szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Rádió 1 ugyanazokon a vidéki csatornákon akar terjeszkedni, amelyek reklámidejét egy Habonyhoz köthető cég értékesíti.

Andy Vajna és Habony Árpád is beszállt a vidéki rádiók piacára írja a Magyar Nemzet. A lap azt írja, a filmügyi kormánybiztos érdekeltségébe tartozó Rádió 1 legutóbbi hálózatbővítése során több olyan vidéki csatornát is magához kötött, amelynek reklámidejét hónapok óta egy sokak által részben a miniszterelnöki tanácsadóhoz kötött cég, a Radio Sales House (RSH) Kft. értékesíti úgy, hogy hároméves, exkluzív szerződése van partnereivel.

Ez azt jelenti, hogy hiába szólal meg néhány héten belül a vidéki csatornákon a Rádió 1 műsora, a reklámokkal nem Vajnáék rendelkezhetnek, így viszont üzletileg lényegében értelmezhetetlen a kormánybiztos csatornájának terjeszkedése, hacsak nem a piac szisztematikus fölosztására törekszik a két csoport.

Andy Vajna cége, a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus Kft. helyi rádiók hálózatba kapcsolásával néhány hónapon belül lényegében országos lefedettséget érhet el úgy, hogy a társaság nem maga pályáz meg frekvenciákat, hanem már működő csatornákkal szerződik le, és bizonyos díj vagy reklámbevétel ellenében napi 20 órában ezeken is a Rádió 1 műsora szólhat. Vajnáék eddig saját budapesti sávjuk mellé 19 frekvenciát gyűjtöttek be így, de a folyamat vélhetően még nem zárult le.

A vidéki rádiók jelentős részének reklámidejét viszont a tavaly decemberben alapított RSH értékesíti, év végén pedig váratlanul beszállt a vállalkozásba a legnagyobb hazai tévés értékesítőház, az Atmedia Kft. is, amelyet épp ez idő tájt vett meg a sajtóban a csak Habony Árpád hitelezőjeként emlegetett Tombor András. Jelenleg a cég a közmédia csatornái és a Sláger FM mellett közel 60 vidéki rádióval áll kapcsolatban, amelyek közül 18-cal kizárólagos szerződése van.

A Rádió 1 eleinte úgy terjeszkedett, hogy nem sértette az RSH érdekeit, most azonban több olyan frekvencia is hozzájuk került, amelyeknél a Radio Sales House felel a reklámokért. Az RSH a pécsi Rádió 1-gyel kapcsolatban ki is adott egy közleményt, amiben hangsúlyozták: a kereskedőház a csatorna kizárólagos reklámértékesítője.

A lap hozzáteszi, Vajnáék állítólag a két legnagyobb olyan, több helyi csatornát összefogó vidéki hálózattal is tárgyalnak, amelyek szintén az RSH-val állnak szerződésben. A vidéki rádiósok egy jelentős része biztos abban, hogy ők nem jönnek ki jól az egészből, és vannak olyanok, akik szerint lényegében a szektor szisztematikus kinyírása zajlik azzal, ahogy a Rádió 1 terjeszkedik, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság asszisztál ehhez, a médiahatóság minden korábbi hallgatólagos szabályt felrúgott a Rádió 1 számára vonzó frekvenciák pályáztatása érdekében: már nem cél például az, hogy egy megyeszékhelyen csak két helyi kereskedelmi rádió fusson, és több olyan pályázót is kizártak már apró hibák miatt a tenderekről, akik hosszú évek óta használt frekvenciájukért indultak újra a jogosultság lejárta után. Így megszűnhet az 1995 óta működő paksi Fortuna, és a 16 éve aktív Zala megyei Helikon is elveszítheti két frekvenciáját.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!