szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a múlt héten nevezte ki az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait. A testület alakuló ülésen a bizottság elnökéül Geönczeöl Attila marketing szakembert választották meg.

A testület első munkanapján javasolta a szakminiszternek a „Magyar bor mindenkor” kampány folytatását és a legfontosabb nemzetközi szakkiállításokon való részvételt. Határoztak, hogy gyorsított ütemben dolgozzák ki még ebben a hónapban a jövő évi akciótervet, melyhez észrevételeket bárki küldhet az Agrármarketing Centrum weboldalán erre a célra nyitott üzenőfelületen keresztül. 

A Bormarketing Bizottság

Elnök: Geönczeöl Attila
Titkár: Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója
 
Borászok: Csutorás Ferenc, Klément György Zoltán, Marozsán Judit, Szepsy István, Tálas László. Marketingesek: Ács Dóra, Csathó Pál, Farkas Zoltán, Kampós Jenőné Wisnovszky Grácia, Mészáros Péter, Rigler Zsolt.

Simon Péter kifejtette: azt várja, hogy a Bormarketing Bizottság munkájában gördülékeny és a korábbinál gyorsabb lesz az ügymenet, a forrásfelhasználás pedig érzékelhetően hatékonyabbá válik. A rendelkezésre álló források véleménye szerint elegendőek ahhoz, hogy eredményes programokat tudjanak lebonyolítani.

A koncepció formálódása közben a szöveget az AMC honlapjára is felteszik, hogy mindenki megfogalmazhassa a véleményét egy társadalmi vita keretében. Jelenleg többféle koncepció töredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgálják majd, és amit lehet, hasznosítanak belőle – ígérte az AMC igazgatója.

A bizottság munkájával javulhat az Agrármarketing Centrum és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Az AMC ugyanis nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal.

A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gasztro

Borászati tanácsadó testület

A Budapesti Corvinus Egyetem szenátusa előbb integrálta a felsőfokú intézményhez tartozó szőlészeti és borászati szervezeteket, majd működésük segítésére tanácsadó testületet alakított.

hvg.hu Gazdaság

Hol issza meg a magyar a borát, és milyet? – felmérés

Tudatosan választanak a magyar borfogyasztók: vásárláskor a szőlőfajta és a pincészet játsszák a legfontosabb szerepet, míg a csomagolásra csak kevesen figyelnek – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából.