szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Még egy autógyár bezárását helyezte kilátásba a Fiat vezetése abban az esetben, ha nem sikerül megállapodniuk a szakszervezetekkel.

A Fiat eredetileg azt tervezte, hogy a Nápoly közelében lévő pomiglianói üzemet 700 millió eurós beruházással fejleszti, és a Fiat Pandák gyártását oda telepíti Lengyelországból. Cserébe a dolgozóknak azt kellene vállalniuk, hogy hosszabb lesz számukra a munkaidő: napi kettő helyett három műszakban, egy héten hat napon át kellene dolgozniuk. 

 "Ha a szakszervezetek nem egyeznek ebbe bele, akkor nem lesz más választásunk, mint bezárni a gyárat" - mondta pénteken a Fiat-csoport elnöke. Erre Sergio Marchionne szerint már jövőre sor kerülhet. A szakszervezetek a pénteki nap folyamán még egyszer tárgyalóasztalhoz ülnek a vezetéssel.

A Pomiglianóban lévő üzem a Fiat öt olaszországi gyárának egyik, ahol ötezren dolgoznak, és tavaly 35 ezer autót állítottak elő. A Fiat tervei szerint a gyár kapacitását évi 280 ezerre akarják növelni. Az üzemben Alfa Romeókat is gyártanak. A társaságnál idén januárban jelentették be, hogy 2011 végén bezárják a szicíliai Termini Imeresében lévő gyárat.

 
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az autóipari export húzza magával a magyar ipart

Elsősorban a javuló külföldi értékesítési lehetőségeknek és a gyenge bázisnak köszönhetően bővült az ipari termelés volumene februárban. Az elemzők az év további részében azt várják, hogy a továbbra is gyenge belső kereslet mellett elsősorban az export növeli majd a termelést.