szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Már csak két külföldi befektető verseng az Opelért – közölte pénteken az anyavállalat General Motors szóvivője.

A szóvivő megerősítette azokat az értesüléseket, amelyek szerint a kínai BAIC autógyár kiszállt  versenyből, így csak a Magna osztrák-kanadai alkatrészgyártó, beszállítói  konszern és az RHJ belga pénzügyi befektető maradt talpon.

A benyújtott pályázatokat a General Motors és a német kormány közösen értékeli, a német állami, illetve tartományi garanciavállalás ugyanis elengedhetetlen. Döntés legkorábban a jövő héten várható.

Ezzel egy időben Angela Merkel kancellár után pénteken a kormány egy másik magas rangú képviselője, Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter is hangsúlyozta, hogy a német fél a Magnát részesíti előnyben. Német értékelések szerint az osztrák-kanadai cég mellett szól annak intenzív orosz kapcsolata, különös tekintettel arra, hogy a Magna az orosz Sberbankkal és a GAZ autógyárral közösen pályázott. A Magnát pártfogolják a négy németországi Opel-autógyárnak otthont adó tartományok, továbbá az alkalmazottakat tömörítő üzemi tanács is.

Nyílt titok ugyanakkor, hogy a General Motors az RHJ pénzügyi befektetőt részesíti előnyben. Az RHJ ugyanis szoros kapcsolatban áll a Riplewood amerikai befektető-társasággal, amely viszont a detroiti anyavállalattal működik együtt. A belga befektető nem is csinált titkot abból, hogy  pályázat elnyerése esetén az Opel talpra állítása után azt értékesíteni kívánja, és megfigyelők szerint új tulajdonosként ebben az esetben mindenekelőtt a "régi", azaz a General Motors jöhet szóba.

A pályázatok kiértékelésekor a fő szempont az, hogy melyik cég mekkora tőkével kíván beszállni, milyen fejlesztéseket, illetve milyen esetleges üzembezárásokat és leépítéseket tervez. Német megítélés szerint a legfontosabb a hosszú távú stratégia, amelyet az RHJ részéről hiányolnak. Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter mindenesetre pénteki nyilatkozatában hangoztatta:"mind az Opel-alkalmazottak, mind a német adófizetők szempontjából a Magnát tekinti ésszerű megoldásnak".

Ennek ellenére a verseny nyitott és szakértők annak kimenetelét nem merik megjósolni.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Hajrá az Opelért újabb nehézségekkel

A véghajrához érkezett az Opelért hónapok óta folyó verseny. Hétfőn jár le az a határidő, amelyet az anyavállalat, az amerikai General Motors szabott a pályázók végleges tervezetének benyújtására.

MTI Autó

Bizonytalan az Opel sorsa

Továbbra is bizonytalan az Opel sorsa, az új befektető megtalálása ismét az egyik legfőbb gazdasági témává vált Németországban.

MTI Autó

Véghajrá az Opelért

A véghajrához érkezett az Opelért hónapok óta folyó verseny. Hétfőn jár le az a határidő, amelyet az anyavállalat, az amerikai General Motors szabott a pályázók végleges tervezetének benyújtására.