szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rogán szomszédja, a Fradi vezérigazgatója, Mindshare, Századvég – sokan ügyködtek azon, hogy a budapesti olimpia kampánya erős legyen. Egyes szerződéseket az után kötött az Olimpia 2024 Zrt., hogy Budapest már visszavonta a pályázatot.

Kikérte a Budapest 2024 Zrt.-től az olimpiai pályázat összes szerződését a Momentum Mozgalom. Mivel szerződéseket nem kaptak, csak egy listát a partnerek nevével, az összeggel, illetve a szerződések tárgyával, ezért perelni fognak – adta hírül a 24.hu. Az olimpiai projektet gondozó cég több vezetőjéről egyébként csütörtökön derült ki, hogy a pályázat lefújása ellenére a mai napig többet keres, mint például Orbán Viktor vagy a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.

Az olimpiai reklámszerződésekre több mint 680 millió forint ment el. A lap a dokumentumra hivatkozva következő részleteket írta meg.

Még az után is köttettek szerződések, hogy február 22-én Budapest visszalépett az olimpiai pályázattól.

Február 25-én szerződetek a HD Event & Promotion Kft.-vel és a Humán Telex Reklám Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-vel, igaz a kötelezettségvállalás rögzített időpontja tizenegy nappal korábbi. A szerződések lejárta március 24.

  • A HD Event 91,5 millió forintért reprezentációs és ajándéktermékeket gyárt és rendezvényeket szervez.
  • A Humán Telex ugyanezt vállalta 53,4 millióért. Ennek a cégnek az egyik tulajdonosa Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója.
  • A Humán Telex egyébként is jól jött ki az olimpia előkészítéséből, a MindShare médiaügynökséggel közösen 10 hónapra megnyerte a pályázat kommunikációs kampányának megtervezését és lebonyolítását 4 milliárd plusz áfa keretösszegért.
  • A Humán Telex foglalkozott az olimpiai cég facebookos, instagramos és YouTube-hirdetéseivel 2,6 millió forintért.

A Budapest 2024 Zrt. több szerződést kötött a Rogán Antal Pasa parki szomszédjaként is ismert Csetényi Csaba cégeivel. (Csetényi cégeinek közbeszerzéseit ebben a cikkben listáztuk a teljesség igénye nélkül.)

  • A Network 360 Kft. 123 millió plusz áfáért nyolc fővárosi helyszínen, sportolók bevonásával biztosítja, hogy kipróbálhassák a különböző sportágakat.
  • 61 millió plusz áfáért tíz rövidfilmet készítettek az olimpia promotálására.
  • 6,7 millió forintért ugyanez a cég workshopok szervezését, illetve a sportolói bizottság rendezvényeit szervezte.

Az Umbrella Kreatív Műhellyel kötött szerződések szerint:

  • A cég 10 Budapest-etűdfilmet, valamint 3 országos imázsfilmet gyártott 230 millió forintért.
  • Egy kétperces filmvágat elkészítésért kb. 16 millió forintot kaptak.
  • Egy 20 perces filmet 31 millióért készítettek el, egy 5 perces filmből készült vágott anyagért 4,2 millió forintot kaptak, egy 40 másodperces klip ára 6,8 millió forint közpénz volt.

A Gyár Utómunka Kft.-vel kötött szerződések alapján:

  • A cég 66 millió forintért egyperces reklámfilmeket készített a Budapest 2024-nek.
  • 82 millióért gyártottak még egy kis reklámot.
  • Egy másik szerint 3,2 millió forintról szólt, ebből uganaz a cég két filmet készített, az egyik filmből 912 ezerért klipet is vágtak.

A CineSuper Kft.-vel is több szerződést kötöttek.

  • 80 millió plusz áfáért ez a cég készítette el az infrastruktúrát, az olimpiai helyszíneket, illetve a sporteseményeket bemutató nyolc prezentációs filmet.
  • 98 millió forintért egy nyolcrészes filmet is készíttettek velük.

A Graphasel Design Studió is kapott megbízásokat.

  • Nyolc prezentációs film elkészítését vállalták 800 ezer forintért.
  • Húsz darab háromdimenziós logót készítettek 250 ezer forintért.
  • Autogramfüzeteket is nyomtattak egy csaknem kétmillió forintos szerződés keretében.

A Brick Visual nevű céggel is szerződött az olimpiai projektcég.

  • Egy ismeretlen időtartamú és jellegű filmért 4,8 millió forintot számláztak.
  • Egy hatperces filmért 1,45 millió forintot fizettek nekik.

Járulékos kommunikáció

Egy olimpia promóciója azonban nem csak reklámfilmekből áll.

  • Az Akvárium Gasztro Kft. 9 millió forintért működtette a nyári foci-Eb szurkolói teraszát.
  • A Design Terminál tanácsadásért számlázott 18 millió forintot az olimpiai cégnek.
  • A Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató 2,4 millióért közvélemény-kutatásban hozta ki, hogy a magyarok támogatják a budapesti olimpiát.
  • Az Ipsos 200 ezret kért egy háromkérdéses felmérésért, amit kétszer is elvégzett. Ebből szintén az jött ki, hogy a magyarok többsége olimpiapárti.
  • A kormánybarát Századvég a Nemzeti Érdek című népszerű kiadványban, a "nemzetstratégiai gondolkodás lapjában" jelentetett meg cikkeket az olimpiáról egymillió forintért.
  • A Budapest 2024 Zrt. fel is vásárolt 10 ezer példányt az említett folyóiratból, ennek költsége 3,5 millió forint volt.
  • A Deloitte nem kispályázott, több mint 30 millió forintért szinergiákat keresett a 2024-es pályázat, a 2017-es vizes vb, valamint a 2017-es ifjúsági olimpia között.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!