesen, miután reklámjaikban gyógyhatást tulajdonítottak több terméküknek, ám állításaikat nem igazolták.

  • MTI MTI
GVH: milliós bírság gyógyhatás reklámozásáért
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) keddi közleményében ismerteti: azért indított vizsgálatot, mert gyanította, hogy az eljárás alá vontak összesen 11, egészséggel kapcsolatba hozható terméket (élelmiszerek, gyógynövény tartalmú készítmények, kozmetikai termékek) a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítenek.
 
A versenyhatóság megállapította, hogy a termékek egy részéről (élelmiszerek, kozmetikumok) jogszabályi tilalom miatt nem is lehet kimondani, hogy gyógyhatásúak lennének. Másik részüknél nem volt kizárható, hogy valóban gyógyhatásuk van, ezt azonban az eljárás alá vontaknak kellett volna bizonyítaniuk.
 
Ezért a GVH még tavaly felfüggesztette az eljárást, hogy a HRI Kft. az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) bevonásával, vagy más módon bizonyíthassa gyógynövény termékei gyógyhatását. Mivel a vállalkozás a reklámjaiban közzétett állítások valódiságát az eltelt idő alatt nem bizonyította, az OGYI-nál eljárást nem kezdeményezett, illetve az intézet hivatalból sem folytatott semmilyen eljárást az ügyben, a GVH a kifogásolható reklámok közzétételében együttműködő kft.-t és egyesületet együttesen 14 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. Ezen túlmenően a megtévesztő reklámok közzétételét mind a 11 termékre megtiltotta, és intézkedett arról is, hogy az egyesület tagsága értesüljön a versenyjog sértő tevékenységről.
 
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.