szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A májusi fordulópont után júniusban ismét 4 ponttal (-64,3 pontra) nőtt a GKI fogyasztói bizalmi indexének szezonálisan kiigazított értéke.

Az EU támogatásával végzett felmérés szerint májushoz képest javulás elsősorban a korábban legpesszimistább megítélésű kérdéseknél tapasztalható: az ország várható gazdasági helyzetéről kialakított lakossági vélemények 8 ponttal, a munkanélküliség következő 12 havi alakulására vonatkozó lakossági várakozások 7,5 ponttal javultak.

Ugyancsak valamivel kedvezőbb – vagyis kevésbé pesszimista – lett a lakosság saját pénzügyi helyzetére és rövid távú megtakarítási képességére vonatkozó véleménye is. A következő egy évben várható inflációs várakozások növekedést mutatnak a fogyasztók megítélésében.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Nielsen: a fogyasztói közhangulat tovább romlott

A gazdasági közérzetnek viszonylag jó lázmérője a fogyasztói közhangulat, így nem meglepő, hogy a magyarországi fogyasztói közhangulat további gyors romlásáról számolt be a Nielsen piackutató cég.

MTI Gazdaság

Magasan az amerikai fogyasztói bizalom

Évek óta nem tapasztalt fellendüléssel 54,9 pontra szökkent a Conference Board vezető amerikai gazdaságkutató csoport fogyasztói bizalmi mutatója májusban. Áprilisban 40,8 ponton volt. A májusi érték nyolchavi csúcs.

MTI Gazdaság

Spanyolország történetében először estek a fogyasztói árak

Spanyolország legújabb kori történetében először idén márciusban estek éves szinten a fogyasztói árak: a nemzeti statisztikai hivatal (INE) szerdai jelentése szerint 0,1 százalékos volt a mérséklődés 2008 márciusához képest. Elemzők szerint az idén akár 2 százalékot is elérhet majd az éves árcsökkenés.