Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fb8896a1-85e6-4219-a4e6-ebc5a253ee1f","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Dibusz Dénes arra számított, hogy a világbajnokságot „még megcsináljuk együtt”.","shortLead":"Dibusz Dénes arra számított, hogy a világbajnokságot „még megcsináljuk együtt”.","id":"20250603_gulacsi-peter-dibusz-denes-magyar-labdarugo-valogatott-lemondas-meglepetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb8896a1-85e6-4219-a4e6-ebc5a253ee1f.jpg","index":0,"item":"8bf01287-5425-4664-84a4-07aa189ca087","keywords":null,"link":"/sport/20250603_gulacsi-peter-dibusz-denes-magyar-labdarugo-valogatott-lemondas-meglepetes","timestamp":"2025. június. 03. 12:52","title":"Dibuszt meglepte Gulácsi döntése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"104b3be5-b154-467e-b131-7f4bc9d50818","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.","shortLead":"Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.","id":"20250603_erosebb-gyorsabb-es-egyben-takarekosabb-lett-a-legkisebb-toyota-aygo-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/104b3be5-b154-467e-b131-7f4bc9d50818.jpg","index":0,"item":"f3900110-4951-4fd7-9253-a8de7fc470df","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_erosebb-gyorsabb-es-egyben-takarekosabb-lett-a-legkisebb-toyota-aygo-x","timestamp":"2025. június. 03. 07:21","title":"Erősebb, gyorsabb és egyben takarékosabb lett a legkisebb Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60dd5166-098a-4efd-bdfd-b9da9442b36d","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Az utóbbi három évtizedben a Balaton vize háromszor annyit melegedett, mint az azt megelőző több mint 120 évben, a vízben fellépő hőhullámok pedig sokkal gyakoribbak – derül ki a klímaváltozással foglalkozó Másfélfok közleményéből.","shortLead":"Az utóbbi három évtizedben a Balaton vize háromszor annyit melegedett, mint az azt megelőző több mint 120 évben...","id":"20250604_Veszesen-felgyorsult-a-Balaton-vizenek-melegedese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60dd5166-098a-4efd-bdfd-b9da9442b36d.jpg","index":0,"item":"c87a2bbe-106f-4c7f-83ea-d59ad7f933a2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_Veszesen-felgyorsult-a-Balaton-vizenek-melegedese","timestamp":"2025. június. 04. 07:00","title":"Vészesen felgyorsult a Balaton vizének melegedése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43e38b0c-f537-4a02-8886-90f5ecddb93f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy beruházások készülnek a Hungaroringen, úgyhogy mínuszba ment le az éves eredmény.","shortLead":"Nagy beruházások készülnek a Hungaroringen, úgyhogy mínuszba ment le az éves eredmény.","id":"20250604_hungaroring-veszteseg-beszamolo-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43e38b0c-f537-4a02-8886-90f5ecddb93f.jpg","index":0,"item":"343e13aa-61e1-4c32-9c2c-988ccdba47b1","keywords":null,"link":"/kkv/20250604_hungaroring-veszteseg-beszamolo-felujitas","timestamp":"2025. június. 04. 12:12","title":"Ilyen csak a Covid alatt történt: veszteséges lett a Hungaroring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec616476-cc05-44d1-8f5b-476047e148a5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy új áruforgalmi repülőtér építését is tervezi a kormány.","shortLead":"Egy új áruforgalmi repülőtér építését is tervezi a kormány.","id":"20250603_Megepulhet-a-Ferihegyre-vezeto-gyorsvasut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec616476-cc05-44d1-8f5b-476047e148a5.jpg","index":0,"item":"22539b4b-1626-4df5-a779-8bbf19adabd4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Megepulhet-a-Ferihegyre-vezeto-gyorsvasut","timestamp":"2025. június. 03. 11:30","title":"Nagy Márton: megépülhet a Ferihegyre vezető gyorsvasút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás, annyian költöznének oda Budapestről, a Dunakanyar piaca állt csak le a korábbi súlyos túlárazás után.","shortLead":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás...","id":"20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181.jpg","index":0,"item":"233d7bd0-675a-4449-8758-4f26b3d0e866","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","timestamp":"2025. június. 04. 11:47","title":"Méghogy lassul az ingatlanpiac? A nyaralók árai tovább száguldanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b5dc714-62f3-461b-a8ce-6a174a8bba74","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta. ","shortLead":"A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta. ","id":"20250603_Kinos-kudarc-eddig-az-elekromos-Mercedes-G-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b5dc714-62f3-461b-a8ce-6a174a8bba74.jpg","index":0,"item":"dcb4ef77-a004-493e-a4af-4864120fd091","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_Kinos-kudarc-eddig-az-elekromos-Mercedes-G-osztaly","timestamp":"2025. június. 03. 11:31","title":"Kínos kudarc eddig az elektromos Mercedes G-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e7206b0-ea3f-462d-a8ad-8acbee694c79","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Magyarországon is megtelepedő, elektromos autókat gyártó cég olyan durva árháborúba kezdett, aminek nagyon rossz vége is lehet.","shortLead":"A Magyarországon is megtelepedő, elektromos autókat gyártó cég olyan durva árháborúba kezdett, aminek nagyon rossz vége...","id":"20250603_A-kinai-ingatlanpiachoz-hasonlo-lufit-fuj-eppen-a-BYD-a-hazai-versenytarsak-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e7206b0-ea3f-462d-a8ad-8acbee694c79.jpg","index":0,"item":"f11d5c5e-fbb5-45dc-aefb-2ea7ac43ffdf","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_A-kinai-ingatlanpiachoz-hasonlo-lufit-fuj-eppen-a-BYD-a-hazai-versenytarsak-szerint","timestamp":"2025. június. 03. 15:14","title":"A kínai ingatlanpiachoz hasonló lufit fúj éppen a BYD a hazai versenytársak szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Járai: középtávon 40 százalék alá kell szorítani az állami újraelosztást
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Járai Zsigmond volt jegybankelnök, az Orbán-kormány volt pénzügyminisztere szerint az állami újraelosztást már középtávon 40 százalék alá kell szorítani, és komoly szerkezeti átalakítást kell végrehajtani az államháztartásban.
Járai a Budapesti Corvinus Egyetemen szerdán egy szakmapolitikai előadássorozat előadójaként kijelentette: az újraelosztás 40 százalék alá szorítását 4-5 év alatt is meg lehet oldani, de társadalmi feszültséggel járna, ha mintegy 10 év alatt mérsékelnék az állami újraelosztást, az viszont az ország versenyképességének javítását odázná el. Az ország versenyképességét lényegesen javítani kell, ehhez adócsökkentésre, az adórendszer átalakítására van szükség - hangsúlyozta Járai Zsigmond.
Szerinte nem vagyunk túl a válságon, ha a hivatalos kormányzati prognózis azt mondja, idén 0,2 százalék lesz a gazdasági visszaesés, a valóságban a magyar GDP csökkenése akár 2-4 százalék is lehet az idén. A kormányzati elhibázott gazdasági politika miatt az elmúlt években a magyar gazdaság versenyképessége jelentősen csökkent, régiós versenytársai sorra megelőzték Magyarországot. Emlékeztetett arra, hogy 2002-ben a versenyképességi világranglistán Magyarország a 28. helyen állt, 2009-ben már a 67. helyre szorult vissza.
A Bajnai-kormány csak az államháztartási deficit lefaragására koncentrált, de közben 9-10 másik fontos feladatot is meg kellett volna oldania - mondta. Gond az is a véleménye szerint, hogy a Bajnai-kabinet a hiány csökkentését statikus módon, változatlan államháztartási szerkezetben oldotta meg. Annak megvalósítása során a kiadások szerkezetét át kellett volna alakítani, mert így nehezen tartható fenn a viszonylag alacsony deficit - húzta alá.
A bürokráciát, a korrupciót a következő kormánynak jelentősen vissza kell szorítania - hangsúlyozta. Aláhúzta: a hibás gazdaságpolitika hibás monetáris politikával társult. A jegybank mostani vezetésének azon kellene fáradoznia, hogy "pénz pumpáljon a gazdaságba". Arra a kérdésre, milyen szerepet vállalna egy esetleges, választások utáni Fidesz kormányban, kitérően válaszolt. Annyit közölt, ő már most is a részt vesz a Fidesz gazdaságpolitikájának alakításában, "a feladatokat még nem osztják" - mondta.
Magyarország akkor lesz képes korábbi versenyképességét visszaszerezni, ha a GDP-arányos újraelosztást a jelenlegi 50 százalékról 40 százalékra szorítja le – jelentette ki Járai Zsigmond, a jegybank volt elnöke, a CIG Közép-európai Biztosító Zrt. felügyelőbizottsági elnöke a 47. közgazdász vándorgyűlésen.
Jövő év végéig, néhány 10 millió eurónyi új részvény kibocsátásával a Budapesti Értéktőzsdére megy a CIG Pannónia Életbiztosító Zrt. – közölte Járai Zsigmond felügyelőbizottsági elnök csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Járai Zsigmond szerint Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon is felelős a Magyarországon kialakult mély válságért; erről a volt jegybankelnök a Fidelitas szombati, a Kockára tett jövő címmel megrendezett konferenciáján beszélt Budapesten.
Az Orbán-kormány első pénzügyminisztere szerint a kiadáscsökkentés még mélyebb gazdasági visszaesést eredményez majd. Ugyanakkor sokkal drasztikusabb programokra van szükség, fele ennyi minisztériumra és állami alkalmazottra, az állami vezetők fizetését pedig egymillió forintban kellene maximálni. Járai Zsigmonddal beszélgettünk.
Nem volt igazi összecsapás – sem tematikusan, sem időben-térben. Előbb Orbán Viktor első pénzügyminisztere, a jegybank későbbi elnöke, Járai Zsigmond beszélt a Közgazdász-vándorgyűlés mintegy félezer hallgatója előtt, majd egy órával később a Washingtonból Bécs érintésével Zalakaroson landoló kormányfő. Kettejük között szünet, s lazításképpen Futó Péter és Parragh László előadása a válságkezelés árnyoldalairól – munkaadói nézőpontból. A szokásos, kulturált elégedetlenség.
Egy Fidesz vezette kormányban pozíciót vállalna Járai Zsigmond, a jegybank volt elnöke, az Orbán-kormány pénzügyminisztere erről az MTI-nek beszélt Miskolcon, kedden.
Járai Zsigmond volt jegybankelnök, a CIG Közép-európai Biztosító Zrt. felügyelőbizottságának elnöke szerint két év távlatában, azaz 2009-2010-ben akár 10-12 százalékos gazdasági visszaesés is lehet Magyarországon.
Egyelőre beláthatatlan messzeségben van Magyarországon az euró bevezetése, még helyes gazdaságpolitikát folytatva is legalább 4-5 év kellene ahhoz, hogy realitás legyen a közös európai pénz - hangoztatta Járai Zsigmond volt jegybankelnök Vasegerszegen egy gazdasági fórumon.
Akár egy év alatt is véghez lehet vinni olyan intézkedéseket, amelyek 2-3 év múlva érezhető gazdasági javulást hoznak; mindenekelőtt adócsökkentésre és a bürokrácia leépítésére lenne szükség - mondta Járai Zsigmond, volt jegybankelnök Debrecenben.