szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A luxusipar egyik fő piacának számító Japánban történt katasztrófa ellenére várakozáson felüli eredményeket ért el az idei első negyedévben az ágazat legnagyobb szereplője, a Louis Vuitton táskákról is ismert francia LVMH, és a titkos szövésű anyagból készült viharkabátjával és jellegzetes kockás szövetmintájával híressé vált brit Burberry.

A 155 éve alapított Burberry kedden megjelent beszámolója szerint a bevétel 390 millió font volt a január-márciusi időszakban, ami 33 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és meghaladja a Reuters 357 milliós elemzői konszenzusát.

A márkaboltot Budapesten is üzemeltető társaság az utóbbi időszakban az üzlethálózat fejlesztésére koncentrált. Tavaly júliusban például egyszerre 50 Burberry butikot nyitottak Kínában. A tervek szerint az összesített eladótér az idén világszerte 12-13 százalékkal nő.

A Burberry részvény árfolyama több mint 600 százalékkal emelkedett az utóbbi két és fél évben, miután a társaság a válság hatására jelentősen csökkentette a költségeit, aztán pedig sikerrel kapcsolódott rá a luxusipari konjunktúrára, amit elsősorban a növekvő kínai kereslet indított be.

A Japánban történt kettős természeti katasztrófa aggodalmat okozott a befektetők körében, mert a távol-keleti ország a luxusipar termékeinek harmadik számú felvevőpiaca. A kedden közölt adatok azonban azt jelezték, hogy a japán válság nem veti vissza az ágazatot és a céget, aminek hatására a Burberry papírja a délelőtti kereskedésben minden korábbi rekordot megdöntött.

Hétfőn ugyancsak a várakozásokat felülmúló első negyedévi eredményekről számolt be az ágazat legnagyobb szereplője, a Louis Vuitton mellett márkák tucatjait - például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát - egyesítő LVMH. A francia csoport bevétele 17 százalékkal 5,25 milliárd euróra emelkedett, míg elemzők 5 milliárdra számítottak. Az üzlet Európában, Amerikában és Ázsiában is jól ment, valamennyi üzletágban százalékosan kétszámjegyű volt a növekedés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Shake

Hogyan szúrjuk ki a hamisított luxusárut a neten?

Köszönet az interneten egyre szaporodó virtuális piacoknak, ha vásárolni akarunk, már nem kell a plázákban ölre menni a tömeggel, sőt, nyugodtan elrugaszkodhatunk a magyar boltok által kínált választéktól is. Elég egy dombornyomott bankkártya, és bármit megvehetünk, legyen az iPhone, Tiffany nyaklánc vagy Louis Vuitton táska. Ám mielőtt a virtuális pénztárnál jóváhagyjuk a tranzakciót, nem árt, ha meggyőződünk róla, hogy az áru, amelyre szemet vetettünk, nem csak olcsó hamisítvány-e. Ennek kiderítése nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk.

kadarm Shake

A legszebb őszi divat

A 2010-es őszi-téli divat meglehetősen sokszínűre sikerült, de azért a trendek egyértelműen beazonosíthatóak. A Louis Vuitton az ötvenes éveket feldolgozó új hullámon lovagol - látványosan.

hvg.hu Napi merítés

Zidane, Pelé és Maradona csocsózik egy táskareklámban

A Louis Vuitton luxus kategóriájú divatmárkát is megérintette a közelgő labdarúgó világbajnokság. A brand exkluzivitásához illően élő futball-legendák – Pelé, Maradona és Zidane – működnek közre a legújabb kampányban – olvasható a Sportsmarketing blogon.

MTI Gazdaság

A Louis Vuitton-tulaj megveszi a Bulgarit

A világ legnagyobb luxusipari társasága, a Louis Vuitton táskákról is ismert francia LVMH csoport többségi részesedést vásárol az órákat és ékszereket családi vállalkozásban gyártó olasz Bulgariban.