szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Noha a tervezett elbocsátásokat egyáltalán nem vonta vissza, azok számát néhány százzal csökkentette az Opel tulajdonosa, a General Motors. Három év múlva azonban ismét profitot várnak európai érdekeltségektől.

Pénteki értesülések szerint egyebek mellett erről beszélt az Opel/Vauxhall vezérigazgatója, Nick Reilly pénteken a németországi Rüsselsheimben, ahol a helyi Opel-alkalmazottakkal találkozott. Szavai szerint a General Motors Európa-szerte az eddigi 9000 helyett mintegy 8300 munkahely megszüntetését tervezi, ezek oroszlánrésze – mintegy 50-60 százaléka – ugyanakkor a négy németországi üzemre esik. Reilly azt ígérte, hogy az Opel európai "agytrösztjének" számító Rüsselsheimből a tervező, illetve fejlesztőmérnökök közül egyetlen egyet sem bocsátanak el.

Új Opel modell. A megegyezés szerint kinyitják számukra az amerikai
piacot is
© Autómenedzser
Az GM európai érdekeltségeinek vezetője a korábbiakkal ellentétben kilátásba helyezte, hogy a legújabb tervek szerint az Opel mindenütt értékesíthető lesz, így egyebek mellett Ázsiában és Észak-Amerikában is. Ez utóbbit az amerikai konszern mostanáig ellenezte, tartva a konkurenciától. Ez állítólag a németországi alkalmazottak üzemi tanácsának egyik követelése volt, amit a General Motors a pénteki közlés szerint elfogadott. Az igazgató a hírek szerint az alkalmazottak más követeléseit illetően is jelezte, hogy a General Motors kész az engedményre, így egyebek mellett kész nagyobb önállóságot adni az Opelnek. Az üzemi tanács ezzel összefüggésben egyfajta hivatalos szándéknyilatkozatra számít, ennek ellentételezéseként viszont állítólag jelezte: az alkalmazottak ebben az esetben hajlandók vállalni egy 265 millió eurós bércsökkentést.

Nick Reilly nem vázolta, hogy a németországi elbocsátások a négy üzem közül hogyan oszlanak meg. Ismételten azt hangoztatta, hogy a General Motors a hónap közepére terjeszti elő végleges szanálási tervét. Német sajtójelentések szerint viszont a Belgiumban lévő antwerpeni üzem sorsa állítólag már megpecsételődött, a gyár bezárása a rekonstrukció elengedhetetlen elemét jelenti.

Reilly megerősítette, hogy a szanálás költségei 3,3 milliárd eurót tesznek ki. A General Motors arra számít, hogy ebből 2,7 milliárd eurót az európai „Opel-országok” fedeznek. A vezető kijelentette: az amerikai konszern azt reméli, hogy az Opellel Európában három év múlva ismét nyereséges lesz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!