szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vizsgálatot indít a gyászjelentésként megjelent, de valójában egy autós kiegészítőt kínáló direkt marketing levél miatt a Magyar Reklámszövetség (MRSZ).

Számos bejelentés érkezett a szövetséghez egy elalvásgátló készüléket gyászjelentés formájában népszerűsítő direkt marketing levéllel kapcsolatban - közölte az RMSZ. A közlemény szerint az MRSZ Etikai Bizottsága, az Önszabályozó Reklám Testület és a Direkt és Interaktív Marketig Szövetség vizsgálatot kezdeményez és etikai szempontból kivizsgálja az ügyet a Magyar Reklámetikai Kódex-ben rögzített alapelvek szerint.

„Az MRSZ, az ÖRT és a DIMSZ a legteljesebb mértékben igyekszik feltárni a direkt marketingeszköz használatának körülményeit, így például megkeresik a reklámozó vállalkozást is. Az MRSZ Etikai Bizottsága együttműködik az ÖRT-tel és a DIMSZ-szel a reklám etikai megítélése tárgyában. A reklám jogi megítéléséről az arra hivatott szakhatóságokkal is konzultálunk.”  - idézte a közlemény Balogh Virágot, az MRSZ főtitkárát.

Korábban a hvg.hu-hoz is eljutott az a kéretlen levélként érkezett üzenet, amely gyászjelentéssel indul, de a végére kiderül, hogy egy féláron kínált autós kiegészítőt szeretnének vele eladni a címzettnek.

"Sajnálattal tudatjuk mindazokkal, akik tisztelték és szerették, hogy ifj. Szamosi Pál 2013.02.12.-én autóbalesetben elhunyt" - kezdődik a spam, amely ezután hamar rátér a lényegre. "Hihetetlen, de néhány héttel ezelőtt megéreztem a bajt: az alábbi oldalt találtam az interneten, és kértem őt, hogy vegyünk egy ilyen készüléket, amely pont az elalvásos baleseteket előzi meg, nem hagyja elaludni a sofőrt, de ő sokallta az árát."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!