Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c7beda13-7247-4588-a72c-4af0b965ef66","c_author":"Köves Margit","category":"360","description":"Először írt indiai történész tudományos könyvet Közép- és Kelet-Európáról. Rakesh Batabyal az 1989-90-es rendszerváltás utáni évtizedek változásait tekinti át. Batabyalt annak idején egy román történész munkája inspirálta arra, hogy a térséggel foglalkozzon, Magyarországon a politikán túl különösen a filmművészet és az irodalom ragadta meg.","shortLead":"Először írt indiai történész tudományos könyvet Közép- és Kelet-Európáról. Rakesh Batabyal az 1989-90-es rendszerváltás...","id":"20250401_szeretettel-delhibol-rakesh-batabyal-tortenesz-interju-kelet-kozep-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7beda13-7247-4588-a72c-4af0b965ef66.jpg","index":0,"item":"f6c4e848-5035-48ad-a4e2-fd35e9ed8bfa","keywords":null,"link":"/360/20250401_szeretettel-delhibol-rakesh-batabyal-tortenesz-interju-kelet-kozep-europa","timestamp":"2025. április. 01. 16:00","title":"„Láttam, amikor az Andrássy úton téglákat dobáltak a Pride-menetre, Delhiben pedig vidám és erőszakmentes felvonulás volt”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b6b0ccb-7ec3-4eb9-b45c-3861097f5b75","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy interjúban azt is elárulta, hogy hogyan sikerült csökkentenie a testzsírját.","shortLead":"Egy interjúban azt is elárulta, hogy hogyan sikerült csökkentenie a testzsírját.","id":"20250331_ralph-fiennes-odusszeusz-edzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b6b0ccb-7ec3-4eb9-b45c-3861097f5b75.jpg","index":0,"item":"42c291b3-1217-439c-9dea-8ed23f8870b4","keywords":null,"link":"/elet/20250331_ralph-fiennes-odusszeusz-edzes","timestamp":"2025. március. 31. 16:16","title":"Ralph Fiennes 60 évesen gyúrta ki magát Odüsszeusz szerepéért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68893a40-d2dc-46ad-8da4-8614dab9e75d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„Béke, béke, barátság. Mi volt ez a szamárság?”","shortLead":"„Béke, béke, barátság. Mi volt ez a szamárság?”","id":"20250331_baranyi-krisztina-karacsony-gergely-bekules-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68893a40-d2dc-46ad-8da4-8614dab9e75d.jpg","index":0,"item":"0235bb4b-bd60-4354-a16f-07800541f5a9","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_baranyi-krisztina-karacsony-gergely-bekules-pride","timestamp":"2025. március. 31. 07:24","title":"Kibékült a gyávázás után Baranyi Krisztina és Karácsony Gergely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17ab022e-953c-4229-ad64-888f4fb92f71","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ahogy instabillá válik az autó, már nagyon nehéz megfogni. ","shortLead":"Ahogy instabillá válik az autó, már nagyon nehéz megfogni. ","id":"20250331_rossz-kormany-mozdulatbol-majdnem-tomegkarambol-lett-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17ab022e-953c-4229-ad64-888f4fb92f71.jpg","index":0,"item":"05b45ddd-de53-47d5-9813-82d0970a95b9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_rossz-kormany-mozdulatbol-majdnem-tomegkarambol-lett-video","timestamp":"2025. március. 31. 12:30","title":"Egy rossz kormánymozdulat és máris nagy bajba került a sofőr az autópályán – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71fa8903-5d7c-420c-840a-b1e189e82b14","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hírek szerint hatalmas teleppel szerelt mobilon dolgozhat a Honor, melynél garantáltnak tűnik a többnapos üzemidő.","shortLead":"A hírek szerint hatalmas teleppel szerelt mobilon dolgozhat a Honor, melynél garantáltnak tűnik a többnapos üzemidő.","id":"20250331_honor-8000-mah-akkumulator-okostelefon-szilicium-szen-technologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71fa8903-5d7c-420c-840a-b1e189e82b14.jpg","index":0,"item":"c0b10733-c6a8-4c84-9a8c-62ad3e7ad778","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_honor-8000-mah-akkumulator-okostelefon-szilicium-szen-technologia","timestamp":"2025. március. 31. 08:03","title":"Csak négynaponta kell tölteni: 8000 mAh-s akkuval szerelt telefon jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee856575-9cfd-40b1-942c-8c4aee87a7a9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Méltányosság nincs. ","shortLead":"Méltányosság nincs. ","id":"20250401_autopalyabirsag-rossz-rendszam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee856575-9cfd-40b1-942c-8c4aee87a7a9.jpg","index":0,"item":"059c2133-0a80-4357-9967-e98957942c32","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_autopalyabirsag-rossz-rendszam","timestamp":"2025. április. 01. 14:21","title":"Közel félmilliós autópályabírsága jött össze egy autósnak, mire megtudta, hogy rosszul adta meg a rendszámát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c251ed4-d67e-4772-ac2b-b86764cc30f5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az orbáni poloskázás után jött Lázár kullancsozása, amire Magyar Péter vámpírozással válaszolt.","shortLead":"Az orbáni poloskázás után jött Lázár kullancsozása, amire Magyar Péter vámpírozással válaszolt.","id":"20250331_magyar-peter-Lazar-janos-vampir-kullancs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c251ed4-d67e-4772-ac2b-b86764cc30f5.jpg","index":0,"item":"7447457d-3f6c-41c7-8cb0-9138db1d6b81","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_magyar-peter-Lazar-janos-vampir-kullancs","timestamp":"2025. március. 31. 18:16","title":"Magyar Péter levámpírozta Lázár Jánost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A februári adat havi alapon ugyanakkor minimális csökkenést mutat.","shortLead":"A februári adat havi alapon ugyanakkor minimális csökkenést mutat.","id":"20250331_KSH-ipari-termeloi-arak-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2.jpg","index":0,"item":"692998d5-a6cd-4cb9-87aa-b067b86d6ff4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_KSH-ipari-termeloi-arak-februar","timestamp":"2025. március. 31. 09:34","title":"Tovább robognak az árak az iparban is, 8,2 százalékos az éves emelkedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A nagy amerikai repülőgépgyártó fokozatosan készíti fel a repülés szerelmeseit a fájdalmas döntésre. A Boeing vezérkara egy, az amerikai tőzsdei felügyeletnek címzett hivatalos levelében jelezte: lehet, hogy hamarosan befejezik a B-747-es típus gyártását.
Jelenleg kéthavonta készül el egy Jumbo jet és pillanatnyilag húsz darabra van hivatalos megrendelése a cégnek. Egyre kevésbé van igény az óriás gépekre és az eladási ár nem fedezi a gyártási költségeket – olvasható a Boeing levelében. Ezt a tendenciát igazolja a konkurens Airbus döntése is, 2018-tól évente csak 12 darabot gyártanak a jelenleg legnagyobb utasszállítóból, az A-380-asból.
1970-ben állította szolgálatba a Pan Am légitársaság az első B-747-est, amelyet Joe Sutter fejlesztő mérnök és stábja tervezett. Azóta 1520 Jumbót adtak el világszerte és az A-380-as 2007-es megjelenéséig a B-747 volt az egyetlen, 400-nál több utas befogadására képes gép. Az utóbbi években azonban a nagy társaságok inkább preferálják a B-777-es és az A-350-es típusokat. Persze még nem kell temetni az „Égbolt Királynőjeként” is emlegetett Boeing-747-est, mert még sokáig repkednek. Jelenleg még 500 darab áll szolgálatban a világ légitársaságainál. A Fehér Ház pedig nemrég rendelt két darabot a 747-es legújabb verziójából, 2024-ben e két gép váltja le a jelenleg szolgálatban álló Air Force One jelzésű elnöki külön gépeket, amelyek ugyancsak a B-747-esek.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.