szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) első fokon pert nyert a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. ellen, a bíróság helybenhagyta a versenyhatóságnak a Colgate-Palmolive-ra 2006 elején, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításai miatt kiszabott 257 millió forintos bírságát – közölte a GVH pénteken.

A közlemény szerint a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. televíziós reklámkampányban népszerűsítette Colgate Total nevű fogkrémjét, a GVH pedig 2006 februárjában megállapította, hogy a teljes fogorvosi szakma véleményének beállított kijelentések, mint például a „Colgate Total. A fogorvosok választása.”, illetve a „Colgate Total. A fogorvosom választása.” alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

E két kijelentés a mindennapi értelemben azt jelenti, hogy a szakértelemmel bíró fogorvosok többsége a Colgate Total fogkrémet választja, holott a Colgate által készíttetett felmérés szerint is csak mintegy hatoduk ajánlja ezt a terméket pácienseinek, és mintegy negyedük használja maga is a Colgate Totalt.

Hasonló álláspontra jutott a GVH a „A magyar fogorvosok által leggyakrabban használt és ajánlott fogkrém.” állítás vonatkozásában is – áll a közleményben.

A reklámok az alábbi elsőbbségi állításokat tartalmazták: „Nincs még egy olyan fogkrém, amely jobb védelmet nyújtana”; illetve „Csak a Colgate Total szabadalmazott formulája segít leküzdeni a szájban fellelhető mind a 12 problémát és véd 12 órán át.” Mivel ezeknek az állításoknak a valódisága az eljárás során beszerzett tudományos cikkek alapján nem állapítható meg egyértelműen, a Colgate-Palmolive magatartása a versenytörvénybe ütközőnek minősült – emlékeztet a GVH közleménye.

Mivel a Colgate-Palmolive nem mutatott be olyan tudományos iratot, mely megalapozná az említett fogkrémnek a foltok 50 százalékos halványítására vonatkozó képességét, így e kijelentése miatt is az volt a GVH álláspontja, hogy bizonyítottság hiányában, valamint a versenytársai, illetve a szakértői vélemény alapján a fogyasztók megtévesztése megvalósult.

A GVH döntésével a Colgate-Palmolive Kft. nem értett egyet, és jogorvoslatért a bírósághoz fordult, a Fővárosi Bíróság azonban első fokon elutasította a keresetet, és teljes egészében helybenhagyta a GVH döntését – olvasható a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GVH: 3 millió forintos bírság a Norbi-csoportnak

A Development Service Consulting Kft.-t (korábban: Norbi.hu Kft.) két millió forintra, a Norbi Update Worldwide Zrt.-t pedig egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel a táraságok a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak.

MTI Gazdaság

Csomagküldőket büntetett a GVH

A fogyasztók megtévesztése miatt összesen 10,5 millió forint bírságot szabott ki három csomagküldő vállalkozásra Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a hatóság közleményben.

MTI Gazdaság

Megúszta egy cég a GVH-bírságot

Versenykorlátozó megállapodást kötött egymással a budapesti Bajcsy Zsilinszky utcai kórház rekonstrukciójára kiírt közbeszerzési eljárás elnyerése érdekében a Kortex Mérnöki Iroda Kft. valamint az Olympus Hungária Kft. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Kortex Kft.-re emiatt 77 millió forint versenybírságot szabott ki, mentesült viszont a büntetés alól az Olympus Kft., amely elsőként adott információkat a megállapodásról, és végig együttműködött a GVH-val.-

MTI Gazdaság

GVH: százmilliós bírság a Tescónak

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt., ezért a hipermarketláncnak 100 millió forint bírságot kell fizetnie - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

MTI Gazdaság

Üdülési jogot értékesítő cégeket bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt: a Kereknap 2003 Kft-t 5 millió forintra, míg a Holiday Club Hungary Kft-t 2 millió forintra bírságolta.

MTI Gazdaság

A GVH a kartellekre és az innovációra akar figyelni

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a hírközléspiaci kartellek elleni küzdelem kiemelkedő feladatának teljesítése mellett, a jövőben biztosítani kívánja az erőfölénnyel való visszaélések megítélése során a befektetések védelmét és az innováció ösztönzését - tartalmazza a GVH elektronikus hírközlést érintő, 2002-től napjainkig terjedő átfogó versenypolitikai elemzése.

MTI Gazdaság

GVH: az Invitelé lehet a Tele-2 Magyarország

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. megvásárolhatja a Tele-2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-t, amelyet a Tele2 AB svéd távközlési konszern adott el - a korábbi információk szerint - mintegy 40 millió svéd koronáért (mintegy 1 milliárd forintért).