szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bécsi székhelyű Európai Védjegy Intézet (European Brand Institute) közzétette 2010-es „eurobrand2010” márkaértékelési tanulmányát, amelyben 24 ország 16 iparágának 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták.

Gerhard Hrebicek, az Európai Védjegy Intézet igazgatója elmondta, hogy a cégmárkák értéke a gyógyszer-, egészségügyi és biotechnológiai ágazatokban növekedett a legnagyobb mértékben. A legnagyobb márkaérték-növekedést (34,6 százalék) a brit GlaxoSmithKline érte el, amelyet a Sanofi Aventis (19,1 százalék) és a Novartis (11,6 százalék) követ. A válság legsúlyosabban az autógyártókat (- 14,1 százalék) és a számítástechnikai és technológiai ágazatokat (-14,5 százalék) érintette. A pénzügyi szolgáltatók átlagosan 10,8 százalékot vesztettek márkaértékükből: a vesztesek közt első helyen az RBS (-36 százalék) áll, amely után az UniCredit (-29,7 százalék) és a Deutsche Bank (-29,9 százalék) következik.

Louis Vuitton bemutató. Magasra értékelik
AP

Az igazgató szerint a márkaértékek kevésbé érzékenyen reagálnak a gazdasági változásokra, mint a tőzsdei árak. A tőkepiacokon a márkaértékek stabilabbaknak mutatkoznak, mint a vállalkozások cégérteke. A legértékesebb cégmárkájú vállalatok hamarabb magukhoz tértek a válságot követően, sőt, egyes ágazatokban további növekedési lehetőségek mutatkoznak a tőkepiaci értékben. Az ismert cégmárkájú társaságok cégértéke gyorsabban nő a tőzsdeindexnél. Például az eurobrand2010 top 10-es listáján az erős cégmárkájú társaságok átlagos cégértéke 32,1 százalékkal emelkedett, míg a DAX index ugyanebben az időszakban csak 22,6 százalékos növekedést mutatott.

Európa legértékesebb cégmárkái, milliárd euró

Idei rang

tavalyi rang

cég

érték, milliárd euró

1.

2.

LVMH

27,638

2.

1.

Nokia

25,331

3.

4.

Vodafone

25,318

4.

3.

INBEV

23,604

5.

5.

Unilever

22,212

6.

6.

Telefonica

21,880

7.

12.

Nestlé

19,563

8.

8.

Deutsche Telekom

18,001

9.

10.

SAB Miller

17,572

10.

7.

Mercedes-Benz

16,940

Az idei európai márkaérték rangsor élén egy luxuscikkgyártó, a tavalyi második, a francia Moët Henessy - Louis Vuitton áll, annak ellenére, hogy viszonylag nagy 14,6 százalékos márkaérték-vesztést könyvelhetett el. Az élről a második helyre csúszó Nokiánál azonban ennek csaknem a kétszeresét 28,1 százalékos csökkenést regisztráltak. Az első tízbe csak egy új érkező, a Nestlé került be a tavalyi 12-ik helyről 14,8 százalékos fejlődést mutatva, s a kipottyanó BMV a tavalyi 9-ikről egészen a 14-ik helyig szánkázott 19 százalékos veszteséget összehozva.

Az egyes márkák közül (ahol nem a cég összesített márkaértékét nézték, csak az adott brandét) a Nokia áll az első helyen 25,331 milliárd eurós értékkel. Majd a Vodafone (25,318), a Louis Vuitton (17,186), a Mercedes-Benz (16,940), a BMW (15,267), a Telefonica(15,061), a Nescafé(14,567), az Orange (12,900), a T-Mobile (12,663) és a Red Bull (11,973) szerepel az első tízben.

A legértékesebb magyar cégmárka az OTP Banké, amely ugyan 2,5 százalékot veszített, de még így is 425 millió eurót ér. A térségből ennél csak a lengyel Polkomtel áll jobban a maga 964 millió eurójával.

hvg.hu
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Bejegyezték a székely termék márkanevet

Székely termék márkanévvel kívánjuk ellátni a székelyföldi termelők által előállított termékeket, terményeket, amennyiben azok valóban hagyományos termékek, és megfelelnek a márkanév által előírt arculatnak és szabványnak - jelentette be kedden csíkszeredai sajtótájékoztatóján Borboly Csaba, a Hargita megyei önkormányzat elnöke.

hvg.hu Gazdaság

A legértékesebb európai márka a Nokia, 35,22 milliárd eurót ér

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a Eurobrand 2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt. Nem meglepő, hogy az első tízben csak tömegtermelők, nagy szolgáltatók és luxuscikkgyártók szerepelnek. A tanulmány 24 ország 16 iparágának több mint 3000 neves kereskedelmi márkáját értékelte fel.

hvg.hu Gasztro

Gyógyszerként kezdte, koktél lett belőle

Kezdetben vala a rambouillon. Aztán nagyon gyorsan rum lett belőle. Így könnyebb volt kimondani, különösen pár nyelet után. Nyáron hűt, télen melegít, a leghíresebb koktélok alapanyaga. Márkatörténet.

hvg.hu Gasztro

Legendás márkák: 140 éves amerikai álom

140 évvel ezelőttre nyúlik vissza a legendás Heinz ketchup története. Henry J. Heinz és szomszédja, L. Clarence Noble 1869-ben alapította meg az amerikai Pittsburgh peremén a Heinz Noble Company-t.