szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szeptembertől új szervezeti és működési szabályzat szerint végzi feladatait, a változás célja az, hogy hatékonyabb legyen a felügyeleti munka – közölte a felügyelet szerdán.

A közlemény szerint a változások lehetővé teszik azt is, hogy a pénzügyi intézményeket magas színvonalon ellenőrizze a PSZÁF, s hangsúlyosan védje a fogyasztók érdekeit.

A közlemény emlékeztet arra, hogy július elején a PSZÁF élén vezetőváltás történt, módosult a felügyeletről szóló törvény, illetve új elvárások fogalmazódtak meg a felügyeleti munkával kapcsolatban. A változások keretében az elnök munkáját immár két alelnök segíti, megosztva az ellenőrzési és a fogyasztóvédelmi feladatokat, s a korábbiakhoz képest egyértelműen elkülönül a vizsgálati és a jogérvényesítési terület.

A szervezeti átalakulás lehetővé teszi az átfogó piaci ellenőrzéseket, a helyszíni vizsgálatok erősítését és a különböző piaci szereplők, például a közvetítők egységes kezelését. Emellett a PSZÁF az eddigieknél aktívabban vesz részt a pénzügyi szektorra vonatkozó szabályozási munkákban.

Az új struktúra révén megerősödött a fogyasztóvédelmi szakterület, egyértelműbbé váltak a hatáskörök és a feladatok. A határozottabb, kezdeményezőbb felügyeleti szerepvállalás az érdemibb, eredményesebb fogyasztói érdekvédelmet szolgálja - áll a közleményben.

A PSZÁF közölte azt is, hogy fokozott figyelemmel kíséri a piaci történéseket, s hangsúlyt kap a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztése, a fogyasztók tájékoztatása is. Egyablakos ügyfélszolgálat jött létre, amely segíti a lakossági panaszok, észrevételek és kérelmek alapos, pontos kezelését.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A PSZÁF 3 millió forintra bírságolta az AXA Bankot

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepét, mert a bank megsértette az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokat – közölte a felügyelet szerdán.

hvg.hu Gazdaság

Folytatja a szigort a PSZÁF: egyetlen ügyfélpanasz 200 ezerbe is kerülhet

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) bankokat és biztosítókat büntetett meg, mert nem megfelelően kezelték az ügyfelek panaszait vagy nem tájékoztatták őket megfelelően. A legnagyobb bírságösszeget, összesen félmillió forintot ezúttal a CIB Banknak kell fizetnie, mivel nem válaszolt időben három ügyfele panaszlevelére.

MTI Gazdaság

Négy biztosítót bírságolt a PSZÁF

Négy biztosító ellenőrzése során 13 határozatot hozott a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), ebből 3 kötelezéssel, míg 10 bírsággal zárult – a határozatok kedden jelentek meg a felügyelet honlapján.