szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 5 millió forintra büntette a drogérialáncot üzemeltető Rossmann Magyarország Kft.-t, a cég ugyanis akciósan kínált parfümjeivel több alkalommal is megtévesztette a fogyasztókat – közölte a GVH.

A Rossmann 2007. szeptember 20. és 30. között, illetve december 3. és 9. között hirdetett akciót. Az első alkalommal egyebek mellett Charlie parfümöket hirdetett 2799 forint helyett 999 forintért. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a szeptemberi akció során a Charlie parfüm az egyik nagykanizsai üzletben, szeptember 20-24. között egyáltalán nem volt kapható, Tatán ugyanez a termék az akció első napján nem volt elérhető, emellett az akció irreálisan alacsony készlettel indult.

A decemberi akció során kínált Chevignon parfümről kiderült, hogy a kedvezmény alapját adó 7999 forintos áron csak öt napig lehetett megvenni a terméket, korábban azt a Rossmann 5999 forintért árulta. Így a fogyasztó nem kapott reális képet az akcióról, arról, hogy milyen mértékű kedvezményt érhet el – áll a közleményben.

A büntetés kiszabásakor a versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság együttműködőnek bizonyult az eljárás során, ugyanakkor súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a jogsértés nem csak egy terméket érintett, a teljes bolthálózatot lefedte, illetve a megtévesztő információk széles fogyasztói körhöz jutottak el. Emellett a Rossmannak magas piaci részesedése van, és már többször elmarasztalták a fogyasztók megtévesztése miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Ötmillió forintos GVH bírság a Rossmann-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ötmillió forintra bírságolta a Rossmann Magyarország Kft.-t, mert a társaság nem a valóságnak megfelelő árakat tüntetett fel egyes reklámújságjaiban, és ezzel megtévesztette a fogyasztókat.

MTI Gazdaság

Újabb üzleteket nyitna a Rossmann

A Rossmann újabb üzleteket akar nyitni Magyarországon. Az idén Németországban 120 új üzletet akarnak nyitni, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon további 151-et.

Gazdaság

Új versenytársat kap a Rossmann és a DM

A jövő év elején új, nehézsúlyú versenytársat kapnak a hazai drogériák a német Schlecker személyében. A cég a Lidl által is alkalmazott agresszív kereskedelmi módszerekkel Európa vezető drogérialáncává küzdötte fel magát. Megjelenésével árháborúra és a piac átrendeződésére lehet számítani Magyarországon.

MTI Gazdaság

Bírság a Rossmannak, mert nem tartott elég parfümöt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1 millió forintra bírságolta a Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft-t, mivel a Rossmann a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor nyíregyházi üzletében egy akció keretében reklámozott termékéből csupán minimális készlet állt rendelkezésre, amely az akció első óráiban elfogyott - közölte a GVH a döntést.