szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A reklámokkal foglalkozó Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) közgyűlésén ismét elnökké választották Fazekas Ildikót, aki a magyar Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.

„Az elismerés nemcsak nekem, hanem a magyarországi önszabályozás sikerének is szól” – hangsúlyozta Fazekas a választás után. Fazekas közgazdász, a Széchenyi Egyetem címzetes egyetemi docense, a Budapesti Gazdasági Főiskola címzetes főiskolai docense. 1993-tól a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének félállású oktatója, egyetemi adjunktus. 1998-tól az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára. 2009-től az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) elnöke.

Az EASA feladata továbbra is kettős. Egyrészt a reklámmal kapcsolatos etikai kérdések európai szintű válaszait fogalmazza meg, amelyeket képviselőkkel és EU-s döntéselőkészítő politikusokkal is megismertet. A reklámipar változásait az önszabályozás is követi, így a jelenlegi kiemelt feladat egyrészt a digitális kommunikáció térnyerése révén az önszabályozás hatáskörének bővítése, másrészt a nemzeti önszabályozó szervezetek munkájának segítése, új szervezetek létrehozása.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Shake

Lehet eredetien is más tollával ékeskedni

Guttenberg német védelmi minisztert pár napja búcsúztatták plágium-botránya miatti lemondása után, egy svájci ruházati cég pedig poénra vette a figurát. Mármint Guttenberget, akinek ha a doktori disszertációja nem is, legalább a kabátja eredeti.

hvg.hu Shake

A vegák jobbak az ágyban, az erő mégsem velük van

A Super Bowl megmozgatja a fogyasztói társadalmat, a reklámozók pedig próbálják erre az eseményhez időzíteni a legkreatívabb hirdetéseiket. A Volkswagen Darth Vaderes kisfilmje nyerte el a nagyközönség tetszését, a PETA betiltott szexuális töltetű reklámja viszont hiába próbálta volna meggyőzni a húsevőket, hogy a vegáknak jobb a szexuális életük. Betiltották a hirdetésüket.

Szegő Iván Miklós Tech

Hat alapérzelem: melyek ezek, mire használhatók és mire nem?

Öröm, bánat, düh, meglepődés, félelem és undor – e hat emberi alapérzelmet arcmimika alapján a pápuák ugyanúgy felismerik, mint a nyugati világ egyetemistái. Erre épít a filmgyártás, de például a reklámiparban kidobott pénz az alapérzelmekhez társított üzenet.

Hírszerző/FH Shake

Szexvideóra cserélt egy óriáshirdetést egy orosz férfi

Másféléves börtönbüntetésre ítéltek Moszkvában egy orosz hackert, aki pornófilmre cserélte egy elektronikus óriáshirdetés reklámvideóját az orosz fővárosban - közölte csütörtökön a RIA Novosztyi orosz hírügynökség. A 41 éves férfi "rosszul elsült viccként" jellemezte a belügyminisztérium épületének közelében található, hat méterszer kilenc méteres videófal feltörését.

MTI Gazdaság

Pekingben nem reklámozhatók a luxuscikkek

Pekingben a jövőben nem reklámozhatók utcai plakátokon a luxuscikkek, és a hirdetésekből el kell tűnniük az autók, a lakások, vagy például a borok reklámjában gyakran használt "mennyei, luxus, vagy csúcsminőség" szavaknak.